Theo343 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Jeg var usikker på hvor jeg skulle poste disse spørsmålene og valgte derfor utgangspunktet for alt som er prosessoren/plattformen. Jeg kommer til å gå for en AMD64 X2 til jul/nyttår og har et par spørsmål rundt det. 1. Hvilke egenskaper bør man tenke på for RAM. Lav latency eller høy hastighet? Eller hvilken balanse på dette? Hvilken størrelse? Se også gjerne på denne tråden der jeg sliter litt med å velge med hensyn til dette. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=5037651&st=0 2. Hva gjelder ved overklokking av denne? Er det HTT som klokkes? CPU? Ram? Dette har også betydning for hva man velger rundt denne prosessoren. 3. Hvilken prosessor tror man gir mest for pengene fremover? Er det X2 3800 eller 4200? Og klokker alle like bra? 4. Hvilke HK har utmerket seg for denne prosessoren? Endret 21. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hva skal du bruke maskinen til? Hvis spill, hvilke spill? Hva slags spill? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Maskinen skal brukes til alt, og spill. Også BF2 osv. Men er ikke proff gamer, bare semi-amatør men kan godt bli at jeg satser litt mer "seriøst"(så langt som jeg kan bli det) hvis tilfeldighetene leder meg dit. Men som sagt jeg vil bruke maskinen til alt mulig. På spill så er det vel typisk: - EVE Online - BF2 - WWII Online - Pirates Of the Burning Sea - AOE III - HL2 - BoB Earned in Blood - Call of Duty 2 - Rome Total War - Blitzkrieg II(når det kommer) - Og litt bilspill etc. Dette er vel et typisk utdrag av hva jeg spiller. NB! Men dette er ikke en tråd om X2vsSpill, jeg skal bruke den til alt. Endret 21. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Foreløpig er det vel få spill som utnytter X2/Pentium D. På en annen tråd her på forumet så diskuterer de jo problemer med X2 og spill. Jeg tenkte å gå til X2 nå i høst, men venter til "bulkene" er retta ut. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Du får masse ram nå som er både billig, raskt, og har duganes timing. En kombinasjon er best om du ikke har spesielle krav. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Sant det, jeg velger ikke en X2 pga spill, det er kun et bruksområde. Så dette er ikke en X2vsSpill post Jeg lurer på hvilke komponenter jeg bør velge mot en X2. Jeg tenker mer på hvilke komponenter jeg generellt bør velge utfra at jeg bruker den til alt. Hvis du ser på første post Guardian: Kunne du kikka på posten jeg linker til ang. valg av ram? Det er en av de store vurderingene jeg sliter litt med. Har satt opp en del alternativer der. Endret 21. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Eg har OCZ 2GB Platinum edition. Veldig gode brikker med lav latency til 1gb brikker å være, men de klokker ikkje spesielt godt. Men veldig stabile og fine. Har ikkje hatt noen problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå