emacoolit Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har aldri sett en minidisk engang jeg Alle lagringsmedier er forgjengelige, med mindre man kan lagre dem under optimale forhold. Optimale forhold er ikke mulig å oppnå dersom man faktisk skal bruke mediet jevnlig i dagliglivet. Ergo må man sikre seg på noe vis. Sikkerhetskopier er en måte, men i noen tilfeller så er det en ulovlig måte, fordi rettighetene er delt mellom eier av mediet, og opphavspersonen(-e). Ekstern lagring er en annen mulighet, og det vil i tilfellet "film" bety streaming, og TV (TV er vi jo alle godt kjent med ). Tredje mulighet er bedre beskyttelse av mediet. Fjerde mulighet er å finne opp et nytt og bedre lagringsmedium. Men rettighetene til en film vil uansett tilhøre filmskaperen/filmselskapet, og marxisme (eller andre økonomiske ideologier) vil ikke endre på det, med mindre filmskaperen selv ønsker det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Jeg har aldri sett en minidisk engang jeg Versågod, både spiller og disker Alle lagringsmedier er forgjengelige, med mindre man kan lagre dem under optimale forhold. Optimale forhold er ikke mulig å oppnå dersom man faktisk skal bruke mediet jevnlig i dagliglivet. Ergo må man sikre seg på noe vis. Jepp. Vil det ikke da være rettferdig at folk for lov til å ta backup? (se et øyeblikk bort i fra problematikken at det kan missbrukes) Men rettighetene til en film vil uansett tilhøre filmskaperen/filmselskapet, og marxisme (eller andre økonomiske ideologier) vil ikke endre på det, med mindre filmskaperen selv ønsker det.5057229[/snapback] Jeg tror ikke det er mange som er uenig i det. Det vi diskuterer er vel ikke rettigheten til selve filmen (til å kalle den sin, markedsføre og selge den), men en ganske annen rettighet: Rettigheten til å beskytte sine egne investeringer. Den rettigheten vi har fått betydelig innskrenket for bare noen få måneder siden. Endret 25. oktober 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå