Dorian Gray Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg er uenig. Gode, nye filmer: Fight Club, Eternal Sunshine, Lost in Translation, Memento, American Beauty. Gode, nye artister: Björk, A Perfect Circle, The Mars Volta, SoaD Jeg velger å tro at vi har gode år og dårlige år, men i gjennomsnitt lages like mange gode filmer hvert år. At noen tviholder på filmene de vokste opp med er ikke noe nytt, jeg vil gjøre det samme. Kort oppsummert: Det var ikke bedre eller verre før. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Nei, syntes det er bra slik det er nå jeg =) Lenke til kommentar
Spinnvill88 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 På noen punkter er syns jeg ting var bedre før, da særlig musikken. Hva jeg ville gitt for å få leve på 70 tallet og virkelig "oppleve" ordentlig musikk som Pink floyd, Led zeppelin, sex pistols og ramones Men sånn ellers er jeg veldig fornøyd med den tiden vi lever i nå, vi har mye enklere måter og komunisere med hverandre på, og mye mer å bedrive fritiden på. (elskede TV, gud o jeg elsker deg ) Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Lurer på om all utviklingen noen gang vil stoppe.. det er jo noe nytt hele tiden jo. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Lurer på om all utviklingen noen gang vil stoppe.. det er jo noe nytt hele tiden jo. 5041733[/snapback] Nope, den vil etter all sannsynligvis gå kjappere og kjappere. For vi får stadig mer ny teknologi, mye av denne teknologien hjelper oss å utvikle ny teknologi som gjør at vi utvikler teknologi raskere. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Utviklingen vil fortsette og fortsette, helt til vi åpner et høyere nivå. Se 2001 for detaljer. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Lurer på om all utviklingen noen gang vil stoppe.. det er jo noe nytt hele tiden jo. 5041733[/snapback] Nope, den vil etter all sannsynligvis gå kjappere og kjappere. For vi får stadig mer ny teknologi, mye av denne teknologien hjelper oss å utvikle ny teknologi som gjør at vi utvikler teknologi raskere. 5041813[/snapback] Alle husker vel han smarte for 200 år siden? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Vel, for min del er det egentlig både og. Selv hører jeg mest på musikk fra 70-80 tallet, det er faktisk rimelig lite av dagens musikk som fenger meg i stor grad. Synes og generelt biler fra den tidsperioden har mye mer "sjarm", kjøreglede og utseende enn nåtidens teknologiske vidundere. Men, mye har jo blitt bedre. Ting som datautstyr/teknologi, normer og regler i samfunnet, nytenking, medisiner osv. Men ja, hvis du spør mest om musikk/biler/film (glemte å ta filmer, men synes også her at jeg husker bedre gode filmer fra 80 og 90 tallet enn dagens filmer) så er jeg i grunn enig, det meste var bedre før. Men så er vel spørsmålet om det kun er "meg", at om jeg hadde levd på 70-80 tallet, hadde jeg da syntes at alt var så mye bedre på 50-60 tallet? Hvem vet. I alle fall er det min mening i dag, musikk, biler (kanskje med unntak av bensinforbruk og slike ting) og film var bedre før. Kanskje mest fordi man ikke hadde all verden med teknologi og måtte satse mest på innhold? Som f.eks på eldre PC-spill... bare en tanke ... Endret 22. oktober 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Derfor har jeg konkludert med at noen ting var så altfor mye bedre før. Neppe. Dagens teknologi gjør at hverdagen vår blir mye bedre. (Hvertfall min:P) Før var ungdommene ute å slang i gatene om kveldene fordi de ikke hadde noe å gjøre på inne. De hadde vel gjerne en sofa og et bord, mens i dag har tv, dvd-spiller, pc (ofte flere pr. husstand) osv. blitt allemannseie. Bare tenk så stress alt var før. Ingen hadde telefoner hjemme, og for å ringe til de få som faktisk hadde telefon, så måtte man komme seg til nærmeste telefonkiosk, som kanskje lå flere kilometer unna. Og på den tiden var det ikke så altfor vanlig å ha bil, så da gikk man, eller syklet, overalt hvor man skulle. I følge farmor (da hun levde), gikk hun og hennes venner flere mil hver fredag da de skulle på discko. Hva faen liksom:P Hell no, glad for at jeg lever i dag jeg. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Før var ungdommene ute å slang i gatene om kveldene fordi de ikke hadde noe å gjøre på inne. Nei ikke sant, før hadde jo alle fritidsproblemer. Bare tenk så stress alt var før. Skjønner poenget men barn/ungdommer blir stadig feitere og feitere - er det noe bra ? Det som er i dag er vel at de som har penger, har makt og at kriminaliteten har vokst ganske mye de siste årene. Skille mellom fattig og rik blir større og større. Men til gode har teknologien utviklet seg ganske bra og velstanden har økt. Bedre medisiner ikke minst. Man kan vel si det sånn at grunnen til at det var "bedre før" er at man ikke hadde alle de problemene man har i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå