Gå til innhold

Quake 4 er ikke Doom 3.5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da må du gjerne utdype hva Doom 3 og Quake 4 har til felles sett bort fra noe trange korridorer, monster, samme grafikk motor.

5073554[/snapback]

Se post lengre tilbake.

5073671[/snapback]

 

Den posten listet vel ikke stort mer enn det jeg sa her? Og det er ting som gjelder de fleste FPS.

5073922[/snapback]

Jaja....så "å løpe rundt på "Mars" i tildels mørke korridorer med lommelykt (som har ett-eller-annet organisk som vokser på veggene) som marinesoldat og skyte på teite monstre som brøler og hopper" er noe som gjelder for det fleste FPS..... :roll:

Personlig synes jeg ikke vits i å male på dette lenger. Dersom man nekter/ikke klarer å innse den ekstreme likheten mellom D3 og Q4 så må man gjerne få lov til det. :shrug:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Da må du gjerne utdype hva Doom 3 og Quake 4 har til felles sett bort fra noe trange korridorer, monster, samme grafikk motor.

5073554[/snapback]

Se post lengre tilbake.

5073671[/snapback]

 

Den posten listet vel ikke stort mer enn det jeg sa her? Og det er ting som gjelder de fleste FPS.

5073922[/snapback]

Jaja....så "å løpe rundt på "Mars" i tildels mørke korridorer med lommelykt (som har ett-eller-annet organisk som vokser på veggene) som marinesoldat og skyte på teite monstre som brøler og hopper" er noe som gjelder for det fleste FPS..... :roll:

Personlig synes jeg ikke vits i å male på dette lenger. Dersom man nekter/ikke klarer å innse den ekstreme likheten mellom D3 og Q4 så må man gjerne få lov til det. :shrug:

5074955[/snapback]

 

Ehh.. Mars? Og hvor mange spill er du ikke en soldat i? Får meg til å lure på om du faktisk har spilt Q4, da burde du hvertfall vite at handlingen IKKE skjer på Mars.

Det er vel en av de første tingene du lærer i spillet. Teite monster som brøler og hopper blir alt for generelt, ta en titt på FarCry, Serious Sam 1&2 og der har mann de største plastikkmenneskene siden tidenes morgen. Organisk opp over veggene, mye mer i Doom 3 og dette finnes også i mange andre FPS.

 

Problemet her er at folk tar alt for generele ting for å vise likheter, mest fordi de mangler noe bunnfast som de konkret kan peke på. F.eks. Jeg kan godt innrømme at Chaingun monstret i Quake 4 har likheter med det i Doom 3. Men dette gjør ikke Quake 4 til en expansion av Doom 3.5, blir HL2 til HL1.5 fordi de begge har headcrabs? Eller begge har mange av de samme våpen, samme suit, mange av de sammen folkene?

 

 

Edit:

Sier ikke at Quake 4 er perfekt, det er ikke det denne tråden handler om, det er den dustete Quake 4 bashingen og folkesporten rundt om som irriterer.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Ehh.. Mars? Og hvor mange spill er du ikke en soldat i? Får meg til å lure på om du faktisk har spilt Q4, da burde du hvertfall vite at handlingen IKKE skjer på Mars.

Les hva jeg skriver: Handlinger er ikke på Mars men om selve navnet er Mars, Jupiter, Venus eller "Stroggos" er uvesentlig når landskapet i praksis er identisk. De overflate sekvensene man hadde i D3 kunne vært limt rett inn i Q4 uten problemer.(Og det har de nærmest gjort også).

Teite monster som brøler og hopper blir alt for generelt, ta en titt på FarCry, Serious Sam 1&2 og der har mann de største plastikkmenneskene siden tidenes morgen. Organisk opp over veggene, mye mer i Doom 3 og dette finnes også i mange andre FPS.

Igjen,har ikke sagt at det ikke finnes monstre i andre spill. Problemet er når likheten blir såpass slående og kjedelig som i D3 vs. Q4. I Farcry fantes det monstre, men disse utgjorde bare en del av helheten. I SS fantes det også monstre men disse var igjen helt annerledes og hadde et tegneserieaktig preg over seg. I HL2 har man også monstre, men igjen: disse utgjorde bare en liten del av helheten. SS forgikk på en fremmed planet, i likhet med Q4, men det vil være umulig å sammenligne planeten og landskapet med D3 eller Q4.

