Gå til innhold

Skjermen slukker før man kommer inn i windows

kjabbere

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, for en stund siden begynte skjermen å slukke før jeg kom inn i windows. Jeg kom inn i safe mode så jeg brant alt jeg ville ha på pcen og reformaterte. Dette fungerte bra en uke eller to så begynte skjermen å slukke før jeg kom inn i windows igjen. Rett etter loadinga med windows logoen blir skjermen svart.

All respons er takknemlig mottatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem. "Rett etter loadinga med windows logoen blir skjermen svart."

I går restarta jeg PCen. Da hadde jeg hatt Windows-oppdatering, Adobe-oppdatering og Warlords IV som krevde restart. Alle hadde venta en god stund (uke ca. uten at det skal ha noe å si), så jeg ga etter for presset og restarta.

Windowsbaren teller og rett før man kommer inn til Desktopen, så blir skjermen svart som du sier, og PCen bare står der og ser dum ut. Jeg prøvde to ganger. "Løsninga" for meg var å ta "Revert back to last known good configuration" eller hva det heter, og her står jeg - redd for å restarte. PCen min står på gjerne to-tre uker av gangen (og blir mobbet for, pga Windows visstnok skal knele etter en uke...)

Nei, jeg har ingen løsning, men jeg mistenker at det er Windows Update av et eller annet slag som er problemet.

Lenke til kommentar
hvis du kan komme inn i safe-mode, så prøv å uninstallere skjermkortdriveren og reboot. Forhåpentligvis kommer du inn i windows igjen på normal måte etterpå.

5042027[/snapback]

Dette stemmer, avinstallerer driveren så kommer jeg inn i windows igjen. Men dette hjelper meg lite. En pc uten skjermkort er det samme som ingen pc for meg.

Endret av kjabbere
Lenke til kommentar
... Og hvis du bruker tv-ut, så prøv å dra ut kabelen.

5043536[/snapback]

Tror du er inne på noe her.

Har hatt litt liknende symptomer selv. Har en "media pc" som kun er tilkoblet tv via tv-ut, ikke noen vanlig dataskjerm tilkoblet vga/dvi i det hele tatt. Når jeg en skjelden gang kobler til dataskjerm (for å gjøre litt konfigurering som er litt kronglete via tv) så ser jeg ofte de samme symptomene som dere nevner... altså at skjermen blir svart etter windows boot-skjermen.

For meg virker det som maskinen "tror" at tv-ut skal være "aktiv output" og dermed deaktiverer vanlig output til vga/dvi. Brukere dere alle en del tv-ut? Da kan jo dette høres ut sannsynlig ut.

Jeg har desverre ikke en god løsning, jeg fikk det til slutt til å fungere igjen ved å ta ut inn igjen skermkortet (ikke noe veldig god løsning altså)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...