Gå til innhold

ipod vs. iAudio, hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei.

skal ha ny mp3-spiller over helga, men klarer ikke å bestemme meg.

det står mellom iAudio x5 30 gb og IPOD 60 gb video.

skal brukes for det meste på veien fra og til skole/jobb. på bilturer, lange og korte. lyd er veldig viktig...men vet ikke hvor god lyden i ipoden er. film er en funksjon som er kjekt å ha, se musikkvideoer og slikt. ikke noe mer.

har mye musikk som jeg vil ha innpå, så 30 gb er egentlig litt for lite.

Fordeler med iaudio:

Fjernkontroll(må kjøpes separat)

Bedre lyd

Bedre støtte for videoformater

driverløs, trenger ikke program for å kobles til pc(vet ikke om ipoden kan brukes som ekstern hd)

fordeler med IPOD:

Den ser dyydelig ut

bedre oppløsning på skjermen

dobbelt så mye lagring

det er en IPOD

ps: Er det noen som vet om hvordan jeg gjør om vanlige divx-filer til et sånt format at ipoden støtter det?

her er formatene ipoden støtter, men jeg har ikke peiling på hva slags format det er:

H.264-video: opptil 768 kbps, 320 x 240, 30 bilder per sekund, Baseline Profile opptil nivå 1.3 med AAC-LC opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .mov

MPEG-4-video: opptil 2,5 Mbps, 480 x 480, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .mov

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Iaudio X5L, og kjøpte den før video Ipoden ble annonsert. Jeg tror jeg ville endt på den uansett. Jeg er helt uenig i at lagringskapasiteten har alt å si. Iaudio har uovertruffen lydkvalitet - den kan avspille flac-filer og med et godt headset/ørepropper vil få andre spillere kunne måle seg. Batterikapasiteten er også strålende om du velger X5L-versjonen. Og disse to tingene er det viktigste for meg - at den har diktafon, radio, bildevisning, videavspilling og er driverløs er bare veldig fine bonuser =)

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
fordeler med IPOD:

det er en IPOD

5037433[/snapback]

Det er en fordel fordi?

Men hvis 30gb er for lite, så kjøper du seff ipod, selv om den er litt dyrere og dårlige lyd osv. Er skikelig drit å ikke få alt innpå. Ikke det at jeg kan noe om mp3-spillere da.

Lenke til kommentar
fordeler med IPOD:

det er en IPOD

5037433[/snapback]

Det er en fordel fordi?

Men hvis 30gb er for lite, så kjøper du seff ipod, selv om den er litt dyrere og dårlige lyd osv. Er skikelig drit å ikke få alt innpå. Ikke det at jeg kan noe om mp3-spillere da.

5047939[/snapback]

Det har nå kommet noen få 60GB iAUDIO X5 til landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...