Gå til innhold

Quake 4 er ikke Doom 3.5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste likheten Quake 4 har med Doom 3 er grafikkmotoren. Raven Software har gjort en god jobb med å videreføre Quake 2 historien. Jeg trodde også i starten at spillet var veldig likt Doom 3, men etter å ha spilt det så endret jeg totalt mening. Quake 4 er kanskje noe Doom 3 burde har vært da det kom, men det er langt i fra likt Doom 3.

5077881[/snapback]

Fanboys !

5078596[/snapback]

Å nei, jeg liker et spill. Da er jeg fanboy gitt... :roll:

Lenke til kommentar

@ Vice sine to siste poster: Går det an? Du har nok ikkje meir argumenter igjen så da må du ty til slikt tåpelige utsagn?

 

All kreditt til TCi og MeTa][iC akkurat her, de underskriver passet til enkelte her inne relativt grundig. :thumbup:

 

For ein komedie denne tråden har blitt :whistle:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Å nei, jeg liker et spill. Da er jeg fanboy gitt...  :roll:

5079385[/snapback]

Nei, man blir ikke fanboy av bare å like et spill.

Personlig liker jeg D3 og Q4 ganske bra men tror nok det er liten sjanse for at jeg skal oppleves som en D3/Q4 fanboy med mine utsagn....

 

Et annet artig poeng med denne tråden er at det faktisk i det hele tatt finnes en slik tråd hvor noen føler de må presisere at Q4 ikke ligner på D3! :lol:

Lenke til kommentar

Det blir ikke like artig når du leser igjennom tråden og ser at noen folk faktisk er gravseriøse om at de spillene er identiske, uten å ha spilt Quake 4.

 

- - -

 

com_showfps 1 For å vise FPS.

 

set com_fixedTic "-1" For å fjerne FPS Limit (Som er 60)

 

Her er også noen fargekoder:

^1 Red

^2 Green

^3 Yellow

^4 Blue

^5 Aqua

^6 Purple

^7 White

^8 Gray

Lenke til kommentar

Jeg vil bare spørre dere som har rundet spillet om en liten ting, og det er ca hvor langt er jeg kommet i spillet nå i prosent? Må vite slik at jeg kan vurdere om jeg skal spille mindre per dag hvis jeg har kommet sykt langt ;)

 

/:antageligvis spoiler til dere som ikke har kommet så langt:\

 

Jeg har akkurat drept det feite beistet med de svære klørne hvor man må gjemme seg bak pilarer for å unngå å bli kvestet, etter at man har satt opp de grønne tønnene i det rommet hvor vi og en technician skulle stikke av fra. Dette er i den banen med alle de likene som blir sendt rundt i fabrikklignende lokaler hengendes på kroker er, hvis dere er forvirret.

Lenke til kommentar
Jeg vil bare spørre dere som har rundet spillet om en liten ting, og det er ca hvor langt er jeg kommet i spillet nå i prosent? Må vite slik at jeg kan vurdere om jeg skal spille mindre per dag hvis jeg har kommet sykt langt ;)

 

/:antageligvis spoiler til dere som ikke har kommet så langt:\

 

Jeg har akkurat drept det feite beistet med de svære klørne hvor man må gjemme seg bak pilarer for å unngå å bli kvestet, etter at man har satt opp de grønne tønnene i det rommet hvor vi og en technician skulle stikke av fra. Dette er i den banen med alle de likene som blir sendt rundt i fabrikklignende lokaler hengendes på kroker er, hvis dere er forvirret.

5083065[/snapback]

 

Cirka 3/4 av spillet...

Lenke til kommentar

Nåja. Er sikkert masse moro igjen, vet jo om et par fiender som jeg ikke har støtet på enda og det er sikkert fler som jeg ikke vet om, og alle våpnene skal jo få upgrade og så langt er det jo bare et par som har fått.

 

Får håpe det kommer mange custom singleplayer baner etter at jeg har rundet det da, kan ikke få nok fps-action :love:

Lenke til kommentar

Jeg innstalerte spillet i går kveld og spilte noen timer. Ble ganske imponert.

 

Begynnte å spille videre cirka kl 11 idag og hadde runna det kl 14.20. Jeg synes igrunn spillet var ganske kort...

 

Jeg fikk litt Doom3 følelse i starten, men den gikk fort bort. Spillet var nydelig, til tross for at jeg spilte på 1024/768 på medium uten ekstraeffekter pga godmaskinen er tatt av lynet var grafikken helt grei. Plottet var bra, men jeg skjønte ikke helt hva som skjedde når man skulle disable den nexus saken første gangen.

Jeg fikk inntrykk av at vi klarte det, men at jeg ble tatt av det monsteret før vi fikk flyktet. Hva var det monsteret forresten? Man fikk jo ikke møte det senere?

 

Har det monsteret vært med i Quake 2 eller no?

 

Sluttbossen var litt for lett, var jo bare og skjønne hva man skulle, så var den simpel...

Lenke til kommentar
Hehe, du burde spille på hard, normal er alt for lett:)

 

*SPOILER*

 

Monstret du møter i Nexus er bare en vanlig spider robot, eller tenker du på den i  heisen?

5092706[/snapback]

 

*SPOILER*

 

Tja, jeg tenker på han jævelskapen som fanger deg, og det neste du merker er når du er på ''strogg medical facilities'' (eller no). Var det en vanelig edderkopp?

Jeg tenker nå etter det første forsøket på å herpe nexus med emp bomber.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man måtte ta nexus to ganger? Man klarte det da sammen med denne Strauss karen første gangen? Da du ble kidnappet og ført til der du blir til en strogg.

Endret av TDK
Lenke til kommentar
*SPOILER*

 

Han som fanger deg, det er the Makkron :)

Tar kun the Nexus engang, det første er communication towers bare, det aller siste er the Nexus Core :)

5093839[/snapback]

 

Ja, hva/hvem pokker er the makkron? Noe fra Quake 2? Har aldri hørt om det/han...

 

Først, skal du prøve og kværke nexus ved å fyre av en EMP. Brettet heter vel Nexus hub eller no? Er ikke det nexus, bare communications tower. Der du leder den konvioen inn i bygget. Men så går alt i dass når den bole-edderkoppen kommer.

 

Derfor må du gjøre det sammen med strauss. Er det bare en kommunikasjonstårn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...