Gå til innhold

Quake 4 er ikke Doom 3.5

Anbefalte innlegg

*SPOILER*

the Makkron er Quake 2 bossen, Edderkoppen er the Makkron, du møter jo the Makkron igjen helt i slutten av spillet i Nexus også. Men må følge med på historien for å forstå hva som har skjedd :)

Bare kommunikasjons tårn og huber ja.

5094269[/snapback]

Jaja, misforsto vel historien litt jeg da... :p

Så det var den samme karen man møtte på slutten av spillet... Det la ikke jeg merke til.

Det man fikk vite på starten av spillet, om at en marine-soldat hadde gått bak fiendens linjer, og drept sjefen deres. Var det handlingen i 2'ern?

Var da the makkron sjefen/lederen til strogg? Hvis han var død, hvordan lever han fortsatt i 4'ern da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*SPOILER*

the Makkron er Quake 2 bossen, Edderkoppen er the Makkron, du møter jo the Makkron igjen helt i slutten av spillet i Nexus også. Men må følge med på historien for å forstå hva som har skjedd :)

Bare kommunikasjons tårn og huber ja.

5094269[/snapback]

Jaja, misforsto vel historien litt jeg da... :p

Så det var den samme karen man møtte på slutten av spillet... Det la ikke jeg merke til.

Det man fikk vite på starten av spillet, om at en marine-soldat hadde gått bak fiendens linjer, og drept sjefen deres. Var det handlingen i 2'ern?

Var da the makkron sjefen/lederen til strogg? Hvis han var død, hvordan lever han fortsatt i 4'ern da?

5094334[/snapback]

*SPOILER*

Stemmer, men de har skrudd sammen en ny Makkron disse lure stroggene (Makkron er vel egentlig bare en tittel for leder). De har sikkert et helt lager med slike, luringer :p

Lenke til kommentar

Helt genialt spill jo! har prøvd det nå.

Genial farge bruk, flotte animasjoner, sprudlendet glavold, at det er så mange som sutrer over quake 4 forstår jeg ikke?

Kan ikke si meg direkte uenig i verken de som sier at dette ikke har noe med doom 3 å gjøre og motsatt, for dere har faktisk rett begge sider

Ja du merker at det er laget fra doom motoren akkurat som du merker fps spill som er laget med hl2 motoren men det er på ingen måte vansklig å merke at det er en helt annen type fps heller, i alle fall ikke for meg uansett et genialt spill :thumbup:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ja nå har jeg akkurat rundet det, og jeg må si at dette har vært en nær perfekt spilleopplevelse! :thumbup:

Men selvfølgelig kan ikke alt være bra, og det var spesielt to ting jeg mislikte:

(Mulig SPOILER)

Slutten. Nei og nei, hva var dette for noe? Det dabbet virkelig av mot slutten, spesielt fra og med den delen hvor man kjørte heis nedover mens mange små strogg poppet ut gjennom glass og man måtte pumpe dem fulle av bly mens man kjørte nedover. Fra og med her, som en eller annen anmelder så fint sa det, virker det som at utviklerne stappet inn så mange monstre som mulig, bare fordi de kunne. For her var det virkelig helt kaos, f. eks hvis man kanskje drepte et par av de derre svevende damene som oppstod ville det rett etterpå komme fire-fem "Strogg Elite" (eller hva de nå enn heter, de folka med oransj drakt og railgun/hyperblaster eller shotgun/machinegun), og etter de igjen en eller annen sværing med flammekaster, og så ville man ikke få noe mer liv før man møtte et blått monster med en gedigen railgun på skulderen. Og slik fortsetter det helt mot sluttbossen, som forresten virket som en slags døds-arena hvor det konstant poppet inn forskjellige monstre fra hele spillet.

Og det virket ikke som man deltok så veldig mye i historien mot slutten som i resten av spillet, det eneste som minnet meg på at jeg spilte Quake 4 og ikke Doom (hater å si det) var radiokontakten med Strauss.

/SPOILER

Musikken. Den er jo i og for seg grei den, men jeg savner virkelig det hard rock-soundtracket fra Quake 2. :(

De burde virkelig ha fått Sonic Mayhem til å lage musikken igjen, håper at de i det minste tenkte på det... :hrm:

Men ellers, berre lekkert!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...