Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia RS eller Rijeu RS2 Matrix? eller andre?


2bb1

Anbefalte innlegg

NEI! Du tuller?! :cry:  Jeg har meldt meg på et moped kurs om 2-3 uker, har ikke Trafikalt Grunnkurs! Hva kan jeg gjøre?! :(

5055035[/snapback]

Ta kontakt med kjørelærer og spør om dette er tilfelle. Jeg har nettopp tatt trafikkalt grunnkurs og på det kurset var det flere som var med som bare manglet det for å kunne ta mopedlappen. Jeg mener også at læreren nevnte det, så jeg er nesten helt sikker på dette. Som sagt, en ny ordning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 uker på trafikalt grunnkurs!?!?! haehaehehaha jeg brukte 2 dager ^^ så fikk jeg beksjed om : du har bestått trafikalt bla bla bla.. hvordan i pokker greide du to uker?

 

 

mvh Sweet™

5057345[/snapback]

Dette er alt etter som. Selv tok jeg det på noen dager, men det var forbi gruppa ble enige om å ta det så fort som mulig. Det er ofte mange som ikke har tid, så da tar man kurset etter da folk har tid. Man må nemlig være tilstede under hele kurset for å bestå.

Lenke til kommentar
Du kan jo også skifte dyse. Jo større, jo bedre.

5048501[/snapback]

Det stemmer da ikke helt. Hvis du har for stor dyse får du dårligere effekt igjen.

 

Jeg kjører MH RX plomben er fjernet og powerfilter er satt på (også har jeg skiftet litt drev ++) bruker 90 dyse, og det funker ganske greit.

5058338[/snapback]

Beklager, det utsagnet var feil. Min feil. :blush:

Lenke til kommentar

Det skal mye til for at du blir tatt for trimming. Det eneste er hvis de ser du kjører over 45km/t og de er to personer, men bor du på en liten plass er det nok ikke store problemet. Uansett er det der turtallssperre kommer inn. Hvis politiet skal prøve sykkelen din elns, kan de bare gi på alt de vil uten at den går over det tillate (jeg mener de ikke kan kreve å få prøve sykkelen din, men uansett). Bare husk å gjem bryteren en lur plass, bak speedometeret for eksempel. Dette koster bare et par hundre kroner uansett. Mye bedre enn en bot på over 4000kr.

Lenke til kommentar
Skal ikke så mye for å bli tatt for trim.

F.eks hadde politiet kontroll 6 ganger på skolen jeg går på i fjor.

Også har 99% av alle elevene trim... :hm:

 

Og bare det siste halvåret har 4 kompiser blitt tatt av sivilpolitiet.

5058903[/snapback]

En kompis av meg ble nettopp stoppa her i lokalområdet, en liten plass. Det eneste han fikk på merknadslappen var mangel på samtlige lys, enda han hadde trimmet. Her også består mopedmiljøet av bare trimmede mopeder, og jeg kjenner ingen som har blitt tatt enda. Så bor du på en lite plass skal ikke du forvente kontroller på skolen flere ganger på rad. :)

 

 

Edit: leif

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...