medlem-68510 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei. Hvordan kan jeg få Windows XP til og støtte 256 bit's kryptering på ett trådløs-nett? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Er det virkelig ingen som vet dette? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Dette er funksjonalitet som må ligge både i aksespunkt (router) og det trådløse nettverkskortet. For nettverkskortet må instillingen/aktivering skje via software/drivere som følger med kortet. Manualene på utstyret ditt skal kunne gi deg det svaret du leter etter. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Legg inn SP-2, da får du bedre støtte for trådløse nett. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Har SP2, og routeren støtter 256, det er derfor jeg spør... Så da må jeg ha andre drivere? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Se i dokumnetasjonen til nettverkskortet. Denne må også støtte 256. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Kortet kom i en pakke sammen med HK'et til en kammerat. Det er et MSI nForce 3 kort eller noe. Jeg har ikke dokumentasjonen. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Du må sannsynlig ha et bedre trådløst nettverkskort. Men så spørs det om det finnes andre krypteringstandardere enn WEP da. Og jo høyere kryptering du bruker jo dårligere er ytelsen (men det er jo ikke sikkert at du merker noen til dette avhengig av bruken) Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Det er naboens WLAN . Grunnen til at jeg vil ha støtte for 256, er at jeg vet nøkkelen . Jeg har brukt det nettet før, men jeg var "uheldig" og aktiverte den krypteringen. Lenke til kommentar
ahrain Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Du må sannsynlig ha et bedre trådløst nettverkskort. Men så spørs det om det finnes andre krypteringstandardere enn WEP da. Og jo høyere kryptering du bruker jo dårligere er ytelsen (men det er jo ikke sikkert at du merker noen til dette avhengig av bruken) 5188901[/snapback] Ja, det finnes andre krypteringsstanderer. Den mest kjente etter WEP er nok WPA (WiFi Protected Access), denne standaren er sikrere enn WEP og i mitt tilfelle bydd på mindre problemer. Så alle dere som har AP`er som støtter WPA, bytt ut WEP. NB! SP2 må være installert for å at denne standaren skal kunne benyttes. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Det er naboens WLAN . Grunnen til at jeg vil ha støtte for 256, er at jeg vet nøkkelen . Jeg har brukt det nettet før, men jeg var "uheldig" og aktiverte den krypteringen. 5189482[/snapback] Hjelper ikke meg . Desuten viste jeg d fra før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå