abene Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ondsinnet kode på 10 000 nettsider Det er oppdaget flere tilfeller av ondsinnede JavaScript på nettsider som prøver å lure surfere. Koden finnes på svært mange nettsider - hele 10 000 nettsider skal være involvert. Les artikkelen her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er norske sider berørt? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Personlig har jeg opplevd å få en side jeg administrerer (webhotell hos STW) defacet og erstattet med et javascript som prøver å laste ned og kjøre en .ani-fil (animert cursor, regner med det er mulig å kjøre kode gjennom noe sånt) fra et suspekt østeuropeisk nettsted. Vet ikke om det er det samme som artikkelen skriver om (iom. at dette ikke hadde noen iframes elns), men det var drøyt 15-20 sider på samme server som ble defacet på samme måte, tror jeg. EDIT: ifølge rapporten fra websense er 7% av siden fra 43 forskjellige "mindre" land, så det er mulig norske sider er involvert, uten at det er nærmere spesifisert. Endret 21. oktober 2005 av jorgis Lenke til kommentar
G Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Finnes det noen gode "hosts"-filer som utelukker de aktuelle sidene under surfing på web'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå