Lars H. Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei. For noen uker siden kjøpte jeg meg et Canon EOS 350d kamera, og nå står ny skriver for tur. Så langt har blikket falt på Canon PIXMA iP4200. Er det noen som har erfaring med denne? Er prisen 1195,- hos Komplett.no bra pris? Følger det med fulle blekkpatroner? Følger det med noe papir? Hvilket fotopapir er å anbefale, og hvor billigst? Følger det med USB kabel? Dersom ikke kabel, er det standard USB kontakt på skriveren? Burde jeg ikke velge denne skriveren o heller velge ? i samme prisklasse? Håper noen kan svare på noe av dette. Lars H. Lenke til kommentar
Rosoero Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg vet ikke så mye om den ,men jeg har en Canon PIXMA mp130. den er ganske bra. på den er det kopimaskin, scanner og skriver. du kan også bestille minne kort leser. jeg er veldig fornøyd med den jeg har. den skriver scanner og kopierer veldig fort.fin er den også anbefales! her er litt info om den https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19408 Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er det noen som har erfaring med denne? 5038453[/snapback] Nei, ikke akkurat denne (men som jeg nevner senere, tror jeg printerdelen i min multifunksjon er samme som i iP4200?) Er prisen 1195,- hos Komplett.no bra pris? 5038453[/snapback] Ikke akkurat... f.eks. Netshop har den til 1 095,-, billigste i prisguiden er 992, men det er hos noe ukjent dansk greie... Følger det med fulle blekkpatroner? 5038453[/snapback] Jeg vil vel absolutt tro det. Kjøpte for kort tid siden en Canon Pixma MP500, og der var det med fullt sett (fulle ) blekkpatroner. Følger det med noe papir? 5038453[/snapback] Igjen kan jeg bare svare for hva som var med MP500, og der var det med 5 ark med Canon Photopaper Pro 10x15. Hvilket fotopapir er å anbefale, og hvor billigst? 5038453[/snapback] Jeg kjøpte med ekstra papir fra Canon, av typen Photopaper Pro (som skal være det beste til Canon). 15 ark A4 koster ca. 130,- mens 20 ark 10x15 koster ca. 70,- Følger det med USB kabel? 5038453[/snapback] Nei. Jeg kjøpte en standard USB (1.1 og 2.0) 2m til 60 kroner. Dersom ikke kabel, er det standard USB kontakt på skriveren? 5038453[/snapback] Ja, en vanlig A-B kabel er det du trenger. Burde jeg ikke velge denne skriveren o heller velge ? i samme prisklasse? 5038453[/snapback] Hvis jeg har forstått det riktig, så er det printerdelen til akkurat iP4200 som sitter i min MP500 multifunksjon - og jeg er iallefall storfornøyd med fotokvaliteten på denne! Det finnes jo mange flere i samme prisklasse, og Epson eller evt. HP kan vel alltids være noe... jeg vet ikke. Les tester og erfaringer. Lenke til kommentar
rbhelle Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei. For noen uker siden kjøpte jeg meg et Canon EOS 350d kamera, og nå står ny skriver for tur. Så langt har blikket falt på Canon PIXMA iP4200. Er det noen som har erfaring med denne? Er prisen 1195,- hos Komplett.no bra pris? Følger det med fulle blekkpatroner? Følger det med noe papir? Hvilket fotopapir er å anbefale, og hvor billigst? Følger det med USB kabel? Dersom ikke kabel, er det standard USB kontakt på skriveren? Burde jeg ikke velge denne skriveren o heller velge ? i samme prisklasse? Håper noen kan svare på noe av dette. Lars H. 5038453[/snapback] Hei. Jeg kjøpte Pixma ip4000R for noen uker siden. Trådløst er virkelig å anbefale fremfor kabel. Vel, dyrere i innkjøp, men mer fleksibel synes nå jeg mht plassering etc. Ja, det følger med fulle patroner. Ja, det medfølger papir (2 ark A-4 photpaper pro og 5 stk 10x15 photopaper pro Jeg anbefaler alt papir fra Canon, kjøp dette fra nett hos f.eks: www.orginalblekk.no, www.blekkspesialisten.no tilsvarende nettbutikker. De har billigst papir ift Elkjøp, Expert og andre store kjeder. Tror de er billigere enn Komplett og PSDATA også. Ja, det følger med USB kabel. Nei det er ikke standard USB kontakt på skriveren. Ja, jeg synes du burde kjøpe en slik, men hadde kanskje gått for en IP5200 istedetfor. Den er nyere, har bedre opplsning, 1 picoliter dyse, raskere og marginalt dyrere, men har bedre blekk. Dog dette henger sammen med pris. Ser du skal skrive ut fotografier du selv har tatt, jeg ville da valgt IP5200 siden den har blekk som skal gi bedre holdbarhet p utskrifter ift ip4000/4200. Tror ikke IP5200 koster mer enn 1500 i en nettbutikk. Blekkpatronen til IP4200 koster ca 85,- hos orginalblekk.no. Det er orginalblekk, husk det. Elkjøp selger disse for 129,- og komplett selger disse for 107,- Patroner til IP5200 koster vel ca 100,- lappen hos orginalblekk mvh roar Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ja, det følger med USB kabel. Nei det er ikke standard USB kontakt på skriveren. 5042348[/snapback] Eh? Hos alle nettbutikker og andre steder som selger iP4200, står det klart og tydelig at USB kabel ikke medfølger. Sånn har det vært i printerverdenen lenge; kabel som følger med? Å nei du... Og hva kaller du standard USB kontakt da? Alle printere m/USB jeg har vært borti har brukt standard A-B kabel. På selve printerene er det den mer rektangulære kontakten... som er standard. Ser du skal skrive ut fotografier du selv har tatt, jeg ville da valgt IP5200 siden den har blekk som skal gi bedre holdbarhet p utskrifter ift ip4000/4200. Tror ikke IP5200 koster mer enn 1500 i en nettbutikk. 5042348[/snapback] Hvis det er ChromaLife100-systemet du tenker på, så har iP4200 dette også! Det er systemet til Canon som ombefatter skrivehodet, blekk og papir som skal gi lengre levetid på fotoutskrifter... men altså; iP4200 har også dette! iP5200 får du fra 1400 og oppover. Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Ja, så er printeren bestilt, og følger det med kabel, så er det greit. Dersom ikke, håper jeg at kabelen på bildet kan brukes. Slike kabler har jeg i bøtter og spann. Takk ellers for alle kommentarer. Lars H. Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Den kabelen du viser bilde av, kan ikke brukes tror jeg. Det er en A-A kabel du viser, og det er vel en A-B kabel du må ha. Ser slik ut; Fås overalt fra 50 til 2-300 kroner avhengig av standard, lengde og hvor du kjøper den. Lenke til kommentar
rbhelle Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ja, det følger med USB kabel. Nei det er ikke standard USB kontakt på skriveren. 5042348[/snapback] Eh? Hos alle nettbutikker og andre steder som selger iP4200, står det klart og tydelig at USB kabel ikke medfølger. Sånn har det vært i printerverdenen lenge; kabel som følger med? Å nei du... Og hva kaller du standard USB kontakt da? Alle printere m/USB jeg har vært borti har brukt standard A-B kabel. På selve printerene er det den mer rektangulære kontakten... som er standard. Ser du skal skrive ut fotografier du selv har tatt, jeg ville da valgt IP5200 siden den har blekk som skal gi bedre holdbarhet p utskrifter ift ip4000/4200.Tror ikke IP5200 koster mer enn 1500 i en nettbutikk. 5042348[/snapback] Hvis det er ChromaLife100-systemet du tenker på, så har iP4200 dette også! Det er systemet til Canon som ombefatter skrivehodet, blekk og papir som skal gi lengre levetid på fotoutskrifter... men altså; iP4200 har også dette! iP5200 får du fra 1400 og oppover. 5042523[/snapback] Hei. Ser atjeg har mikset svaret mitt ut i fra Ip4000. Ikke 4200. På min skriver som er ip4000 fulgte det med kabel, åja jeg har sikkert misforstått USB begrepet, jeg trodde standard USB var slik flat-flat kontakt og ikke flat-firkant kontakt...... My mistake, sorry. mvh roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå