Axentrix Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er da over et år siden "papirskjermer" skulle være rett rundt hjørnet? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 E Ink tror produktet deres kan erstatte dagens energikrevende skjermer i bærbare enheter. Les mer Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 tydeligvis et stort hjørne... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Til neste år får vi sikkert høre det igjen. Men interessant er det nå iallefall. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg venter i spenning... ...fortsatt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hehe, 10:1 i kontrast er ikke akkurat enormt mye Men det er jo uansett kult at ting går framover på denne fronten, har tiltro til at slike papir-skjermer kan bli meget gunstig framtiden. AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Ifølge E Ink bruker materialet 100 ganger mindre energi enn en vanlig skjerm, fordi det kan vise et bilde uten å forbruke energi, samt at det ikke har noe lys bak skjermen.Hvis papiret bruker 100 ganger mindre energi, så må de bruke energi. Jeg hopper ikke i taket før jeg ser det. Edit: @kd: Jeg forstår hva du mener, men setningen burde skrives på en annen måte. Endret 21. oktober 2005 av efikkan Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har ingen tro på denne teknologien som erstatning for noen av dagens skjermer, den viser jo ikke farger. Kanskje den derimot kan bli grunnlaget for visning av tekst i elektroniske papiraviser, hvor OLED-skjermer kunne vise bilder og video. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det bruker ikke energi for å vise bilder og tekst, men energi for å skifte bilder/tekst. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Stussa litt på den 10:1 detaljen jeg med, hehe. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Tror det ikke før jeg ser det Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Lurer på om det krøller seg jeg Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jøss. Det er mange som kanskje ikke er helt glad i akkurat den løsningen, men et av de store problemene med skrevet materiale er at selv om en finner e-books i fleng, og alt annet kan hentes ned fra nettet, så synes i alle fall jeg ikke at det er noe kjekt å sitte og lese på dataskjermen. Jeg liker å ta meg med en bok eller lignende på dass eller hyttetur og slike ting, og da har det blitt den gode gammeldags varianten. Det er jo litt leit når man tenker på at det blir stadig mindre trær her i verden, og man også vet at man kan finne et uttall med gode gamle bøker på nettsteder som the gutenberg project og lignende. Lurer på hvor lenge en slik skjerm kan holde uten å måtte lades opp jeg, for blir det en akseptabel pris og batterilevetid på det så ser jeg at det godt kan hende jeg anskaffer meg en slik en... Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 på digi.no ligger det en sak som viser att de nå har fått til å lage en versjon som viser farger og.. Link til saken da blir det litt mer interesant å bruke ja. litt kjipt bare å ha sort hvit. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 En tanke: Ville jo vært tøft å "tapetsere" veggen med disse. Du kunne f.eks hentet bilder fra et webkamera på en sydhavsøy hver time så det så ut som om du var der... Litt vilt, kanskje, men det hadde vært tøft. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Håper de mekker en ebook med hele wikipedia på, og "DONT PANIC" i store, vennlige bokstaver på fremsiden Lenke til kommentar
Revox Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Lurer på om de har problemer med innbrenning Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jøss. Det er mange som kanskje ikke er helt glad i akkurat den løsningen, men et av de store problemene med skrevet materiale er at selv om en finner e-books i fleng, og alt annet kan hentes ned fra nettet, så synes i alle fall jeg ikke at det er noe kjekt å sitte og lese på dataskjermen. Jeg liker å ta meg med en bok eller lignende på dass eller hyttetur og slike ting, og da har det blitt den gode gammeldags varianten. Det er jo litt leit når man tenker på at det blir stadig mindre trær her i verden, og man også vet at man kan finne et uttall med gode gamle bøker på nettsteder som the gutenberg project og lignende. Lurer på hvor lenge en slik skjerm kan holde uten å måtte lades opp jeg, for blir det en akseptabel pris og batterilevetid på det så ser jeg at det godt kan hende jeg anskaffer meg en slik en... 5038807[/snapback] OT: det er vel ikke noe problem med for lite trær i verden? I norge så går jo de spådommene jeg har sett ut på at det blir alt for mange trær her. Såklart er det noen type tømmer det er for lite av, men man bruker vel neppe regnskog-mahogny til å lage papir... AtW Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 For mange trær? Hvordan i alle dager mener du (eller kilden din) at det går an? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå