Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gir olje - Biltema olje funker ?

Anbefalte innlegg

Ska te biltema om et par min, trenger kjappe svar.

denne olja, Totaktsolje Mineral

Selvblandende, mineraloljebasert 2-taktsolje for alle typer landbaserte 2-taktsmotorer, f.eks. mopeder, gressklippere, motorsager og motorsykler. Har gode slitasjebeskyttende egenskaper som sikrer drift ved krevende forhold. Holder motoren ren for sot og avleiringer. Gir lite røyk, noe som gjør den spesielt velegnet for bruk i håndholdte småmaskiner der man ønsker å minimere mengden av røyk. Anbefales for innblanding i bensin eller separatsmøring. Oppfyller følgende internasjonale kvalitetskrav: API TC, JASO FC.

http://www.biltema.no/Archive%5CProduct_im...5C36-1547_l.jpg

Skal ha det på Girene på en Honda MT5, er det anbefalt ?

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er olje som skal blandes i bensinen, ikke fylles på motoren.

Morotolje 101:

Se i vedlikeholdshåndboka til mopeden hvis du er usikker på hva du skal den skal ha. Om du skal ha syntetisk eller mineral er ikke så nøye på denne, men hvis du vet hva som har vert på den før kan det være lurt å holde seg til det (blanding av mineral og enkelte av tilsetningstoffene i noen syntetiske oljer kan gi dårligere egenskaper igjen).

Totaktsmotorer har ikke oljepumpe og smøring til kamaksling og ventiler, derfor er den mindre følsom for oljens viskositet, du kan gjerne bruke girolje på den uten at den tar skade av det, men clucthen vil oppføre seg ulikt på tykkere olje. På den eneste totakteren jeg har eid (Fantic 307 trail) brukte jeg SAE 90W for å få clutchen til å oppføre seg skikkelig.

Dersom du går for syntetisk olje bør du også gå for en som er laget spesielt for bruk på motorsykkel. De vanlige oljene for bil er ikke beregnet på våt-clutch og du vil kunne oppleve at du aldri får clutchen til å ta skikkelig før du bytter igjen.

Lenke til kommentar

Jaok.

Om jeg husker det der når jeg kommer inn i en butikk er usikkert, men vet noen hvor jeg kan få kjøpt en bra olje til en fornuftig pris ?

Vet ikke hva slags olje det er på nå, det piper og synger i maskin, så vet ikke helt om jeg har noe som helst. Bruker Si-7 i bensina iallefall

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...