Gå til innhold

Skrivere som spionerer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjelden at laserbaserte fargemaskiner fungerer uten at en av ffargekassettene står i, eller at maskinen har en av fargene tom. Om f.eks Cyan er tom, så kan det hende at du får lov til å kjøre svart, men farge stopper opp. Dette grunnet at maskine blander Black, Cyan, Magenta og Yellow til å få de riktige fargene.

Derimot blekkmaskiner er litt annerledes. For om dysene til Yellow tetter seg så klarer maskinene sjelden å se det. Men samme gjelder som over om de er tom eller står ute.

Hva slags maskin (merke og modell) har du da?

Lenke til kommentar
Sjelden at laserbaserte fargemaskiner fungerer uten at en av ffargekassettene står i, eller at maskinen har en av fargene tom. Om f.eks Cyan er tom, så kan det hende at du får lov til å kjøre svart, men farge stopper opp. Dette grunnet at maskine blander Black, Cyan, Magenta og Yellow til å få de riktige fargene.

Derimot blekkmaskiner er litt annerledes. For om dysene til Yellow tetter seg så klarer maskinene sjelden å se det. Men samme gjelder som over om de er tom eller står ute.

Hva slags maskin (merke og modell) har du da?

5069969[/snapback]

Det vi bruker her er en maskin som vi leier fra Lindbak. Det er en slik kombinert printer kopimaskin greie. Men får ikke sett på modellnummer og merke før litt senere i dag.

Men har opplevd at den printet en stund selv om gult (tror det var den) hadde gått tom. Fikk bare litt mangelfulle bilder når jeg printet ut.

Lenke til kommentar
Hehe, nei, det er klart. Hvorfor skal myndigheter bruke litt ressurser på å oppspore opprørere og dissidenter? My mistake...  :tease:

5065828[/snapback]

:) Misforstå meg riktig da. Poenget mitt var sef at i land som har den type mentalitet det her ble siktet til vil bruke mer generelle og mer effektive metoder til "å ta" alle som de mistenker enn å bruke masse tid på å spore opp en printer. Utenom må vel også myndighetene ha en mulighet til å spore koden, dvs produsent eller liknende må gi fra seg denne informasjonen. Og som sagt; jeg tror ikke at denne type printrer er blant dem det er mest av blant dissidenter og opprørere, dvs problemstillingen blir litt skeiv. Det blir litt som å spørre hva Bin laden hadde gjort dersom han hadde en atombombe, heldigvis må han få tak i en før det er ett problem.

Lenke til kommentar

Bin Laden lever vel i skjul så han kan vel kjøpe seg slike maskiner om ønskelig, men om han kan bruke den til noe skummelt må gudene vite. Tror ikke myndighetene finner Bin Laden lettere om han skriver ut sånne merkede utskrifter, og så er det vel videokassetter han har lagt sin elsk på synes jeg å huske.

Endret av G
Lenke til kommentar
Kan det tenkes at myndigheten også har fått på plass sånne ting i svart/hvitt laserskrivere? Kanskje med koden på en spesiell variant av gråtone for eksempel.

5071403[/snapback]

Nei disse reglene gjelder bare for fargekopimaskiner. Og det er en regel for å få lov til å lage kopimaskiner at man er nødt til å ha disse prikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...