ShAvAnO Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Har en Panasonic AE700 som er HD-kompatibel og som jeg gjerne skulle koble en Xbox 360 til. Har forstått det slik at det finnes to muligheter for å sende HD-signaler fra Xbox 360: Komponentkabel eller VGA-kabel. Første spørsmål er: Vil disse to kablene gi omtrent samme kvalitet? Andre spørsmål: Er disse kablene lange nok til å brukes med projektor? Bør vel være minst 10 meter dersom dette skal gå. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 10meter kan du glemme. tenker de er 2-3m Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Hmm... hva er da poenget? Og hvordan forventer de da at projektorbrukere skal kunne benytte seg av Xbox 360? Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Trådløs håndkontroller? Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hva mener du med trådløs kontroller?? Sprør heller på AVforum.no ShAvAnO, der får du i hvert fall seriøse svar. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Poenget hos meg blir at alt står i rack med forsterkeren min. Der kan man koble til dvdspillere, Xbox og PS2 med komponentkabler som ikke trenger å være mer enn 1 meter lange. Så går det en fin kabel fra forsterkeren og opp til projektoren. Den er de 10 metrene jeg trenger. Dermed, når jeg velge Xbox på forsterkeren, går det signalet opp til projektoren. Når jeg velge dvd på forsterkeren, går det signalet opp til projektoren osv... Poenget med 2m leding er nok også at mange vil ha konsollen i nærheten av dlp, plasma eller lcd skjermen sin. Hva er da visten med at MS skal levere 10m ledning med i esken. Er nok flere XBox 360-er som kommer til å bli koblet sammen med skjerm enn projektor. Nei, billedkvaliteten mellom VGA og komponent vil ikke være noe særlig synlig. Det er mer en preferasne på hvilken inngang du vil bruke eller har ledig. Til trådstarter. Hvis du ikke har en forsterker som kan sende komponentsignalet videre kjøper du en 10m leding på ClasOhlson. Kjøp samtidig skjøtestykker for pluggene og da kan du strekke billedsignalet rett fra Boxen til projen. Endret 21. oktober 2005 av trykkertor Lenke til kommentar
cizz Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Bruk HDMI, da sendes signalet digitalt og du fär absolutt best bilde. Fä tak i lange kabler er inget problem. Se f.eks. www.avshop.no . Panasonic'en din har dessuten HDMI inngang, sä det skulle ikke by pä de store problemene. Men som nevnt tildligere, bruk www.avforum.no til slike spörsmäl, de vet faktisk hva de prater om pä dette emne. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Bruk HDMI, da sendes signalet digitalt og du fär absolutt best bilde. Fä tak i lange kabler er inget problem. Se f.eks. www.avshop.no . Panasonic'en din har dessuten HDMI inngang, sä det skulle ikke by pä de store problemene. Men som nevnt tildligere, bruk www.avforum.no til slike spörsmäl, de vet faktisk hva de prater om pä dette emne. 5075596[/snapback] Xbox 360 har ikke HDMI ut. Men til trådstarter, jeg mener jeg har hørt at komponentkabelen som er i xbox HD pakken til 3.300 er ca 3 m. Åkke som. Lange komponentkabler av bra kvalitet er å få tak i andre steder. Jeg har en 10 meter komponentkabel fra min DVD spiller til prosjektoren. Så da er det vel et spørsmål om du har en forsterker som har komponent inn/ut, la xbox360 sende til den, og dra det lange strekket fra forsterkeren til prosjektoren din. Om det blir noe signaltap/kvalitetstap på veien da, aner jeg ikke. Dr.Peedee Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Bruk HDMI, da sendes signalet digitalt og du fär absolutt best bilde. Fä tak i lange kabler er inget problem. Se f.eks. www.avshop.no . Panasonic'en din har dessuten HDMI inngang, sä det skulle ikke by pä de store problemene. Men som nevnt tildligere, bruk www.avforum.no til slike spörsmäl, de vet faktisk hva de prater om pä dette emne. 5075596[/snapback] Xbox 360 har ikke HDMI ut. 5075716[/snapback] Har hørt at en HDMI pakke til 360 er planlagt, og vil komme noen måneder etter lansering. Men som sagt, det er vel kun ubekreftede rykter. Lenke til kommentar
cizz Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Ser nå at Xbox ikke har HDMI-ut. Burde jo ha hatt det mener nå jeg, men leste et intervju på Team Xbox, der han sa at HDMI/DVI vil bli sluppet når man føler behovet for det. Hadde vært ganske greit med en digital utgang dersom det microsoft sier om en påkostet bildedel på Xbox'en, er sant. Dersom den i tillegg hadde skalert DVD til 720p hadde det vært genialt. Noen som vet om den skalerer vanlige DVD'er til 720p, 1080i? Og om den eventuelt har støtte for WMV-HD? Edit. Dersom jeg hadde lest videre på intervjuet jeg selv fant, hadde jeg fått alle svarene jeg trengde Endret 29. oktober 2005 av cizz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hvordan vil forskjellen på den kabelen som følger med xbox'n og en hdmi kabel være? Har forresten samme projektor som trådstarter. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hvordan vil forskjellen på den kabelen som følger med xbox'n og en hdmi kabel være?5082963[/snapback] HDMI er digitalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hvordan vil forskjellen på den kabelen som følger med xbox'n og en hdmi kabel være?5082963[/snapback] HDMI er digitalt. 5083002[/snapback] Ja, vet det. Men hvor mye "bedre" vil bilde bli? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hvordan vil forskjellen på den kabelen som følger med xbox'n og en hdmi kabel være?5082963[/snapback] HDMI er digitalt. 5083002[/snapback] Ja, vet det. Men hvor mye "bedre" vil bilde bli? 5083489[/snapback] Det kommer sikkert ann på kvaliteten på TV-skjermen du ser på hvor mye forskjell du faktisk greier å se. Har lest en del anmeldelser forskjellige TV'er. Noen ganger må du ha to skjermer side om side, en med hdmi og en med komponent, før du kan si om du ser noe forskjell. Men klart, punger du ut 30.000 for en kvalitets-TV som har HDMI så forstår jeg nok at man gjerne skulle kunne fått bruke den inngangen. Men på en "billig-TV" er det ikke sikkert det har så mye å si. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå