Technetium Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg skal kjøpe meg ny data nå skal ha amd64 3500+ eller noe annet i socket 939 pcn skal betydelig bruke mest til spilling og da lurer jeg på hva slags ram jeg burde ha max 2000, og et hovedkort om dere kunne finne ett til meg skal ha 7800GT skjermkort Håper på svar Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ta en titt her! Finnes endel tråer om dette emnet her på forumet! Lenke til kommentar
Technetium Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Men jeg har ikke Planer om og klokke så utrolig mye så hva burde jeg da velge? 1024 Med God Ram eller 2048 med Geil Feks? Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Men jeg har ikke Planer om og klokke så utrolig mye så hva burde jeg da velge? 1024 Med God Ram eller 2048 med Geil Feks? 5037526[/snapback] Siden du kjøper ny maskin nå, kan det være like greit å invistere i 2Gb minne med en gang. Det blir et økende behov for mye minne. OCZ sin value-serie er et billig og greit alternativ. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Vell. Jeg spiller battlefield2 og kjøpte 2gig Geil Ram. Ser på ytelsen på oppgavebehandlingen at maskinen bruker ca 1.5 gig ram når jeg spiller. Maskinen kan swappe rett ut i windows for fikse teamspeak og andre greier når jeg spiller. Det er veldig greit. Jeg kan også spille på servere med 64 spillere uten lag. Det er også veldig greit. Eneste er når jeg er commander, så kan spillet lagge når jeg beveger meg rundt med wasd tastene med full zoom og arteleri og alt står på som verst. Jeg har ikke testet overrklokking. Ser ingen vits i det så lange alt er ok. Ekstra penger som spares på dyr ram ville jeg spandert på et Audigy lydkort. Onboard lyd suger. Jeg trodde at et Aus Delux hovedkort hadde ok lyd i 2005, men lyden er virkelig dårlig. Har oppdatert drivere bios, uten at lyden blir noe bedre. Selv om jeg spiller rett fra CD høres lyden ut som dårlig dårlig 80kbs mp3lyd. Lyden er dårlig på spill, film, musikk og alt. Duger kun til windowslydene. Andre som har samme erfaring? Litt offtopic, men du skal jo ha ny maskin. Ed:Leif Endret 21. oktober 2005 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
pian Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Svarer på lyd-spm fra Luske_Ludvig først jeg Har et DFI kort med onboard Realtek chip, det er vel det samme som Asus? Uansett, ja, lyden suger Vil vel si at å investere i et dedikert lydkort er vel verdt det. Litt som med integrert/dedikert skjermkort Ang rammen så tror jeg at du klarer deg fint med "standard" ram når du ikke skal klokke. Kjøpte helt ålreit ram selv (corsair 3200C2 pro 2x512) og det går så det griner det. Du merker sikkert forskjell på klokkemuligheter, timings etc, men tror aldri du vil merke det i spillopplevelsen! Lykke til Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 lurer på om dere vet om disse ram brikkene er gode skal ikke overklokke og skal brukes til spilling++ http://psdata.no/ps.asp?it=113070&mlevel=011000 og jeg har dette hovedkortet: http://psdata.no/ps.asp?it=110517&mlevel=010500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå