NoNamed Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Er det noe sted jeg får tak ned mål osv til kabinett ? altså hvor stor plass til psu, brønner osv. formen/størrelsen på kabinettet klarer jeg jo mekke selv :=) kan jo alltids titte på et annet kabinett og begynne og måle og greier...men det finnes sikkert en proff tegning eller noe her på nettet :smile: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Spørs.. hvilket merke/type.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 ahpadt, alle kabinetter følger visse standard mål(ATX standarden) så det varierer ikke fra kasse til kasse. nonamed på http://www.formfactors.org ligger specs'a til blandt annet ATX standarden som du er ute etter :smile: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-08-22 17:27 ] Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Annbefaler deg at du lager kassen noe lengre bakover en de målene som mange kasser har i dag. Det er bedre å ha et kabinett som går lengre bakover fremfor ett som er høyt. mitt lian li kabinett er 49 cm bak og merker godt de ekstra cm i forhold til mitt gamle aopen bigtower. Lag det også noe bredere. feks. en 23-25 cm bredt. Da vil du få plass til en stor vifte rett under strømforsyningen, noe som er veldig bra å ha. Lian li kabinettet mitt er 21 cm bredt og da går 2*80mm vifter fint ved siden av hverandre i front. Om du vil ha et stort kabinett så kan du jo se på målene til pc70usb som er lian li sitt big tower. Det er ca 60 cm i dybde og bør ha plass til det meste. Du bør tenke gjennom de ulike delene før du bygger et da det er liten vits i å kopiere helt løsningene til feks. chieftec. Noe av ideen bak å lage seg sitt eget kabinett må være å lage det bedre en eksisterende kabnett. du kan feks. Lage en hylle med strikk der du kan legge ubrukte ledninger fra strømforsyningen, gummierte innerkanter der du fester harddisker slik at de bråker mindre. plass til vifter og filet (veldig lurt) framfor harddisker og andre varme enheter. osv osv. Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 dette skal i en koffert :smile: trengte mål for og finne ut hvor stor koffert jeg trenger og greier :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå