intelli-musa Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Hei. skal ha ny mp3-spiller over helga, men klarer ikke å bestemme meg. det står mellom iAudio x5 30 gb og IPOD 60 gb video. skal brukes for det meste på veien fra og til skole/jobb. på bilturer, lange og korte. lyd er veldig viktig...men vet ikke hvor god lyden i ipoden er. film er en funksjon som er kjekt å ha, se musikkvideoer og slikt. ikke noe mer. har mye musikk som jeg vil ha innpå, så 30 gb er egentlig litt for lite. Fordeler med iaudio: Fjernkontroll(må kjøpes separat) Bedre lyd Bedre støtte for videoformater driverløs, trenger ikke program for å kobles til pc(vet ikke om ipoden kan brukes som ekstern hd) fordeler med IPOD: Den ser dyydelig ut bedre oppløsning på skjermen dobbelt så mye lagring det er en IPOD ps: Er det noen som vet om hvordan jeg gjør om vanlige divx-filer til et sånt format at ipoden støtter det? her er formatene ipoden støtter, men jeg har ikke peiling på hva slags format det er: H.264-video: opptil 768 kbps, 320 x 240, 30 bilder per sekund, Baseline Profile opptil nivå 1.3 med AAC-LC opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .movMPEG-4-video: opptil 2,5 Mbps, 480 x 480, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .mov Endret 21. oktober 2005 av intelli-musa Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 ville kjøpt ipodden jeg, det er lagringsplassen som teller til slutt, og video får du sett på begge samme hvilket format det dreier seg om, når enden er god må du konvertere videoene uansett Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 men hvordan konverterer jeg video til det formatet ipoden støtter? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Se her: http://www.avi-vcd.com/ipod-movie-video-converter.asp Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 takk for linken.står: "available soon".håper det betyr veldig snart, og ikke om et halvt år. ingen som har noen meninger om hvilke jeg skal velge! Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg har Iaudio X5L, og kjøpte den før video Ipoden ble annonsert. Jeg tror jeg ville endt på den uansett. Jeg er helt uenig i at lagringskapasiteten har alt å si. Iaudio har uovertruffen lydkvalitet - den kan avspille flac-filer og med et godt headset/ørepropper vil få andre spillere kunne måle seg. Batterikapasiteten er også strålende om du velger X5L-versjonen. Og disse to tingene er det viktigste for meg - at den har diktafon, radio, bildevisning, videavspilling og er driverløs er bare veldig fine bonuser =) Endret 22. oktober 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
Innos Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 fordeler med IPOD:det er en IPOD 5037433[/snapback] Det er en fordel fordi? Men hvis 30gb er for lite, så kjøper du seff ipod, selv om den er litt dyrere og dårlige lyd osv. Er skikelig drit å ikke få alt innpå. Ikke det at jeg kan noe om mp3-spillere da. Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 fordeler med IPOD:det er en IPOD 5037433[/snapback] Det er en fordel fordi? Men hvis 30gb er for lite, så kjøper du seff ipod, selv om den er litt dyrere og dårlige lyd osv. Er skikelig drit å ikke få alt innpå. Ikke det at jeg kan noe om mp3-spillere da. 5047939[/snapback] Det har nå kommet noen få 60GB iAUDIO X5 til landet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 iAudio x5 30 gb har jo vært spilleren for de som kan lyd og kvalitet for mp3spillere. ville nok valgt den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå