Duztey Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Sitter her med GF6800gt med NV5 silencer Rev. 2. Har hatt dette en stund nå og er godt fornøyd med kjølingen og støynivået. Når jeg overklokker kortet så holder temperaturene seg helt i mål, men i over lengre tid(ganske lang tid) så kan det plutselig komme en haug med artifacts på skjermen og ender opp med reboot, etterpå funker alt bra i en liten stund til alt blir teit igjen. Ender opp med at jeg må klokke ned igjen til defaults for at ting ikke skal drite seg. Spurte noen litt om dette og fant ut at det må være spenningsregulatorene som ikke får nok kjøling. Og nå som i testen av nv5 silencer her så er det sagt at disse ikke får airflow i det hele tatt med silenceren montert.. Så hva må jeg gjøre? kjøpe ny gpu kjøler eller finnes det noen enkle løsninger for å kjøle regulatorene? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Modde en ekstra vifte som blåser direkte på dem? Men hva slags temperatur for du? Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Joda, tenkt på å kanskje montere en liten vifte. Men det er jo så forferdelig trang imellom silenceren og heatsinkene. Nesten sånn at jeg tviler på at det blir noe skikkelig luftstrøm der om jeg greier å knøle inn en liten vifte der en plass.. :/ Har ikke fått målt tempen, men den er temmelig varm iallefall. Og på testen av nv5 her på overklokking.no målte 90 grader på regulatorene i stresstestinga. :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå