:---{D Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det er ikke det at det ble laget bedre musikk og filmer før, men i dag er det slik at det er noen som blir drevet av de rikeste, blir bedre promotert. Lages masse god musikk i dag, men det dekkes over med pene ansikter, Ravi-rap og sugen techno. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det er ikke det at det ble laget bedre musikk og filmer før, men i dag er det slik at det er noen som blir drevet av de rikeste, blir bedre promotert. Lages masse god musikk i dag, men det dekkes over med pene ansikter, Ravi-rap og sugen techno. 5040323[/snapback] Bra sakt Penger er alt nå til dags. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Når jeg ser gamle bilder av "bygda" så syns jeg det ser 2x hyggeligere ut Men de hadde de også trodd om framtida.. Så vet ikke helt jeg.. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Når jeg ser gamle bilder av "bygda" så syns jeg det ser 2x hyggeligere ut 5040449[/snapback] Det er jeg egentlig ikke enig i. Et sted du ikke har andre venner enn familien din. Det jeg elsker med byen er hvordan alt og alle er så nærme. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Bilene: Bilene var penere før, det er et fåtall av nye biler som er pene. 5039553[/snapback] Det finnes fortsatt fine biler. Jeg synes de fleste Audiene er ganske snasne. Musikken: Alt av god musikk ble laget mellom 1970 og 1990. Med få unntak da. 5039553[/snapback] Såvisst ikke! Moonsorrow, Turisas, og Ásmegin er noen få eksempler på det motsatte. Film: 90% av alle nye filmer suger jo. Det finnes jo få unntak, men mesteparten av de nye filmene som kommer ut, er ikke verdt og se. 5039553[/snapback] Prøver du å si at Casablanca eller King Kong er bedre enn nyere filmer? Derfor har jeg konkludert med at noen ting var så altfor mye bedre før. Noen som er enig/uenig? Kom med innspill. 5039553[/snapback] Uenig, ja! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det hadde vært kjempe kult og dra tilbake.... Skal man bli vellykket hjelper det ikke å sitte på ræven og lese.. nei jakte Og gidd u ikke så daue du og familien din.... Vi ekke laget for det samfunnet vi lever i i dag..... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Nei, jeg tror ikke det var bedre før enn det er i dag. Uenig med trådstarter. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Film: 90% av alle nye filmer suger jo. Det finnes jo få unntak, men mesteparten av de nye filmene som kommer ut, er ikke verdt og se. 5039553[/snapback] Prøver du å si at Casablanca eller King Kong er bedre enn nyere filmer? 5040511[/snapback] Piss meg i øre, Casablanca eier det meste Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Noe som var bedre før: - Techno var ikke populært - Trance eksisterte ikke - Rockeartister brukte andre ord enn "Yo", "Gangstah", og "Mothafuckah" - Rockeartistene var ikke wiggere - Rockeartistene hadde ikke fjortissene som målgruppe - Pop-artistene brukte andre ord enn "Baby" (dette er et 90-talls fenomen, men ikke uvanlig i dag heller) Noe som var verre før: - Legevitenskapen hadde ikke kommet like langt som i dag - Nerder ble gjort narr av - Folk fortalte Skoda-vitser Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Noe som var verre før:- Nerder ble gjort narr av 5040728[/snapback] Hvor bor du? Endret 21. oktober 2005 av Neptun_ Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er vel ikke så mange rockeartiser som sier "Yo, "Gangstah, og mothafuckah?" Er det Rap vi tenker på? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Film: 90% av alle nye filmer suger jo. Det finnes jo få unntak, men mesteparten av de nye filmene som kommer ut, er ikke verdt og se. 5039553[/snapback] Prøver du å si at Casablanca eller King Kong er bedre enn nyere filmer? 5040511[/snapback] Piss meg i øre, Casablanca eier det meste 5040649[/snapback] Ikke si meg at det der var seriøst ment! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 - Rockeartister brukte andre ord enn "Yo", "Gangstah", og "Mothafuckah"- Rockeartistene var ikke wiggere - Rockeartistene hadde ikke fjortissene som målgruppe 5040728[/snapback] Hvilken tid lever du i? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Kvinner barberte seg ikke før Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 - Rockeartister brukte andre ord enn "Yo", "Gangstah", og "Mothafuckah"- Rockeartistene var ikke wiggere - Rockeartistene hadde ikke fjortissene som målgruppe 5040728[/snapback] Hvilken tid lever du i? 5040861[/snapback] Det 21. århundret, hvilken lever du i? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er vel ikke så mange rockeartiser som sier "Yo, "Gangstah, og mothafuckah?" Er det Rap vi tenker på? 5040760[/snapback] Jeg tenker på Linkin Park, Limp Bizkit, og annen fjortissrock. (Eller wannabe-rock, og Wigger-rock, for de som foretrekker det) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Når jeg ser "wigger\wiggah" tenker jeg hvit neger, jeg. Pluss at jeg ikke hører så mange rockere si "yo" og annet. Rappere, ja. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 TEKNOLOGIEN!? Det fantes faen ikke en gang på den tiden! Tenk datamaskin, cd/mp3 spiller, PSP, mobiltelefon HD klar plasma tv på 50". Nei ting var nok IKKE bedre før. Men jeg har fortsatt tilgode å finne et moderne medium som overgår lykvaliteten på båndopptakeren min fra 1964. Eller bildekvaliteten på Beta-video. Eller lydkvaliteten på LP-plater. Eller kvaliteten på lysbilder. Også videre. Og bare det at mange av disse gamle tingene virker fortsatt sier vel sitt. Jeg tror egentlig at teknologien var bedre før - men den var MYE dyrere. Det blir spennende å se om for eksempel MP3-spilleren til søsteren min virker når den er 40 år gammel - når jeg fortsatt kan kose meg med 78-platene som oldeforeldrene mine kjøpte på slutten av 1940-tallet - og som fortsatt er fint spillbare. ALT var sikkert ikke bedre før, men mye var nok det. Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Skulle vært Hippie Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det har alltid blitt laget mye dårlig musikk, det har alltid blitt laget stygge biler og det har alltid blitt laget dårlige filmer. At en i ettertid kun husker høydepunktene er vel rimelig naturlig. 5039584[/snapback] Enig. De som hørte på musikk rundt 1970 - 1990 årene tenkte nok også sånn som deg. Sånn er det vel generelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå