Gå til innhold

Finnes det skjermkort med passiv kjøling og 2xDVI?

pietk75

Anbefalte innlegg

Skal ha to LCD-skjerms løsning på hjemmekontoret. Kjøpte dette kortet på Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308140

Ifølge produktbeskrivelsen på Komplett sine sider så skulle det ha 2xDVI. Det har det ikke: 1xDVI + VGA.

Komplett kommer ikke på noen skjermkort med passiv kjøling og 2xDVI.

Vet dere om noen? Har spurt flere nettbutikker.Hvis ikke, så har jeg to muligheter:

1. Nøye med meg med en skjerm på DVI og en på VGA (er det stor forskjell?)

2. Kjøpe skjermkort, ta bort standardvifta, sette på passiv kjøling (evt. med en papst-vifte).

Har en meget stille PC nå. Vil helst ikke ha en bråkebøtte av en skermvifte gående. Skal ikke ha et superkort: spiller ikke, og bruker bar PC til bilder og surfing.

Håper på råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et matrox g550 med to dvi utganger uten viftekjøling, vær obs. på flere utgaver av dette skjermkortet ! Den utgaven av kortet jeg har er med en kabel fra skjermkortet som går til to skjermer denne kabelen er ekstra utstyr tror jeg. Matrox kortet mitt har bare en utgang så denne kabel må brukes evt. tror jeg en får med overgang til vga. Den har jeg ikke da jeg kjøpte et demo kort så jeg vet ikke om det er slik. du får lese selv på www.matrox.com

Lenke til kommentar
Altså, det finnes jo adapter... Tror ikke det er forskjell liksom.

5048841[/snapback]

Jo, der er det nok forskjell, fordi da må signalet konveteres en ekstra gang fra analogt til digitalt... Ergo det blir kvalitetstap...

Til trådstarter: Jeg kan bekrefte at det XFX kortet med 256Mb minne har to DVI utganger. Har et slikt et i min HTPC

Edit: så at du har fått et kort med en DVI på nå... Det var rart... Hvis det bare er 2D du skal drive med, altså ikke noen spill så er MAtrox G550 PCIe et bra kort. Matrox er kongen av 2D kvalitet og to-skjermer

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312844&cks=PRL

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...