Gå til innhold

ASUS Z7 (vs. Uniwill 259)

walser

Anbefalte innlegg

ibutikken.no har en Vega "built on ASUS" Z7 til salgs. Jeg lurer på om noen har erfaringer eller linker til tester av denne.

Kampanjetilbudet på itbutikken er veldig bra, særlig hvis det er "orntli'" ASUS-kvalitet på denne maskinen.

itbutikken.no

For meg står valget mellom denne og Uniwill 259EN (på netshop og itbutikken), men jeg er litt bekymret for byggekvaliteten på 259'en, siden det blir ganske mye frakting av PCen for min del. Batteritid er imidlertid også viktig for meg. Der står 259 sterkt, men jeg vet ikke noe om batteritiden på Z7.

Har noen peil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, prisen er den samme, komponentene er de samme, bortsett fra at 259EN har 256 MB ram på Nvidia skjermkortet, OG ett intigrert skjermkort som kan brukes for å ha LANG batterilevetid, mens Z7 kun har Nvidia go6600 med 128 MB ram... Ellers er det vell stort sett samme maskinen med tanke på specs...

Så jeg vil tro at batterilevetiden til Z7 ligger på sånn ca samme batterilevetid som 259EN dersom du bare bruker nvidia skjermkortet på den. Har ingen grunnlag bortsett fra det som står på papiret for å si dette da jeg ikke har testet dette på noen som helst måte, men jeg velger hvertfall å tro at batterilevetiden er rimelig lik ettersom komponentene er så like på maskinene.

Innmaten er den samme på begge maskinene (som sagt) med unntak av skjermkortene. =]

Håper dette var noe hjelp i det heletatt :roll:

Lenke til kommentar

Mener du at på 259EN så kan du bytte mellom to forskjellige skjermkort, at det er to skjermkort som er inne i maskinen? Det har jeg vanskelig for å tro på faktisk. Asus Z71 har batteritid mellom 3-4 timer. Har selv hatt en Asus Z71V med Nvidia 6600. Vil du se tester av Asus Z71 så gå inn på notebookforums.com og finn deg fram til Asus delen av forumet. Der finner du utrolig mye info. Syns Asus Z71 har bra byggekvalitet. Om innmaten er det samme kan man godt diskutere. Skjermkortene er også like, bortsett fra at 259EN har 256MB mot 128MB.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar
  Eulogy skrev:
Mener du at på 259EN så kan du bytte mellom to forskjellige skjermkort, at det er to skjermkort som er inne i maskinen? Det har jeg vanskelig for å tro på faktisk. Asus Z71 har batteritid mellom 3-4 timer. Har selv hatt en Asus Z71V med Nvidia 6600. Vil du se tester av Asus Z71 så gå inn på notebookforums.com og finn deg fram til Asus delen av forumet. Der finner du utrolig mye info. Syns Asus Z71 har bra byggekvalitet. Om innmaten er det samme kan man godt diskutere. Skjermkortene er også like, bortsett fra at 259EN har 256MB mot 128MB.

5040455[/snapback]

Ja Uniwill maskinen har mulighet for å bytte mellom Geforce Go 6600 og Intel GMA900 grafikken. Vi har testet maskinen her: http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/n...op_259ien/19422

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen ja, mamazboy :thumbup:

Visste hvilke komponenter de hadde jeg og da men ;)

itbutikken skriver konsekvent Z7 om modellnavnet, men jeg har funnet ut at det må være Z71v som er det komplette modellnavnet. Her er noen tester/erfaringer for andre interesserte:

mange brukererfaringer her (let)

stor test

enda en test

Gjennomgående erfaringer er:

- Veldig lite støy

- Blir ikke varm

- Solid konstruksjon

- Bra skjerm (noen hevder sparkle ved helt grønn/hvit skjerm, ingen merker det

ved vanlig bruk)

- Bra batteritid, 3,5-4 timer ved vanlig bruk. Kan sette inn ekstra batteri i optisk

drev :thumbup:

Vurderer sterkt å gå for denne med PM-770, 1GB RAM og 100GB HD til 12875. Veldig bra pris i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...