Owners Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hva er egentlig symptomer på en for lav stømforsyner - f.eks med et for stort skjermkort. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) At maskinen skrur seg av/rebooter når du begynner å spille. Endret 21. oktober 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
jULF Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er det at pcen ikke altid vilstarte ett symtom og att kablen må ut og inn igjen? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Da strømforsyningen min var gåen og dermed ga for lite strøm, fikk jeg følgende symptomer: - Maskinen frøs i spill. - Skjermkortet deaktiverte 3D-kretsene (hadde ATI X800XT med VPU-recover aktivert), slik at jeg måtte restarte maskinen for å aktivere dem igjen. - Problemer med å skru på PC'en, dvs den var ikke i stand til å starte boot-sekvensen sin engang når jeg skrudde på. - Diverse blåskjermer i Windows. - Maskinen frøs i Windows, eksempelvis under booting (mens diverse programmer som antivirus osv startet opp i Windows). Ikke noe særlig morsomt med andre ord, særlig ikke når man ikke vet 100% sikkert om det er skjermkortet, hovedkortet eller strømforsyningen som er defekt. Jeg satset i allefall på at det var strømforsyningen som var synderen og kjøpte en ny, og siden det har PC'en vært helt stabil. Edit: Så lett skulle det visst ikke være - feilen ser ut til å ligge i et av de andre komponentene likevel. Jeg forklarer nærmere i en senere post i denne tråden. Endret 27. oktober 2005 av Juke Lenke til kommentar
Owners Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) At maskinen skrur seg av/rebooter når du begynner å spille. 5040787[/snapback] Jeg er ganske forvirret rundt akkurat dette spørsmålet .Du og Juke beskriver symptomer som kanskje ikke helt passer med det jeg opplever.Men spørsmålet er om det er p.g.a strømforsyningen eller skjermkortet på det jeg vil beskrive her: Jeg har Gainward 688LE 128 mb og det jeg opplever i spillet half life 2 er at skejrmen blir svart og jeg får ikke gjort annet enn å trykke på strømbryteren til maskinen slår seg av.Nå er det en nettside som tar for seg dette problemet med dette kortet ( http://www.xtremesystems.org/forums/showth...91&page=1&pp=25 ) Kortet er levert inn til komplett og jeg får igjen pengene. Endret 22. oktober 2005 av Owners Lenke til kommentar
Mystic^[iCe]# Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Seriøst? Pc`en min skrur seg ufte av og på hvis jeg spiller fear leeeenge i strekk... Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 En liten oppdatering på symptomene jeg opplevde: Jeg har nå opplevd et av de samme symptomene igjen, selv med ny strømforsyning. Det kan altså virke som om feilen ligger i et av de andre komponentene i PC'en i mitt tilfelle, og ikke PSUen. Er det ikke rart med dataproblemer? Det skal "aldri" være lett å finne ut av det. Så langt ser det rett og slett ut til at jeg har en feil på enten hovedkortet eller DVD-brenneren. Feilen ser i allefall ut til å forsvinne hvis jeg kobler ut signalkabelen fra DVD-brenneren (selv om strømkabelen er fortsatt tilkoblet). Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Lever inn PC`en til en lokal datakjappe og la dem ta en titt på den. De har ofte det tilgjengeligen verktøyet som skal brukes når de skal feilsøke. Hos meg fant de ut at det var PSU`en som hadde problemer med å levere nok strøm til alle komponentene og derfro fikk jeg ikke start på PC`en. Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg fant ut idag at min strømforsynig har vært årsaken til at min pc har vært veldig ustabil i det siste... Alle de tingene som er nevnt i tråden har hent med meg. Slå seg av Ikke starte opp / liksom et sjanse spill om pc'en starter eller ikke. osv. Jeg trodde dette skjedde fordi jeg oppgraderte bios'en, men idag sjekket pappa spenning med et skikkelig instrument (han er elektronikk lærer) og han fant ut følgende: 12v = 10,4 5v = 4,1 da jeg hørte dette kaste jeg ut stømforsyningen, og satte i en gammel på 200W, provisorisk... skal bestille meg en ny i kveld... Hvis man har et voltmeter hjemme, eller kjenner noen som har det, kan man sjekke spenningen selv i en av 4 pinnskontaktene, som gir strøm til cd-rom f.eks. Har man ustabil pc, som har en litt gammel PSU, sjekk den før man kjøper nye deler Lenke til kommentar
Juke Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Helt enig i det med å sjekke strømforsyningen, man bør selvsagt gjøre hva man kan for finne ut hva som er feil før man bytter ut komponenter mer eller mindre vilkårlig. Men i mitt tilfelle var saken i utgangspunktet grei, siden jeg hadde en bråkete strømforsyning jeg hadde tenkt å bytte ut før eller senere uansett. Så dermed passet det jo bra å bytte den ut nå for å se om det løste problemet mitt i samme slengen. Lenke til kommentar
gooluxx Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) At Pc`en restarter henger, Endret 28. oktober 2005 av gooluxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå