Silkerampen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har 2stk av disse satt opp i single channel på et MSI k7n2 delta- ilsr HK, har prøvd å sette de i et dual channel oppsett, men da restarter maskinen bare etter en stund. Jeg bruker win xp sp2 med siste versjon av nforce til HK, noen som kan forklare meg hva som er feil? Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har brukt de brikkene på 4-5 forskjellige maskiner.Kjører dem i dual channel.Eneste jeg merker er at de brikkene er noe jævlig spenningskåte.De krever minst 2.7-2.8V for å kjøre stabilt. Lenke til kommentar
Silkerampen Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 LeXUS_ skrev: Jeg har brukt de brikkene på 4-5 forskjellige maskiner.Kjører dem i dual channel.Eneste jeg merker er at de brikkene er noe jævlig spenningskåte.De krever minst 2.7-2.8V for å kjøre stabilt. 5039858[/snapback] prøvde å øke volten, det virket ikke. Prime95 fant feil etter 2 sek, og etter å ha startet en 5-6 programmer sa maskina takk for seg og restartet på nytt. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er nok ikke Geil minnet som er problemet her, det er ingen problemer med å kjøre de i dual channel. Fra MSI: "NOTE: nForce2 does not support x4 memory for 1GB but it could support other density of dram chip such as x 8, x16..." Lenke til kommentar
Silkerampen Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 nahojdat skrev: Er nok ikke Geil minnet som er problemet her, det er ingen problemer med å kjøre de i dual channel.Fra MSI: "NOTE: nForce2 does not support x4 memory for 1GB but it could support other density of dram chip such as x 8, x16..." 5040508[/snapback] Men...det er jo problemer med å kjøre i dual channel, maskinen restarter jo. Vet ikke om det er andre instillinger i BIOS jeg kan gjøre (enn å øke volten)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå