Stream Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Noen som kan hjelpe meg i gang med dette? Hva utstyr bør jeg kjøpe og hvor? Er det også noen som vet om noen som vil ha med en ekstra bruker på deling av kanaler etc? hehe.. Hvor jeg kan koble meg opp... Håper på tilbakemeldinger... 5039340[/snapback] Ser det blir mye tullesnakk rundt spørsmålene dine, men her har du noen svar på selve spørsmålene også. Du må velge hvilken Dreambox du vil ha. Det finnes ulike modeller DM7020S er den mest vanlige - og den med best "muligheter". Skal du ha harddisk i den må du kjøpe denne modellen (eventuelt en brukt DM7000S) - ellers må du mappe opp en kobling til en harddisken på en annen PC du har i lokalnettverket hjemme. Når du har fått Dreamboxen i hus må du installere et image på den med tilhørende softcam's slik at de innebygde kortleserne kan lese Conax (Canal Digital) og NDS (Viasat) originalkort. Det finnes ulike images, som f.eks. Hydra, Peter Pan og Gemini (jeg bruker sistnevnte). Når du skal bestille abonnement fra Viasat eller Canal Digital lønner det seg å bestille en pakke hvor det følger med en tuner. Du får ikke bestilt originalkort hvis du oppgir at du har en Dreambox, ettersom de ikke støtter denne tuneren (og gir support på den). Skal du bestille et CD-abonnement kan du si at du har en Force eller Samsung-tuner. Du trenger ikke å oppgi noe serienummer for å få abonnement. Skal du bestille Viasat-abonnement MÅ du ha godkjent tuner. Det er IKKE mulig å se på pirat-tv fra Viasat og Canal Digital med en Dreambox (det er vel snart et år siden det ble slutt på den muligheten). Hvis du vil se på ulike kanaler fra f.eks. Canal Digital i stua og på soverommet må du per i dag ha 2 abonnement fra CD i Norge (i Sverige får man kjøpt ekstra-kort til en rimelig penge) hvis du benytter tunerne fra Canal Digital. Har du 2 Dreamboxer kan du klare deg med 1 abonnement og få Dreamboxen på soverommet til å lese kortet som står i Dreamboxen i stua. Dette gjøres ved å koble de sammen i lokalnettverket. En forhandleroversikt for Dreambox i Norge finner du her: http://www.dreambox.no/forhandler.php Ellers selges de på QXL etc. Spørsmålet ditt om hvor du kan koble deg til for deling av kanaler kan jeg ikke svare på. Slikt er uansett ikke lovlig. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 - du kan ta opp programmene som sendes, og distribuere disse, enten ved å brenne de eller dele de på nettet. 5040824[/snapback] Er det ikke akkurat det Canal digital reklamerer med om dagen da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Er det ikke akkurat det Canal digital reklamerer med om dagen da? 5041529[/snapback] Eg ser at de reklamerer for at du kan sette programmene på pause, eller ta opp programmer som blir liggende på tuneren. Men eg har enda ikke sett at de reklamerer for at du kan distribuere materialet videre. Det er dessuten ikke lov, og dersom CD reklamerer med dette har dem driti seg ut. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå