Gå til innhold

overclocking failed !

Becks69

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en p4 2,8GhZ på et ASUS p4c800-e deluxe hovedkort. Har 1 gb ram.

Nå har jeg nettopp formatert, og installerte også nyeste versjon av biosen (en beta versjon) - når jeg nå skrur på pc'en skjer det ingenting! Ved å trykke på del og f1 får jeg opp oppstartsbildet. Der står det:

Overclocking failed!

Please enter setup to re-configure your system.

Press f1 - run setup

Press f2 - load default values and continue

Jeg har som sagt en 2,8, og det står at den kjører på 2,8 i biosen. Hva skal jeg gjøre?

Kan det være biosen som ikke takler min kombi, og er det derfor lurt å "downgrade" den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er helt normalt når du oppgraderer bios som du har gjort. Bare gå inn i bios, også velger du save and exit, så er alt iorden igjen.

5038822[/snapback]

nei, det der stemmer ikke. Jeg har prøvd å trykke f1 - save og restarte. Da er skjermen svart (og power-led blinker som om det ikke er noe tilkoblet på skjermen). Sånn står den uten at noe skjer!

Om jeg presser f2 så starter den opp vanligvis - men om jeg installerer noe nytt og må restarte stopper den opp og skjermen er sort.

Jeg prøver å downgrade nå

Verre enn antatt det også...

men ser forresten at den nye biosen sier at jeg ikke har onboard lan. det har jo jeg. vanskelig å få lastet ned nye drivere og slikt nå... f*en

Endret av Becks69
Lenke til kommentar
Resett jumper til BIOS på hovedkortet og ta ut batteriet i minst 10 min. Sett alt i sammen igjen, og start opp. Får du spörsmål om å gå til setup eller å fortsette, velger du fortsette.

5038940[/snapback]

blir det reset til den bios som fulgte med hk da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...