Spaz Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 I begynnelsen av august begynte den å lage klikkelyder og endel skrapelyder. Omtrent som når man starter opp PC'n og harddisken spinner opp. Bare at det skjedde mange ganger etterhverandre. Så, etter 2 dager ble den mirakuløst frisk igjen og fungerte supert i 3 uker. I går begynte den å lage noen små klikkelyder igjen. Så gikk klikelydene over, men nå kjører disken noe så innihampen tregt. Jeg har kjørt IBM DFT, men den finner ingen feil på disken. Jeg har kjørt HD-Tach for å sjekke hvor treg disken var blitt. Den har nå bare 1.8 mbps burstrate (mot normalt ca. 70) og read speed er 1.6 kbps (mot normalt 35-40) Jeg venter på returnummer, og skal få ny disk på garantien, men bare lurte på om noen av dere har opplevd noe lignende. Disken er jo ikke dø, den bare er så treeeeeeeeeeg. Det tar jo 3 minutter og starte opp WindowsXP. Før tok det ca. 35-40 sekunder Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 De klikkelydene er et veldig tydelig tegn på at lesehodene er i ferd med å ta kvelden. Om ikke lenge vil den bare fortsette å klikke i det uendelige uten at du får kontakt med disken. Du kan være heldig å få ut data fra den likevel hvis du prøver å slå den av og på mange ganger. Og kopierer ut små biter av gangen (en og en fil eller en og en liten katalog) Da vil du etter noen timer kunne få ut det som kan leses av de lesehodene som fortsatt er i orden. Reklamasjon er eneste vei å gå. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Jeg har nå kjørt Norton Ghost 2002 og tatt fullstendig backup av harddisken min. Det tok tid, men det gikk bra! [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-08-22 21:47 ] Lenke til kommentar
dwarrel Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 sitter her med akkurat det samme problemet som du beskriver. Har en ibm deskstar 45gb. Tikker og jobber seint som søren. Så plutselig fungerte den igjen og jeg tenkte ikke mer på det. Men nå har den helt sluttet å fungere :sad: Surt det. Kan det være en svakhet på ibm sine disker?? Lenke til kommentar
Solitaire Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Høres ut som det samme som jeg har hatt på to IBM 80 GB hdd'er. Leverte de tilbake til Komplett, hvor de har testprogram (av annen type en det man får laste ned fra IBM). De konstaterte at diskene var defekte. Før det hadde de fungert bra i noen måneder. PS. Diskene tok ikke kvelden samtidig. Jeg byttet til Maxtor disker. De har fungert bra. Ta backup nå og send de inn er mitt råd. Lenke til kommentar
Imhotep Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 har 2x 40 GB 40gxp og 2x 75 GB 75gxp ibm disker .. har hatt sånn klikkelyd av og til, men nå har jeg ikke hørt noe på 1 år nesten .. Satser på at de holder "løpet" ut (de er i raid så jeg gidder ikke bytte ut før det begynner å ryke :wink:) IBM's diskcheck prog fant ikke no galt med diskene btw .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå