Gå til innhold

Quake 4 er ikke Doom 3.5


Anbefalte innlegg

[iC,23/10-2005 : 18:59]
er det coop i q4? så traileren fra cdon.. og det så faktisk mye kulere ut enn hva jeg hadde regnet med :yes: 

 

så.. hvilke gameplay typer er det med i spillet?

5048451[/snapback]

 

Det er nok ingen COOP nei, men i motsetning til spill som DOOM 3 og FEAR, så har du her 70% av tiden med deg minst èn (ofte to eller tre) venner på siden av deg, som absolutt er smarte nok til å ta vare på seg selv! :) (og i motsetning til CoD kan de her dø).

5048589[/snapback]

 

 

tenker du på SP? er SP delen bra? konge at an har med seg litt folk da :w00t:

 

litt mere info om dette spillet, og så kommer det kanskje i hylla mi :thumbup:

 

EDIT: hva er forskjellen på Q4 og Q4 special edition?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å få deg med på den Gode sida, Magnus ;)

 

Det stemmer at du mesteparten av tiden har folk med deg. AIen på vennene dine er meget bra, de er ikke i det minste hjelpesløse. Det er faktisk enklere å ha noen med deg.

 

På begynnelsen var historien litt uklar. Jeg spilte litt Quake 2 da jeg var 8år eller noe, men skjønte ingenting bortsett fra at jeg måtte skyte de slemme. :p I Quake 4 forklares alt gjennom spillet og ikke bare i begynnelsen. Jeg må personlig si at det er en sinnsykt kul historie. Jeg dreit nesten på meg da Kane (fyren vår) ble fanget av Stroggs og.. ja.. det blir spoiler, du må nesten spille det selv for å få samme opplevelsen som meg.

 

På begynnelsen av spillet tenker man også at spillet ikke ligner på tidligere Quake-spill, men tro meg, det kommer seg. Du kjenner igjen mye; omtent alle våpen, symbolene/ikonene (MP) fra Quake III, gryntinga til fyren vår når ha bli skutt, stemninga og miljøet.

 

Det er også tanks og Walkers som man kan styre. Noen syns fysikken på tanksen er dårlig, men jeg mener de har simulert hoover-effekten enormt bra.

Lenke til kommentar
Skal prøve å få deg med på den Gode sida, Magnus ;)

 

Det stemmer at du mesteparten av tiden har folk med deg. AIen på vennene dine er meget bra, de er ikke i det minste hjelpesløse. Det er faktisk enklere å ha noen med deg.

 

På begynnelsen var historien litt uklar. Jeg spilte litt Quake 2 da jeg var 8år eller noe, men skjønte ingenting bortsett fra at jeg måtte skyte de slemme. :p I Quake 4 forklares alt gjennom spillet og ikke bare i begynnelsen. Jeg må personlig si at det er en sinnsykt kul historie. Jeg dreit nesten på meg da Kane (fyren vår) ble fanget av Stroggs og.. ja.. det blir spoiler, du må nesten spille det selv for å få samme opplevelsen som meg.

 

På begynnelsen av spillet tenker man også at spillet ikke ligner på tidligere Quake-spill, men tro meg, det kommer seg. Du kjenner igjen mye; omtent alle våpen, symbolene/ikonene (MP) fra Quake III, gryntinga til fyren vår når ha bli skutt, stemninga og miljøet.

 

Det er også tanks og Walkers som man kan styre. Noen syns fysikken på tanksen er dårlig, men jeg mener de har simulert hoover-effekten enormt bra.

5048749[/snapback]

 

Herlig.. når jeg tenker Q4. tenker jeg på D3 av en eller annen grunn... grunnen til det er..

d3 motoren. Monster skyting :p, mørkt (eller ?)..

 

så, er dette på en MÅTE D3 med flere spillere ? spillte ikke Quake før, da jeg ikke likte slike spill, som jeg har begynt og like mere og mere etter årene..

 

eller er dette et totalt annet spill enn d3?

 

siste spm, som sto i editen min i forrige post.. hva er forskjellen på Q4 og Q4 special edition?

Lenke til kommentar

Quake 4 har ingen ting med Quake 3 å gjøre. Quake 3 var et rent multiplayerspill, mens Quake 4 baserer styrken sin mer på SP.

 

Det er litt mørkt ja, men veldig sjelden sånn som i DOOM3.

Uanett har du alltid lommelykt på både rifla og pistolen som kan brukes til enhver tid. :)

 

Dessuten er du en god del ganger ute og kriger her, og du får flere ganger muligheter til å sitte i turrets, tanks og walker-roboter. Jeg har skrevet en liten brukeranmeldelse på første, andre eller tredje side i denne tråden. Les den, du. :)

 

EDIT: Her finner du min anmeldelse (uten noen spesiell karakter).

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Quake 4 har ingen ting med Quake 3 å gjøre. Quake 3 var et rent multiplayerspill, mens Quake 4 baserer styrken sin mer på SP.

 

Det er litt mørkt ja, men veldig sjelden sånn som i DOOM3.

Uanett har du alltid lommelykt på både rifla og pistolen som kan brukes til enhver tid. :)

 

Dessuten er du en god del ganger ute og kriger her, og du får flere ganger muligheter til å sitte i turrets, tanks og walker-roboter. Jeg har skrevet en liten brukeranmeldelse på første, andre eller tredje side i denne tråden. Les den, du. :)

 

EDIT: Her finner du min anmeldelse (uten noen spesiell karakter).

5048787[/snapback]

 

 

konge .. kommer nåkk i hyllen min ja :yes:

 

så du skrev:

EDIT: Glemte å nevne at grafikken er syyykt vakker og atmosfærisk, men den krever utrolig lite!

 

nå vet jeg at jeg blander in D3 igjen.. men de bruker jo samme gfx motor.. er det en "enchanted" version av den ? siden du skriver at den ikke krever mye.. mens på d3 krever den ganske "mye"

Lenke til kommentar
Vel, den krever jo sitt, og det er ikke mulig å få mer enn 60 FPS.

Men jeg har et helt greit nok oppsett (ikke for bra, ikke for dårlig).

Jeg har 1024mb RAM, et X800GT-kort og en AMD 64 prosessor (3200).

Med dette oppsettet spiller jeg på høye instillinger, og har ingen FPS problemer what so ever. :)

5048900[/snapback]

 

 

ok.. da klarer jeg vell like instillinger som på d3 kan jeg tenkte meg.. ultra high.. 1280*1024... hakkfritt..

 

spec i sigg ... dette skal kjøpes! :thumbup:

Lenke til kommentar

Faktisk var grafikken i Q4 ganske skuffende og jeg har mistet enda mer troen på at doom-gfxengine egner seg til noe særlig annet enn trange innendørs maps. Innendørsscenene ser riktignok pene ut men utendørs er det jo under enhver kritikk.

Utendørsscenene er svært lite detaljert og de er ekstremt lineære. Man kjører/går i praksis gjennom en stor "korridor". Selv 2D bakgrunnen er mildt sagt helt elendig. Spillet minnet meg faktisk veldig om det aldrende "Halo" og "Star Wars Battlefront".

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de absolutt skal ha med de mørke "D3" sekvensene hvor man må dilte rundt med lommelykt for å kunne se noe. Ikke blir det skummelt og det er absolutt ikke gøy. Bare irriterende.

Er helt enig med de som mener at Q4 i praksis er en oppgradring av D3. Eneste forskjellen er i praksis at nivåene er litt mer åpne samt at man får en liten mulighet til å bruke et par kjøretøyer.

Lenke til kommentar
Det er ikke så veldig komplisert dette.

 

Liker du Quake III multiplayer? Kjøp Quake 4.

 

SP delen er alene ikke verdt prisen.

5052114[/snapback]

 

I beg to differ. Jeg baserer kjøpet mitt på Q4 fordi singleplayer-delen var så fet, jeg (har warez-versjonen, men originalen skaffes snart nå).

Selvfølgelig er jo MP et stort pluss, spesielt i Quake sin sammenheng, men jeg synes at jeg kan få like fin MP i spill som CSS og UT2004, da disse også har standard-modusene (DM, TDM, CTF, osv).

Lenke til kommentar
Det er ikke så veldig komplisert dette.

 

Liker du Quake III multiplayer? Kjøp Quake 4.

 

SP delen er alene ikke verdt prisen.

5052114[/snapback]

 

I beg to differ. Jeg baserer kjøpet mitt på Q4 fordi singleplayer-delen var så fet, jeg (har warez-versjonen, men originalen skaffes snart nå).

Selvfølgelig er jo MP et stort pluss, spesielt i Quake sin sammenheng, men jeg synes at jeg kan få like fin MP i spill som CSS og UT2004, da disse også har standard-modusene (DM, TDM, CTF, osv).

5052377[/snapback]

 

MP er ett stort pluss ja. Hadde du kjøpt du om det ikke fantes en MP del?

Lenke til kommentar

Quake 4 er jo bra. Men det ligner meget på Doom 3 ja. De har brukt masse av de samme texturene om igjen, og når du ikke drar rundt med squaden er det meget "Doom 3 feeling". Spesielt når du har blitt "One of them".

Men de teite lommelykt sekvensene kunne de ha spart seg for, btw pumphagla er sweet. Sånn har man ikke i Doom 3.

 

Hilsen stolt "eier" av begge 2.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

skal være ærlig.. lastet ned hysj hysj versionen for og TESTE det.. spillte ikke mye.. kom bare dit jeg skulle hente medicen................. bare til da fikk jeg hakeslepp..

 

**Går inn på CDON.com --> Bestille spillet med VISA**

 

:w00t:

 

ingen kan anklage meg da.. da jeg bare ville teste det ut før jeg kjøpte det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...