benkizz Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Moderatoredit: Dette kan iverste fall ødelegge kortet ditt, etterhvert i tråden kommer man fram til at det som sannsynligvis skjer er å overskrive filtabellen til kortet, noe som gjør at data på minnekortet overskrives flere ganger dersom man forsøker å fylle 1GB på et 512MB-kort. Noe som forårsaker krasj og tull. Gjøres på eget ansvar! Jeg har lest på en forum at man kan "formatere" 512mb til 1gb, jeg har gjort det også....og det virker perfekt!! og jeg prøvde 1gb til å formatere til 2gb...det gikk også! her er instrukjsonen: 512 -> 1024! and you dont even need any programs, its working with the Disk Manager from WinXP (I dont have Win2000 so I could not test it). First of all, I am not responseble for any loss of data or any damage of your Hardware. But I can tell you that there is no need to be afraid that the hardware will be damaged. You can, if you have problems, put the memorystick in phone and format it in the phone and everything is ok again... - Save your stuff from the memorystick. - Put the stick in the phone (only tested with K750i) - stick the phone to the cable - start Disk Manager, you will see the formated and the unallocated space - mark the Drive icon (of the phone) in the above table, where your partitons are indicated - If marked, a X type icon appears under the "FILE | ACTION...etc" menu, the X type Icon is for deleting... - press it and it will delete your partiton for the memorystick, then you have 1 big partiton which is unallocated - now just make a new partion, and format it using FAT or FAT16 - thats it... now you turned your 512 mb stick into a 1024 stick og vips så har du større minnekapasitet... :!: Modedit: Lenger ute i tråden får flere problemer med dette - vær forsiktige! Endret 8. november 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 hvordan gjorde du dette da? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ja, dette vil jeg gjerne høre... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hos meg gikk det ihvertfall ikke, men jeg har 64 mb kort. Lenke til kommentar
kla Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Vil bare meddele at det fungerte helt utmerket på min W800i. Gikk rett fra 512 mb til 1024 mb..... Fantastisk tips Endret 21. oktober 2005 av kla Lenke til kommentar
thord Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Genialt! skal prøves så snartjeg kommer fra jobb! Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Det blir vel det nedsatt ytelse (hastighet, respons)? Lenke til kommentar
whom Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Stiller meg tvilende. Noen som så har prøvd og faktisk fylle opp hele minnekortet i etterkant? Husket det fantes en lignende tråd der det hotte var at en kunne formatere hdd. for nettopp plass økning. Det viste seg at det ble en teoretisk økning i explorer, men det gikk galt når den ble fylt opp. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) yay 2 Gb minnekort kan gjøre et forsøk nå, er ikke noe problem å prøve Endret 21. oktober 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
benkizz Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Det blir vel det nedsatt ytelse (hastighet, respons)? 5038652[/snapback] det blir litt treigt når du starter mobilen...som vanlig så tar det ca 5 sek før den starter, men hvis du formaterer den så tar det 15 sek til å starte....men det er ikkeno farlig vel....er liksom vant til siden jeg hadde n90 som starter lenge før du kan taste pass.. :!: Lenke til kommentar
thord Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) 2 GB! niiice! takker han duden som fant dette! :!: Endret 21. oktober 2005 av thord Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 hey.. får min w800i til mandag håper tror jeg dette så jo fint ut.. sier ikke nei takk til 4 ganger så mye plass(2gb) men er det noen bivirkninger? går det tregere(veit noen nevnte oppstart). er det noe farlig? noe negativt med dette?? nesten for godt til å være sant Lenke til kommentar
oveovo Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Testet det akkurat nå! Funker som fjell! Trodde alt var gått til f... da jeg ikke fikk tilgang til kortet etter å ha gjort det første gang, men husk å koble fra kabelen før dere prøver Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Får dere fyllt opp ting på det nye minnet da? Lenke til kommentar
benkizz Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 hey.. får min w800i til mandag håper tror jeg dette så jo fint ut.. sier ikke nei takk til 4 ganger så mye plass(2gb) men er det noen bivirkninger? går det tregere(veit noen nevnte oppstart). er det noe farlig? noe negativt med dette?? nesten for godt til å være sant 5038998[/snapback] du kan ikke få 2 gb av 512mb....64mb=128mb...512=1gb....o.s.v det er ikke noe bivirkning...men hvis det skjer noe med korte så er det bare å formatere det ikke saaannntt... Lenke til kommentar
benkizz Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Får dere fyllt opp ting på det nye minnet da? 5039106[/snapback] jaaaa...prøvde det ista og jeg klarte å putte 13 albumer på den....hadde 109mb igjen :!: Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hmm... hvordan får man starta diskmanager? Lenke til kommentar
benkizz Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Hmm... hvordan får man starta diskmanager? 5039211[/snapback] start->kontrollpanel->administrative verktøy Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hmm... sikkert jeg som er totalt hjernedød akkurat nå, men finner det ikke. :/ Hva heter diskmanager på norsk i win xp? Lenke til kommentar
whom Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hmm... sikkert jeg som er totalt hjernedød akkurat nå, men finner det ikke. :/ Hva heter diskmanager på norsk i win xp? 5039267[/snapback] Høyreklikk på min datamaskin, og velg "behandle". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå