glad Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 driver med og lage nettside for tiden og jeg vill ikke ha 2 distroer bare for å kunne teste sida. Feilen er at når jeg aktivere /etc/rc.d/httpd start så feiler den, men noen ganger starter den, men kommer aldri inn på sida ikke når jeg skriver 127.0.0.1 i nettleseren eller localhost eller home som hostnamet er Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Feilmelding? Post evt det som kjem opp i /var/log/apache2/error.log (kan vere den er ein litt annan plass i /var/log Lenke til kommentar
glad Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 her er fila med meldinga i error.txt Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er det overhodet mulig å bruke egne avatarer uten at folk skal bruke akkurat den samme? Du er også frekk nok til å hente den direkte fra serveren min. Lenke til kommentar
glad Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Er det overhodet mulig å bruke egne avatarer uten at folk skal bruke akkurat den samme? Du er også frekk nok til å hente den direkte fra serveren min. 5039513[/snapback] viss æ skifte vill du da svare på problemet?? Lenke til kommentar
glad Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Er det overhodet mulig å bruke egne avatarer uten at folk skal bruke akkurat den samme? Du er også frekk nok til å hente den direkte fra serveren min. 5039513[/snapback] viss æ skifte vill du da svare på problemet?? 5039903[/snapback] kan æ buke den tux-en du hadde før den a søt Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er det overhodet mulig å bruke egne avatarer uten at folk skal bruke akkurat den samme? Du er også frekk nok til å hente den direkte fra serveren min. 5039513[/snapback] viss æ skifte vill du da svare på problemet?? 5039903[/snapback] kan æ buke den tux-en du hadde før den a søt 5039919[/snapback] http://tux.crystalxp.net/ Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) kan æ buke den tux-en du hadde før den a søt Klart det Er bare lei at at det er så mange som absolutt må bruke avatarer fra serveren min. EDIT: Når det gjelder Apache, bruker du standardoppsettet eller har du modifisert configfilen til Apache? Endret 21. oktober 2005 av olear Lenke til kommentar
glad Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Først prøvde jeg Apache web server uten å forandre på oppsettet men da funkert den ikke, den ville starte men kom ikke inn på den, så jeg prøvde og endre hostnamet til localhost og sette den til port 80 og sette listning 192.168.1.4 som er min interne ip, da ville den ikke starte. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Først prøvde jeg Apache web server uten å forandre på oppsettet men da funkert den ikke, den ville starte men kom ikke inn på den, så jeg prøvde og endre hostnamet til localhost og sette den til port 80 og sette listning 192.168.1.4 som er min interne ip, da ville den ikke starte. 5040165[/snapback] Å setje den opp til ein spesifisert IP er berre dumt. Som default binder Apache seg til alle IP-ar på boksen. Og når du seier at den ikkje fungerte, så held det svært lite her. Her trengs feilmeldingar. Som standard står den på port 80, så skjønar ikkje kva du har gjort her. Setje hostnamet til localhost? Kva meinar du med det? Lenke til kommentar
glad Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 sån ser litt av fila ut code { Listen 80 ServerRoot "/usr" DocumentRoot "/home/httpd" User nobody Group nobody <IfModule prefork.c> MaxClients 150 StartServers 5 MinSpareServers 5 MaxSpareServers 10 </IfModule> <IfModule worker.c> StartServers 2 MaxClients 150 MinSpareThreads 25 MaxSpareThreads 75 ThreadsPerChild 25 MaxRequestsPerChild 0 </IfModule> MaxRequestsPerChild 0 ErrorLog logs/error_log <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None </Directory> } glem den hostanemet for det var ikke i denne fila man satt den. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 sån ser litt av fila ut code { Listen 80 ServerRoot "/usr" DocumentRoot "/home/httpd" User nobody Group nobody <IfModule prefork.c> MaxClients 150 StartServers 5 MinSpareServers 5 MaxSpareServers 10 </IfModule> <IfModule worker.c> StartServers 2 MaxClients 150 MinSpareThreads 25 MaxSpareThreads 75 ThreadsPerChild 25 MaxRequestsPerChild 0 </IfModule> MaxRequestsPerChild 0 ErrorLog logs/error_log <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None </Directory> } glem den hostanemet for det var ikke i denne fila man satt den. 5040529[/snapback] Du kan godt legge ut heile, samt feilmelding som kjem i terminalen og i error-loggen til Apache rett etter at du startar Apache. Lenke til kommentar
glad Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 kommer ingen i terminalen, men skal legge den loggen ut rett etter jeg har startet den, bare vent litt, sitter i windows skjønner Lenke til kommentar
glad Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 har installert apache på nytt med pacman og den starter fint no, men kommer ikke inn på den kan heller ikke ping 127.0.0.1 eller localhost.localdomain kan tcp-wrappers ha noe og si og hvordan åpne den for innkommende port 80 tcp-wrappers er standar i Arch Lenke til kommentar
glad Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 ingen som vet hva tcp-wrappers er? Lenke til kommentar
glad Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 no skjedde det noe enda rarere jeg kommer inn på servern fra en anne pc men ikke fra min egen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå