simalarion Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Syklet ned til EB for å kjøpe F.e.a.r så så jeg quake haddet kommet (troddet det var 28) , så jeg ble ståendet med fear i dene ene hånden å quake i den andre, men det ble fear. Så til spørmålet, noen som har prøvd quake 4 på 7800gtx, det må jo fungere fenomenalt? Lenke til kommentar
Radial Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Fnis, som dere krangler da. Jeg har enda ikke prøvd Q4, men ut i fra noen reviews jeg har sett så minner Q4 singelplayer ganske mye om Doom3, uten at det trenger å være noe negativt. Jeg for min del elsker Doom3, og har vel spilt gjennom det opptil flere ganger. Og til de som mener at grafikk basert på Doom3-motoren ser elendig ut i forhold til Source - ta dere en bolle! Det faller på sin egen urimelighet og det skader ikke å være litt nyansert. Off topic: Det går sterke rykter om at Nerve og Raven nå har fått i oppdrag å utvikle oppfølgeren til Return to Castle Wolfenstein, og er ikke det gode nyheter så vet ikke jeg! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) [iC,21/10-2005 : 23:18]Steike ta så mye dritt som sies her. Jeg kan ikke fatte og begripe hva slags hurlumhei folk baserer disse tåpelige uttalelsene på! Ærlig talt! Men du har jo rett, alt som ikke er like bra som HL2 sin grafikk er jo bare pissdårlig da. 5041221[/snapback] Jeg baserer uttalelsen min på fakta. Har jeg sagt at Doom3-motoren er dårlig? Har jeg sagt at den ikke kan vise bra grafikk? Nei. Hvordan kan jeg vite det - jeg gidder ikke bruke 5000kr på et skjermkort for å se hvordan det kan se ut. Har jeg påpekt at den er elendig optimalisert? Ja. Du må ha et svindyrt skjermkort for at den skal vise bra grafikk, mens mange andre spill klarer dette uten problem på mitt Geforce 6600GT. Eksempelet med UT2003 baseres på at Mitt eldgamle Radeon 8500-kort klarte å dra ca 60 FPS i 1280x1024 med alle detaljer på max. Etter min mening ser det bedre ut enn hva mitt 6600GT klarer å få ut av Doom3 hvis jeg skal ha ca 60FPS. Når et eldgammelt Radeon 8500 klarer å vise bedre grafikk enn et relativt nytt 6600GT er det åpenbart dårlig optimalisering. Er ingen vits i å si at dette er teite påstander. Dette er ikke påstand, dette er faktum - min erfaring. Det som gjør at jeg misliker grafikken i Doom3 mest, er at hvis ikke antialiasing er på, blir jo alle streker fullstendig sikksakk. I langt større grad enn andre spill. Tar jeg på antialiasing slik at linjene blir rette blir det jo 5FPS. Endret 21. oktober 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Noen som gidder å linke noen quake 4 reiews her? IGN Edit: Lurifaks Det er fordi 6600gt støtter shader model 3.0 - direct 9 - dette er ting som spiser på kortets ytelse Endret 21. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Riddick 87 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Quake 4 ser rimelig fett ut på 7800gtx... men det er ikke nok.... spillet føles som en mod til doom 3... det er veldig ustabilt også... i allefall her hos meg (AMD athlon 64 3700+. gainward 7800GTX GS. 2 GB ram) doom 3 motoren er en fabelaktig motor men den gir ikke mye spillerom for noe annet enn "Corridorcrawl shooters" den er dårligere optimalisert en Valve sin til HL2... men hvor mange år måtte vi ikke vente på den? og hvor lenge har vi ikke ventet på lost coast.. men tilbake til poenget.. våpnene føles svake og ser ikke serlig intressange ut heller høres også veldig paffe ut... Kontrollene kan sammenlignes med doom 3 på speed.. historien er sløv og bare såvidt tilstede... du kommer borte det samme som i doom 3.. du møter masse "småfolk" så kommer det en "boss" også kommer det mange av dem, så er det tilbake til småfolkene og rinse wash repeat. med unntake av de få uteområdene ser brettene ut som en litt revidert version av The Mars UAC facility... så jeg vil si jeg er 100% uenig med trådstarter.. jeg har da erfaring fra egen spilling ikke videoer og bilder.. alle som er usikkre F.E.A.R eller Quake 4... vil du prøve noe nytt kjøp F.E.A.R... vil du prøve noe du allerede har spillt deg lei på (om du har spillt doom 3 da) kjøp Quake 4 det er nå da selfølgelig bare min mening men vil advare alle dere som ikke har kjøpt det om at det ikke er på langt nær like bra som Q,Q2 eller Q3.... dette er et desperat forsøk fra ID og jeg er ikke fornøyd.... bruke heller pengene på F.E.A.R eller vent 2 uker til Call of Duty 2.... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) ufff ikke call uf duty spillene da , eneste spillene jeg ikke klarer å forstå hvorfor noen liker (til dem som gjør det) Så linært at det gjør vondt - krydret med kvalmendet amrikansk moral Nei da er Brothers in arms bedre, kan nesten si det samme om det, men det har i alle fall en kamp system som er litt kult. Det lille ekstra kan gjøre mye noen ganger, synes det gjør det her. Endret 21. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Står veldig mye i manualen om historien med Stroggene, cluet er vel også at man skal ha spilt quake 2/burde ha spilt quake 2 for å forstå historien Syntes det var forfriskende den kaotiske stemmningen i starten av spillet Lenke til kommentar
Riddick 87 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har rundet Quake 2 flere ganger en jeg har godt av...(så husker storyen) og jeg forstår de små hintene som er der men de er ikke nok til og kalles en story spørr du meg... om du synes Call of duty er linært har du ikke godt av dette spillet i allefall.... kunne like gjærne gått på skinner... men men og btw er klar over at det er Raven software som har laget spillet men tror ID har hatt litt for mange fingre med i produksjonen... for hvis ID ikke hadde gjort så mye som de må har gjort hadde det trolig blitt noe helt annet.. bare se på Soldier of fortune 2... det ble jo helt ok... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Riddick87: Mener du at jeg baserer mine utsagn på videoer og bilder? Jeg har spilt spillet i noendager nå, så mine erfaringer kommer fra spillet og ikke noe web tull. Det er nok noe med oppsettet ditt som gjør det ustabilt, mitt kjører pent som bare det, faktisk mer stabilt enn i andre spill (Les F.E.A.R.). Grafikk argumentet er vel ganske oppbrukt nå også, det blir som andre sier her, man kan kalle alle UE2.0 baserte spill Unreal Tournament 2003 mods om man vil, men det blir ikke riktig for det. Men, det er min mening. Syntes også at våpene var noe svake i singelplayer, men det tar seg opp etterhvert som du får mods igjennom spillet. I multiplayer funker våpen fett Vil ikke si at det er snakk om dårlig optimalisering, det er heller snakk om at den kjører mye mer kompleks modellering og bump-mapping, geometry enn HL2 mener jeg på, HL2 består som regel av firkanta rom med noen ting inne i, ser bra ut om man rusher igjennom, men om man studerer tingene ser det ikke noe særlig bra ut, mener jeg. Lenke til kommentar
Riddick 87 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Mener ikke du basere dine utalelser på web opplegg nei.. men så mange som klaget på at det var grunnlaget så bare poengterte at jeg hadde faktisk spillet i dvd spilleren i snakkende øyeblikk.. hl 2 sin motor er bedre optimalisert.. det er den best optimaliserte på markedet atm... det ser jeg ikke noe poeng i at vi diskuterer... men doom 3 sin fungerer som sagt glimrende den også.. men det kreves en rimelig heftig maskin for å få noe visuelt pen ut av den... noensinne spillt det på Low? hehe det er noe av det værst jeg har sett(måtte det med min gamle data før jeg oppdaterte..) jeg må vel rette på meg selv da når jeg skrev "ser ut som en mod" mente jeg Føles som en mod... mitt poeng med posten var at folk som ikke har kjøpt spillet må tenke seg litt om før de går til innkjøp (om de er på strammt buskjet) fordi Quake 4 virker som en mod mer en et sidestående spill... jeg angrer på at jeg brukte mine 409kr på spillet.. jeg visste jo det ville være visuelle likeheter men at spillet skulle fungere som doom 3 på speed var ikke noe jeg forventet meg.. var ikke meningen å si at spillet er elendig eller noe i den gaten men at det er "skremmende" likt doom 3 på flere måter en det har godt av... ble det mer klart nå? er flink til å krølle meg inn i egene utalelser og finne på å skrive på en måte som mistolkes glemte det med at jeg kjøpte spillet på SP og er der våpnene er viktige for meg.. med unntak av railgun er det jo snakk om oppgradering til Clip til hagle og større magasin til MG osv.. våpnene føles IMO likke paffe ut selv etter oppgraderinger Endret 22. oktober 2005 av Riddick 87 Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Hehe, skjønner, Ble litt klarere nå ja, men tror man egentlig ikke kan sammenligne FEAR og Quake 4 uansett, det ene handler om realisme mens det andre handler om god story (i mine øyene) og massiv futuristisk menneske(strogg) slakt Er fremdeles ikke enig i at det er Doom 3 på speed, men det får bli opptil hver enkelt Spiller Quake 4 på low på multiplayer, funker fint det, ser ikke så halvgærnt ut, Riktignok fixa på noen options men still Lenke til kommentar
Riddick 87 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Sammenligner dem ikke sier bare at jeg mener F.E.A.R er mer fornuftig bruk av pengene... og at det er retningen man bør gå i om man er ute etter noe helt nytt isteden for noe som IMO man har spillt før men la oss nå ikke krangle du liker spillet, jeg er skuffet la oss være enige om at "omverdenen" har rett til å høre begge våre meninger Endret 22. oktober 2005 av Riddick 87 Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Hehe, krangler ikke, driver bare og argumenterer mine synspunkter Men joda, alle har sine meninger Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Det er en ting jeg savner så ufattelig i Quake 4, og det er musikken! Metal-soundtracket i Quake 2 var genialt bra, og satte en god stemning på spillet... synes godt de burde hatt det samme i Q4 også, veldig kjipt Den musikken de har i Q4 nå er bare "vanlig", hadde gjort seg mue bedre med metal, passer liksom Quake det Men ellers er spillet kjempebra 5039763[/snapback] Enig,enig enig og atter enig. Syns musikken passer til stemning slik den er no, får det heile til å fremstå som litt episk kan du si.Men som du sier litt lenger nede, litt metal innimellom hadde ikkje skada noen Lenke til kommentar
Mith Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Metal og litt hard rock (les: HARD ROCK, ikke hardrock skader ingen. Savner det kjappe, harde soundtracket til quake 2. Tenk bare på feks. duke nukem 3d. Der er det å ganske bra soundtrack om jeg ikke husker helt feil. Endret 22. oktober 2005 av Mith Lenke til kommentar
Shell Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har jeg påpekt at den er elendig optimalisert? Ja. Du må ha et svindyrt skjermkort for at den skal vise bra grafikk, mens mange andre spill klarer dette uten problem på mitt Geforce 6600GT. Er det noen grafikk motorer som er optimalisert her i verden så er det jo grafikk motorene fra ID software. Problemene dine skyldes at du ikke har godt nok system, det behøver ikke ha noe med hvor optimalisert en motor er. Lenke til kommentar
Hindmost Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) ojsann, ser jeg har postet denne på feil sted. poster i teknisk heller Endret 22. oktober 2005 av Hindmost Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) hørte snakk om å diseable feks deamentool - nero image osv så reinstalere. Du har ikke noe av dette på?, tror jeg hørte av en annen som fikk det å fungere ganske enkelt ved å legge inn drivere på nytt (forceware - catalyst) og instalere det på nytt, aner ikke hvorfor dette skulle hjelpe, men mener å huske at jeg leste det. Endret 22. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Etter å ha spilt Quake4 litt så føles det mer og mer som en DOOM3 mod. Riktig navn på spillet burde være DOOM 3 v3.5 Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Har du noen begrunnelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå