Gå til innhold

Hvilket gebyrfritt kredittkort er best?

Anbefalte innlegg

En liten ting å tenke på er når de forskjellige kortene har forfall i forhold til når du får lønning ... selv får jeg f.eks lønning den 1. i hver måned, mens Gebyrfri har forfall den 20. i hver måned .. som ikke kan forandres. - Dette fører til at jeg bare har maks 20 dager betalingsutsettelse, og alltid betaler 10-14 dager for sent :)

Du kan selvsagt sette av penger når du får lønning, men da har du i praksis ikke betalingsutsettelse i det hele tatt (vel, du har rentene på pengene du ikke har betalt selvsagt ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurifaksen: Faks inn kopi av de 3 siste lønnslippene dine, så ordner den biffen seg :)

De pleier å se totalt sett 3 år tilbake, og for en 20åring pleier ikke lønna å være helt sheriff i den perioden :p

5040854[/snapback]

Jeg sendte inn en søknad i går kveld, og i dag kl 08:00 fikk jeg et blankt avslag :!:

Kan ikke ha brukt mange minuttene på å vurdere den.

Jeg sendte de en mail straks etter søknaden der jeg opplyste om at jeg hadde vært student, men at økonomien var god i år. Denne har de imidlertid ikke svart på.

Mulig de har de beste rentene/kreditt-tiden, men akkurat dette punktet i betingelsene likte jeg dårlig:

"15. IKANOs ansvar og forpliktelser

IKANO påtar seg ikke ansvar for skader, feil o.l. som fremkommer i forbindelse med kontohavers innkjøp på brukersteder i inn- og utland. Hvis kortet benyttes som betalingsmiddel ved kjøp på postordre, Internett, eller lignende fjernsalg, i inn- og utland, eller ved annen bestilling av varer og tjenester, er det ikke IKANOs ansvar om forsendelsen/tjenesten ikke blir mottatt, eller at varen er beskadiget eller av annen grunn ikke (som) ønsket.

IKANOs forpliktelser overfor kontohaver opphører i tilfelle force majeure situasjoner oppstår (herunder, men ikke begrenset til krig, streik, boikott, blokade eller lock-out) og så lenge denne situasjonen varer."

(min utheving, og ordet "som" er tilføyd av meg, uten det ga setninga nokså lite mening..)

5051472[/snapback]

Er du ikke VISA/Mastercard som har ansvaret for slikt? I så fall er det jo ikke så unaturlig at IKANO fraskriver seg ansvaret?

Dette er forresten litt av poenget med kredittkort-anskaffelsen min, så hvis Kash ikke har mulighet for "cashback" er de i alle fall helt uaktuelle.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det har du strengt tatt kun behov for ved bruk i minibank, alle andre steder signerer du, men vil vel

komme en roughly uke etter, pluss minus.

5213752[/snapback]

Trodde man trenge pin-koden også ved varekjøp itillegg til at man måtte signere. Eller?

Ja, det stod i brevet at det skulle komme innen en uke, men tenkte kanskje om noen hadde opplevd å få den tidligere. Trenger den sårt innen fredag (kan jo gjette hvorfor :p)

Lenke til kommentar

Du trenger kun signere ved varekjøp.

PS: Trenger du cash kan du ta ut penger med kredittkort i bank, det enkleste er nærmeste postkontor (Postbanken). Da trenger du kun signere (og vise legitimasjon naturligvis).

Vær obs på at renter løper fortløpende om du tar ut penger i bank/minibank.

Lenke til kommentar
Det koster vel også 40kr + 2% av uttak (eller lignende)  hvis du tar ut kontanter i minibank. Konklusjon: Aldri ta ut kontanter med et kredittkort.

5213871[/snapback]

Kommer an på hvor du har kredittkort fra. Hos gebyrfri.no er kun renter (skyhøye) fra og med uttaksdatoen.

Cybbe: Du er 100% sikker på at dette også gjelder for kort fra gebyrfri.no? Det er jo flott! For da er fredagen reddet! Tror jeg sender en mail til dem, bare for å være helt sikker. Men uansett takk for info :)

Endret av ridgea
Lenke til kommentar
Pinkode brukes utelukkende når man skal bruke kortet i minibank.

5214180[/snapback]

Dette er feil, jeg brukte et Mastercard kredittkort (jeg presiserer, et rent kredittkort, uten bankkort-del) på Coop Prix forleden, MED PIN-kode. Bruker jeg derimot samme kortet hos Coop Byggmix, eller nærmeste bilrekvisita-butikk, så må jeg signere -men det er altså ikke BARE minibankene som spør etter PIN-kode... :no:

Lenke til kommentar
Dette er feil, jeg brukte et Mastercard kredittkort (jeg presiserer, et rent kredittkort, uten bankkort-del) på Coop Prix forleden, MED PIN-kode. Bruker jeg derimot samme kortet hos Coop Byggmix, eller nærmeste bilrekvisita-butikk, så må jeg signere -men det er altså ikke BARE minibankene som spør etter PIN-kode...  :no:

5224573[/snapback]

Måtte du signere i tillegg til å taste pin?

Tror faktisk det kan variere fra terminal til terminal. Snakket med kameraten min her om dagen, og han måtte taste pin av og til. Han har samme kredittkort som meg. Mens i svar fra banken hvor jeg har kredittkortet fra, fikk jeg vite at pin utelukket var ved bruk av minibank... :dontgetit:

Eller kan man kanskje velge? Husker da jeg jobbet på Esso, så var det en knapp der jeg kunne velge om kunden skulle taste pin eller signere.

Endret av ridgea
Lenke til kommentar

Måtte du signere i tillegg til å taste pin?

Tror faktisk det kan variere fra terminal til terminal. Snakket med kameraten min her om dagen, og han måtte taste pin av og til. Han har samme kredittkort som meg. Mens i svar fra banken hvor jeg har kredittkortet fra, fikk jeg vite at pin utelukket var ved bruk av minibank... :dontgetit:

Eller kan man kanskje velge? Husker da jeg jobbet på Esso, så var det en knapp der jeg kunne velge om kunden skulle taste pin eller signere.

5225397[/snapback]

Tastet bare kode, uten å signere...

At det varierer er tydelig, også fra en Coop-butikk til en annen... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har 3 kredittkort :

-Kash Visa

-Gebyrfri Visa Gold

-Ge Mastercard

Alle sammen er jo forsovet bra,men det spørs hva du mener med bra.Når det gjelder rentekostnader osv,så er kash klart best.Mens gebyrfri må du nok være litt forsiktig med og betale tilbake med en gang du har råd.

Det dyreste kortet er ;

-Gebyrfri

Det billigste :

Kash

Og Ge mastercard ligger midt i mellom.

Kash har også den mest enkle prosessen.Så skulle jeg bare hatt et kort så ville det ha vært kash.

Lenke til kommentar

Har selv opplevd det at jeg må taste pinn på kredittkortet...

Først dra det igjennom på magnetstripa,så sette det i leseren over(leser chippen på kortet) og så taste pinn..

Kommer ann på hvilken sentraler butikken bruker skulle jeg tro..

Lenke til kommentar
Jeg bestilte kort fra www.365direkte.no på torsdagen, fikk innvilget kortet 1 min etterpå.

Så nå gleder jeg meg til å kjøpe meg ny plasmaskjerm og få rundt 1000 kr i cashback! :-D

Det kaller jeg "rabatt"

5253978[/snapback]

Da slapp de min søknad. Trykte på link til betingelser og dermed var 5 min arbied med plikskyldig ifylling av peronalia borte.

Skal ikke påstå jeg ikke prøver igjen en annen gang men så amatørmessig håndtering av websider iriterer meg nok til å gi opp denne gangen. Ingen store innkjøp som bråhaster enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...