Gå til innhold

Er dette ett bra HTPC-oppsett?

Anbefalte innlegg

Crucial DDR2 PC4200 512MB

Sapphire Theatrix Theatre 550 PRO, PCI Tv-Tuner w/RC, Full-Retail

Intel Pentium 4 630 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte

Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ På lager

Asus P5ND2-SLI, nForce4 SLI Intel, ATX Socket-775, SATAII, GbLAN, DDR2,PCI-XFX GeForce 6600 128MB Passive Cooling PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail Silverstone SST-LC17 HTPC, Sølv (Uten PSU)

Hiper Strømforsyning ATX 480W Sort, Type-R, 120mm Fan, 14dB, 20/24pin

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Noen innvendinger? Skal bare brukes i HiFi-rack, så spillytelse betyr ikke noe.

Prisen på dette blir snaue 7000kr og skal ikke brukes i oppløsninger høyrere enn 720P.

Endret av rikkmund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville byttet til AMD Athlon 64. Varmeutviklingen er langt hyggeligere enn for P4 og det betyr mye for støynivået. Ellers er MIST 500 Watt en mer stillegående strømforsyning. Jeg ville også kjøpt en Thermalright XP-90 CPU-kjøler med en Nexus 92mm vifte på 5V (dersom du satser på AMD).

Lenke til kommentar
Jeg ville satset på en større harddisk, droppet SLI til fordel for AGP, billigere skjermkort og en Enermax Noisetaker PSU. Det er også viktig at TV-tuneren er merket MCE-kompatibel. Hauppauge PVR500 MCE kan anbefales.

5037348[/snapback]

Takk for tilbakemeldinger. Større lagring trenger jeg ikke da jeg har en bærbar 300gb Maxtor. Bare ftper filene som skal brukes, og slettes mest sannsynlig etter bruk.

Var selv usikker på Hiper psuen fordi det var mange delte meninger. Kan virke som det er en del mandagsversjoner av denne. Mener denne er revidert til en atx.2.2 og sikkert justert en del problemer med under denne prosessen. Er en 120mm vifte med oppgitt 14db under lite krevende forhold.

550pro kortet er vell mce godkjent tror jeg..........

Mente denne type cpu ikke gikk så veldig varm. Underkant av 40 grader idle, og 6-7 grader under full load. Tror dette skal gå greit.

Lenke til kommentar
I følge HTPC guiden til Mastiff passer Pentium bedre i en slik maskin enn AMD. Er ellers mye å lære i den, anbefales om det ikke er lest allerede.

5038897[/snapback]

Hvordan kan en Intel P4 med enorm varmeutvikling passe bedre i en HTPC en en AMD Athlon 64? Jeg har selv en 4000+ og jeg har bare passiv heatpipe kjøler (uten vifte) og den holder en temperatur på rundt 44 grader ved full load.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
I følge HTPC guiden til Mastiff passer Pentium bedre i en slik maskin enn AMD. Er ellers mye å lære i den, anbefales om det ikke er lest allerede.

5038897[/snapback]

Hvordan kan en Intel P4 med enorm varmeutvikling passe bedre i en HTPC en en AMD Athlon 64? Jeg har selv en 4000+ og jeg har bare passiv heatpipe kjøler (uten vifte) og den holder en temperatur på rundt 44 grader ved full load.

5050265[/snapback]

Les i guiden, så finner du ut hvordan.

Lenke til kommentar

5038897[/snapback]

HTPC-guiden til Mastiff er jo 99% basert på hans meninger (selv om jeg kan si meg delvis enig). Personlig sluttet jeg å lese denne da han på død og liv skulle anbefale GF6600, noe som er et greit valg dersom man kjører vga ut, men skal man ha component eller DVI så har de kortene problemer.

Har også lest den del steder at det er diverse diskusjoner om hva som er best av AMD og Intel til ffdshow. De som lager ffdshow er ikke en gang enige. Noen mener AMD, andre mener Intel, hvordan da Mastiff kan påstå at det ene er bedre enn det andre uten å legge noen personlige tester til grunn setter jeg hans mening like høyt som alle andre sine meninger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...