I Q4 er tom. han soldaten du spiller nærmest identisk i utseende med D3 soldaten. :thumbdown:

 

Sier ikke at Quake 4 er perfekt, det er ikke det denne tråden handler om,  det er den dustete Quake 4 bashingen og folkesporten rundt om som irriterer.

5076338[/snapback]

Og jeg sier ikke at Q4 er verdiløst men det som irriterer er teite fanboys uttalelser/propaganda rundtomkring som naturligvis mangler alt som heter objektivitet.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen Fanboy. Det som irriterer meg er bunnløse påstander.

 

Man kunne limt inn Doom 3 sekvensene i HL2 uten problemer også, men det gjør ikke spillet til HL2.5.

 

Om monstrene er like i D3 og Q4 så er det Doom 3 som kopierer fra Quake 2 som Quake 4 er oppfølger til, her har man gode gammle monster som alle som har spilt Quake 2 vil huske ved første blikk. Jeg har problemer med å se den slånende likhetenmellom D3 og Q4 monstrene,du må gjerne komme med bilder. Og hva har det å si om monster er tegneserieaktige eller ikke? Om Quake 4 og Doom 3 hadde vært en tegneserie hadde det vært greit?

 

Monstrene i Quake 4 er ikke alt, man har også soldater man sloss mot, riktignok fra stroggos, men hva har det å si om det er strogger eller mennesker? De er soldater.

 

Ang. likheten mellom Quake 4 og Doom 3 soldaten...

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Jeg gledet meg ganske til det spillet.

Så testet jeg mulltiplayer.

Det var bare skuff, i quake 3 flyr man rundt i sykt tempo og bunnyjumper rundt i syk fart.

Men quake 4 var ikke sånn nei. Her løp man treigt og bunnyjumpingen var treig. Jeg plukket opp en sånn speedbost greie.

Da gikk det plutselig i det tempoet det skulle gå i.

Quake spillene skal gå fort, blir ikke det samme når det er så treigt.

 

Grafikken var nydelig men jeg likte ikke mulltiplayeren...

Lenke til kommentar
Ang. likheten mellom Quake 4 og Doom 3 soldaten...

5076740[/snapback]

Det at du limer inn bilde av hovedpersonen etter at han har blitt forvandlet viser vel bare seriøsiteten din.... :thumbdown:

5076852[/snapback]

 

Er vel logisk å lime inn den karakteren du spiller mesteparten av tiden, nei?

Lenge leve de norske troll.

 

Her har vi også et bilde av soldaten før han blir forandret. Skulle han gått i rosa?

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Vel. Begge er jo grønne :roll:

 

 

Les hva jeg skriver: Handlinger er ikke på Mars men om selve navnet er Mars, Jupiter, Venus eller "Stroggos" er uvesentlig når landskapet i praksis er identisk. De overflate sekvensene man hadde i D3 kunne vært limt rett inn i Q4 uten problemer.(Og det har de nærmest gjort også).

 

Du hadde likt det bedre om overflaten på planten hadde vært grønn, rosa eller blå?

Lenke til kommentar

Eneste likheten Quake 4 har med Doom 3 er grafikkmotoren. Raven Software har gjort en god jobb med å videreføre Quake 2 historien. Jeg trodde også i starten at spillet var veldig likt Doom 3, men etter å ha spilt det så endret jeg totalt mening. Quake 4 er kanskje noe Doom 3 burde har vært da det kom, men det er langt i fra likt Doom 3.

Lenke til kommentar

Fatter uansett ikke hvorfor folk sitter og sutrer rompa av seg fordi det er så jævlig likt. Er det en utrolig dårlig ting da? Grafisk sett er det temmelig likt, men det har en totalt annerledes historie, et helt annerledes gameplay (man går her sammen med venner mesteparten av tiden), det er andre våpen, det foregår på andre steder, osv osv osv.

 

Karakterene ligner litt på hverandre? OH YOUR F*CKING GOD! Nå må dere gi dere! Jeg kan finne et tonn med skuespillere som ligner på hverandre! Skal vi da hetse filmene de spiller i fordi de er så jævla "like"? Slutt med det tullpratet da, vær så snill.

 

Ang. drakten. Har noen av dere sett Roughnecks? Der er draktene temmelig like de i Q4. Ja! La oss klage på det! Draktene er like! OH YEAH!

 

Fanken jeg blir så lei av å høre det gnålet. Jeg skal vedde på at de fleste av dere som klager på forhånd hadde bygget opp en slags hat-mur mot Q4. Dere syntes allerede spillet var møkk, selv om dere ikke hadde prøvd det enda.

Om dere ikke liker å spille spillet så må dere inderlig ikke spille det, men å si at det er så utrolig likt DOOM 3 er bare ren bullshit. Ja, grafikken er den samme. Hva hadde dere forventet da, når spillet bruker DOOM 3 sin motor? Hadde dere forventet noe som lignet på GTA2? Half-Life 40? Halo 5? Faen meg som å klage på salaten fordi den smaker salat.

Lenke til kommentar
Fatter uansett ikke hvorfor folk sitter og sutrer rompa av seg fordi det er så jævlig likt. Er det en utrolig dårlig ting da? Grafisk sett er det temmelig likt, men det har en totalt annerledes historie, et helt annerledes gameplay (man går her sammen med venner mesteparten av tiden), det er andre våpen, det foregår på andre steder, osv osv osv.

 

Karakterene ligner litt på hverandre? OH YOUR F*CKING GOD! Nå må dere gi dere! Jeg kan finne et tonn med skuespillere som ligner på hverandre! Skal vi da hetse filmene de spiller i fordi de er så jævla "like"? Slutt med det tullpratet da, vær så snill.

 

Ang. drakten. Har noen av dere sett Roughnecks? Der er draktene temmelig like de i Q4. Ja! La oss klage på det! Draktene er like! OH YEAH!

 

Fanken jeg blir så lei av å høre det gnålet. Jeg skal vedde på at de fleste av dere som klager på forhånd hadde bygget opp en slags hat-mur mot Q4. Dere syntes allerede spillet var møkk, selv om dere ikke hadde prøvd det enda.

Om dere ikke liker å spille spillet så må dere inderlig ikke spille det, men å si at det er så utrolig likt DOOM 3 er bare ren bullshit. Ja, grafikken er den samme. Hva hadde dere forventet da, når spillet bruker DOOM 3 sin motor? Hadde dere forventet noe som lignet på GTA2? Half-Life 40? Halo 5? Faen meg som å klage på salaten fordi den smaker salat.

5078255[/snapback]

 

 

Kunne ikke vært mere enig :yes:

Lenke til kommentar
Eneste likheten Quake 4 har med Doom 3 er grafikkmotoren. Raven Software har gjort en god jobb med å videreføre Quake 2 historien. Jeg trodde også i starten at spillet var veldig likt Doom 3, men etter å ha spilt det så endret jeg totalt mening. Quake 4 er kanskje noe Doom 3 burde har vært da det kom, men det er langt i fra likt Doom 3.

5077881[/snapback]

Fanboys !

Lenke til kommentar
Fatter uansett ikke hvorfor folk sitter og sutrer rompa av seg fordi det er så jævlig likt. Er det en utrolig dårlig ting da? Grafisk sett er det temmelig likt, men det har en totalt annerledes historie, et helt annerledes gameplay (man går her sammen med venner mesteparten av tiden), det er andre våpen, det foregår på andre steder, osv osv osv.

Fanboys !

Lenke til kommentar

Nei egentlig ikke. Jeg har aldri vært noen spesiell fan av verken DOOM eller Quake (ekskludert Quake 3 Arena), da jeg aldri vokste opp med dem (vokste opp med Duke Nukem 3D).

Jeg har aldri vært noen fanboy av noen spillserier. Jeg liker mange spill, men det er ikke sånn at jeg uansett liksom "må" støtte oppfølgeren fordi jeg "synes synd" på den.

Jeg gir ikke kritikk utifra inflasjon slik som jeg ser mange andre gjør. Om det er en god eller dårlig egenskap vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

God egenskap det Meta][ic ;)

Fint å se at Vice mistet all krediblitet også :)

 

- - - - -

 

Noe annet om Quake 4:

 

Noen som har funnet eastereggs? Spilt igjennom to ganger nå, men ikke funnet noen.

 

Syntes det var dårlig med "Secret Areas" også, "You've found a Secret Area" beskjeden fra Quake 2 var alltid like morsom:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...