Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av Lader (90W)


exmith2k

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kameraten min mistet laderen til min bærbare maskin i gulvet, og nå funker den ikke lengre.

 

 

Her er spesifikasjonene om laderen:

Input:

100-240V vekselstrøm 1,5A (1,5A) 50-60Hz

 

Output:

18,5V (18,5V) likestrøm 4,9A (4,9A) 90W

 

Så på denne her : Fortron/Source Universal Notebook AC Adapter 90W KOMPLETT.NO

 

Men min lader hadde 18,5V ut, har det noe å si om jeg kjøper enn annen med f.eks 19V ?

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe denne laderen på 90W ?

 

Har sett litt på komplett,datakjeden, clasohlson osv, men har ikke funnet noen..

 

Noen som kan hjelpe :innocent: ?

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den laderen kan du trygt bruke, forutsatt at du sjekker polariteten, altså at + og - er korrekt i forhold til den gamle laderen.

Pleier ofte stå innrisset bak på pcen ved inngangen til pluggen.

 

Dette løses med enten bare snu den løse pluggen på sokkelen, eventuelt klippe ledningen, krysse kabelen og skjøte på nytt.

Dette med klipping må du bare hvis det er spor i pluggen slik at den bare passer en vei på sokkelen.

 

Kanskje litt rotete forklart men du ser hva jeg mener når du har det framfor deg.

 

Den 0.5v som eventuelt er forskjellig er totalt ubetydelig.

 

Jeg kan legge til at den adapteren som Clas Ohlson selger går opp til 70w, altså leverer den for lite for deg.

Lenke til kommentar
Den laderen kan du trygt bruke, forutsatt at du sjekker polariteten, altså at + og - er korrekt i forhold til den gamle laderen.

Pleier ofte stå innrisset bak på pcen ved inngangen til pluggen.

 

Dette løses med enten bare snu den løse pluggen på sokkelen, eventuelt klippe ledningen, krysse kabelen og skjøte på nytt.

Dette med klipping må du bare hvis det er spor i pluggen slik at den bare passer en vei på sokkelen.

 

Kanskje litt rotete forklart men du ser hva jeg mener når du har det framfor deg.

 

Den 0.5v som eventuelt er forskjellig er totalt ubetydelig.

 

Jeg kan legge til at den adapteren som Clas Ohlson selger går opp til 70w, altså leverer den for lite for deg.

5038421[/snapback]

Okey thx.

Men hvis laderen er 120W osv, det har vell ingenting å si ? bare at den er over 90W så er det vell bra? Og må jeg skjekke med amperen også? Må den være den samme som på den ødelagte jeg har nå ?

 

Men siden dn der laderen er Universal, så burde den jo passe til de fleste bærbare?

Lenke til kommentar
Den første Fotron/Source-laderen du linker til, gir vel 4,63A på 19v. Hvis originaladapteret ditt dytter opp til 4,9A, hadde jeg heller valgt 120W-modellen.

 

Men skriv hvilken bærbar du har, så finner jeg ut hva originaladapter koster. Du kan sende meg dette på PM.

5040040[/snapback]

En kamerat av meg sier at hvis den leverer 0,4A for lite, så har det kun med at laderen blir litt varmere, er dette rett ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...