Gå til innhold

Hvilket gebyrfritt kredittkort er best?

Anbefalte innlegg

Tenkte å skaffe meg et kredittkort for å øke sikkerhet ved handel på internett.

Noen som har en formening om hvilket kort som er best - og hvorfor?

Finnes jo så mange alternativer nå om dagen... gebyrfri.no, kash.no, creditcard.no osv.

Kortet skal kun brukes til handling på internett, og jeg skal ikke ha noen betalingsutsettelser/lån eller slikt (regningen betales når den kommer).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen banker har program der man får med kredittkort i prisen, har selv det. Og ja, det er kejkt å ha når man handler fra nettet. Gjør som det selv, betaler alt når jeg får regningen.

tror gebyrfri.no har kommet ganske bra ut i de fleste tester.

Men siden du ikke har tenkt på kreditt uansettt, så tror jeg www.365firekte.no er lønnsomt. Da får man opptil 3.65 % av kjøpesummen tilbake på alt du handler.

Denne er ny på markedet, så mer enn det vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar

Har også gebyrfri.no, fungerer utmerket til handel på Internett. Som du selv sa, det viktige er å betale regninga når den kommer, da løper det ikke rente på en eneste krone, og gir opptil 45 dagers betalingsutsettelse. Eller får man jo bensinkort med f.eks mastercard som blir samme produkt (koster ingenting å anskaffe, og gir betalingsutsettelse uten løpende renter)

edit: staveleif

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

Når du i utgangspunktet ikke ønsker benytte de delene av kredittkorttjenesten som faktisk skiller kortene har det fint lite å si hvilket du faktisk velger..

I så fall kan du ta det som har lengst rentefri betalingsutsettelse, men rentemessig tjener du kun smuler på slikt. 365direkte er nevnt, det gir deg jo 1% tilbake på alle varer, 3% på noen.

Ellers kan du se på hvilke som inkluderer reiseforsikring osv, dernest til slutt vurdere de ulike rentene osv opp mot hverandre. Det er forskjeller på kortene, men for deg virker det ikke som slike forskjeller vil ha noe annet enn marginal betydning.

Lenke til kommentar

De allerfleste får godkjent kort hos gebyrfri.no, Men hvor stor beløp du kan handle for å mnd gebyrfritt kommer ann på hvor stor betalingsmulighet du har.

Du kan velge mellom:

Vanlig: 5000,-

Gull: 10 000,-

Platina: 100 000,-

Tror ikke det er vanskelig å få innvilget gull, jeg fikk det å er student.. Har null i inntekt.

Lenke til kommentar
http://www.kash.no/templates/FlashPageFull.aspx?id=242

Dette er det billigste/beste kredittkortet på det norske markedet i dag. Ihvertfall ifølge bladet Dinepenger. Og det er ikke ofte de har feil ;)

5051254[/snapback]

Mulig de har de beste rentene/kreditt-tiden, men akkurat dette punktet i betingelsene likte jeg dårlig:

"15. IKANOs ansvar og forpliktelser

IKANO påtar seg ikke ansvar for skader, feil o.l. som fremkommer i forbindelse med kontohavers innkjøp på brukersteder i inn- og utland. Hvis kortet benyttes som betalingsmiddel ved kjøp på postordre, Internett, eller lignende fjernsalg, i inn- og utland, eller ved annen bestilling av varer og tjenester, er det ikke IKANOs ansvar om forsendelsen/tjenesten ikke blir mottatt, eller at varen er beskadiget eller av annen grunn ikke (som) ønsket.

IKANOs forpliktelser overfor kontohaver opphører i tilfelle force majeure situasjoner oppstår (herunder, men ikke begrenset til krig, streik, boikott, blokade eller lock-out) og så lenge denne situasjonen varer."

(min utheving, og ordet "som" er tilføyd av meg, uten det ga setninga nokså lite mening..)

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med setningen jeg?? Mener du at det bør være kredittkortselskapet sin "feil" hvis posten roter bort varen du bestiller? Ville du krevd pengene igjen av IKANO hvis en slik ting hadde skjedd og de ikke hadde hatt denne paragrafen?

Eller har jeg missforstått dette?

Lenke til kommentar
Hvis man betaler med annerkjente kort som Visa og MasterCard er det naturlig å bruke chargeback hvis man ikke får varen. Dette er en helt naturlig  tjeneste som mange har benyttet seg av, dette er det de vil fraskrive seg.

5051631[/snapback]

Chargeback er gull verdt. Pass på at du har denne muligheten hvis du handler med nomatica i prisguiden her. :realmad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Merkelig at Ikano kan komme med en slik frase når man har en ufravikelig bestemmelse om dette i kredittkjøpslovens § 8. Virker useriøst å forsøke å villede kundene sine ved å ta med et slikt vilkår, siden de som har skrevet vilkårene utvilsomt kjenner til vernet i kkjl. De har sikkert lurt mang en uvitende kunde ved å henvise til de vilkårene. :thumbdown:

Men man kan selvsagt trygt se bort fra dette vilkåret hos Kash. :yes:

Lenke til kommentar

Jobber selv i kredittkortselskap, og Ikano kan selvfølgelig ikke fraskrive seg dette ansvaret. Tror nok heller det er ment å skremme fra forsøk på svindel. For ditt bruk er det helt likegyldig hvilket kort, så lenge det ikke er års- / fakturagebyr. Villle selv valgt et fra min egen bank, da banker har en litt annen kundepolicy enn rene kredittkortselskaper.

Lenke til kommentar
Merkelig at Ikano kan komme med en slik frase når man har en ufravikelig bestemmelse om dette i kredittkjøpslovens § 8. Virker useriøst å forsøke å villede kundene sine ved å ta med et slikt vilkår, siden de som har skrevet vilkårene utvilsomt kjenner til vernet i kkjl. De har sikkert lurt mang en uvitende kunde ved å henvise til de vilkårene.  :thumbdown:

Men man kan selvsagt trygt se bort fra dette vilkåret hos Kash.  :yes:

5051770[/snapback]

Det stemmer bra det også, glemte helt det da tankene mine var hos sameieloven og kursoppgaven :w00t:

He he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...