b-real Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Sitter her med et lite dilemma... Jeg har win2kpro på norsk og win2k server advance i hånden. Jeg er som sagt DRIT lei av windows XP og skal "nedgradere" til win2k. Så kommer spørsmålet: Jeg hater norsk OS, det er det verste så finns...så går det ann å legge in server adv. til "normalt" bruk som gaming, og slike ting på serv. adv.? Lenke til kommentar
10-ern Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 [ble postet to ganger] [ Denne Melding var redigert av: 10-ern på 2002-08-22 17:57 ] Lenke til kommentar
10-ern Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hvis du liker windows på engelsk, så kan du installere Windwos 2K adv. srv. og bare droppe å ta med server funksjonene (DNS, DHCP, AD mm.), da vil det bli som en "vanlig" windows 2000 maskin. Funker like bra til spilling og du får et tøft oppstartsbilde :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Quote: 10-ern skrev (2002-08-22 17:56):Hvis du liker windows på engelsk, så kan du installere Windwos 2K adv. srv. og bare droppe å ta med server funksjonene (DNS, DHCP, AD mm.), da vil det bli som en "vanlig" windows 2000 maskin. Funker like bra til spilling og du får et tøft oppstartsbilde :smile: Ok...takker...da installerer jeg Win2k serv. adv. senere i dag.. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hva med å gi linux en sjanse ? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 For det første så oppgraderer du til 2000, ikke nedgraderer! Og ja. Svaret er ja. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Quote: akzj0n skrev (2002-08-22 18:11):Hva med å gi linux en sjanse ? HAr prøvd det og har funnet ut at min IQ ikke takkler annet en windows...d ble bare med installasjonen og 3-4 timer med fortvilet forsøk på å legge inn wine o.l. og så ble jeg lei og fant ut at jeg trengte den plassen på HDD til noe annet Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 18:43, Jimmy Pop skrev:For det første så oppgraderer du til 2000, ikke nedgraderer! så sant så sant! Wine kommer med de aller fleste distro'er, så det skal nå ikke vere så vanskelig å få det inn på maskinen, men har du planer å følge siste CVS treèt og legge inn manuelt med ./configure, make, make install, manuell konfigurasjon av wine.conf fila osv så blir det med en gang mye vansligere.. tok meg 4 minutt på å legge inn wine som var distrubiert med madrake 8.2, men å bytte den ut med siste CVS treèt og få den til å fungere skikkelig tok meg over 3 timer.. :wink: men, uansett så kan du bare installere adv. server og ikke legge til noen av de tjenestene som clustering (bare i adv. server), DNS, DHCP, WINS osv og når du booter maskinen for første gang etter du er ferdig med installeringen så får du opp et stort vindu med spørsmål om hvordan du vil konfigurere serveren. det vinduet er det bare å trykke på en knapp som er kalt 'configure server later' og 'ok' og så har du en lettere avansert 2K installasjon som fungerer utmerket til normalt bruk og spilling. kan vere annbefalt å ta seg en tur innom 'properties' på my computer, inn på 'advanced' tabben -> 'startup and recovery' og slå av automatic reboot og 'write debugging information' til 'none' eller 'small' ellers innpå 'advanced' så kan du også gå inn på 'performance options' og sette 'optimize performace for' 'application' isteden for 'background' (dette vil justere på hvordan maskinen prioriterer alle oppgavene, og vil i særs krevende situasjoner øke responsen til programmet du kjører, spesielt når du er på LAN og 20 personer kopierer fra deg over nettverket..), og eventuelt justere page fila til en passende størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå