christian232 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har prøvd utallige ganger å formatere en harddisk på en pc! Det er komplett umulig! Jeg lurer på om det går an å koble hardisken til en annen pc, og formatere den der( vil den komme opp som en egen harddisk?) Trenger hjelp snarest! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Får du melding om at disken ikke kan formateres ? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 start opp med en bootdiskett, om du har diskettplass på datan. Eventuelt kan du bruke winxp cd'en til å formatere hardisken, altså ved at du setter inn cd'en når du starter opp dataen. at den ikke skal kunne formateres høres veldig rart ut, kan eventuelt være hardiskfeil..? Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 jeg har testet på flere pc-er. SKal formattere mange! Jeg klarte det på en, men de andre klarte jeg det ikke på. Den ene ville starte på en gammel sp2 installasjon... (låst) Den andre finner aldeles ikke cd-rom Så jeg lurte på om jeg kunne koble til hardiskene som skal bli formatert til den jeg klarte det på, og så formattere via den? Vil jeg få tømt alt? Eller blir det installert XP? Takk for fort svar Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Du kan ta ut disken og sette den inn i en annen og formatere derfra hvis det går bedre. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Får du melding om at disken ikke kan formateres ? 5039851[/snapback] Ja det høres rart ut! Har sjekka med bios og alt som er. Cleara CMOS osv. Den andre pc-en som låser seg er utrolig rar. Jeg booter, (nekter også fra cdrom, men den "FORTSETTER INSTALLASJONEN" -----> LÅST Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Var akkurat det jeg tenkte, men vil den bli rein? Eller vil den inneholde en ny xp installasjon? Endret 21. oktober 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Var akkurat det jeg tenkte, men vil den bli rein? Eller vil den inneholde en ny xp installasjon? 5039911[/snapback] Du setter inn den harddisken du vil formatere i en PC med f.eks. windows. Du starter opp og den harddisken vises i Min Datamaskin, derfra kan du formatere den også. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Det skal jeg prøve! Takk pels thumbsup! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Da vi har en helt egent kategori for harddisker og andre lagringsmedier er denne klart feilpostet. ~Tråd stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg