Gå til innhold

Quake 4 er ikke Doom 3.5


Anbefalte innlegg

Quake er og blir et overlegent multiplayerspill.

 

Q4 blir enormt uansett hvor mye dere måtte mislike det. CPL har jo for lengst bestemt seg for å kjøre Q4 tourneys. Det eneste miljøet skriker etter er OSP (mod som ble brukt i bl.a. Q3 for å forbedre multiplayer) + noen fete maps.

 

 

For å skyte inn en sak rettet direkte til topic.. Q4 er ikke akkurat ulikt D3 i single player for å si det slik. Men single player er noe jeg bryr meg heller lite om når det kommer til quake.

5040228[/snapback]

 

MP i Quake4 er så ræva i forhold til forgjengerne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quake er og blir et overlegent multiplayerspill.

 

Q4 blir enormt uansett hvor mye dere måtte mislike det. CPL har jo for lengst bestemt seg for å kjøre Q4 tourneys. Det eneste miljøet skriker etter er OSP (mod som ble brukt i bl.a. Q3 for å forbedre multiplayer) + noen fete maps.

 

 

For å skyte inn en sak rettet direkte til topic.. Q4 er ikke akkurat ulikt D3 i single player for å si det slik. Men single player er noe jeg bryr meg heller lite om når det kommer til quake.

5040228[/snapback]

 

MP i Quake4 er så ræva i forhold til forgjengerne...

5040403[/snapback]

 

Vil du begrunne hvorfor? Blir litt smålei av folk sier ting uten mål og mening, uten å begrunne det.

 

- - -

 

Noen som er intressert i Quake 4 matcher?

Ta kontakt på PM :)) Kunne vært fett å spilt noen av oss på forumet her.

Lenke til kommentar

Jeg sammenlignet 2 forskjellige spill. Feks Quake 4 skulle jo da være Quake3 med nye ting og ny grafikk, men det ble istede Doom3 med nye ting. Og litt lysere scener og ny AI, ble liksom ikke Q3 følselsen.

 

 

 

Quake 3 var en stor skuffelse. Spillet kunne bare spilles som multiplayer, og grafikken var middelmådig allerede da spillet ble lansert i 1999. "Mesterverket" var i tillegg kronet med en lettere modifisert Quake II-motor (eneste forskjellen jeg kommer på er dynamiske skygger).

 

Doom 3-motoren var i August 2004 (og er fortsatt) imponerende. Quake III-motoren har aldri vært imponerende.

Lenke til kommentar
MP i Quake4 er så ræva i forhold til forgjengerne...

Begynner å bli lei denne tåpelige sytinga som foregår. Argumentasjon er totalt fraværende. Skal dere klage og sutre, bør dere nesten begrunne hvorfor.

 

Ang, grafikken: Det sier seg selv at den kommer til å minne kraftig om Doom III, når spillet er basert på samme grafikkmotor, Så vidt jeg vet, er det ikke mange som har sutret over at de 873683 spillene som er basert på Quake III-motoren ligner på Quake III heller.

Lenke til kommentar

Spillet var bare genialt :)

Jeg tok på 3 vanskelighetsgrad (og det er vanskelig!) og er skikkelig fornøyd med innkjøpet. Endelig et action-fylt spill som ikke er noe skremme-piss. Jeg har riktignok ikke kommet så langt enda.

Liker ting som er fra tidligere Quake-spill, som den tåka nede på bunnen og banene var Quake aktige. *Tilbake til spillet*

Lenke til kommentar
Spillet er jo doom3 med nye ting.

5037570[/snapback]

 

Quoted for retardness.

5037634[/snapback]

 

Eh nei?

 

Hvis man ser på SP, så ser det mer ut som en expansion til doom3 enn

quake serien. Skuffet meg at de bruker doom-motoren :thumbdown:

5037717[/snapback]

 

SP er jo ikke relevant, da det er multiplayern folk baserer kjøpet av q4 på.

Lenke til kommentar
SP er jo ikke relevant, da det er multiplayern folk baserer kjøpet av q4 på.

HAH! Hva vet du om hvorfor folk kjøper quake 4?

Personelig så kjenner jeg maaaange som har skaffa seg q4 i hovedsak for å spille sp.

 

Singelpayer er ikke relevant, det er sikkert derfor raven software har lagt så stor fokus på nettopp singelplayer, forde ingen spiller det. Ser den samtalen for meg.

"Hei nå lager vi et nytt spill, har hørt at singelplayer selger dårlig om dagen så vi jobber i 4 år med å utvikle et singeplayer spill."

 

:mad:

 

Nei, må slutte å lese latterlige forum tråder å heller spille litt quake.

Helt enig i at quake 4 ikke er doom 3.5.

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Spillet er jo doom3 med nye ting.

5037570[/snapback]

 

Quoted for retardness.

5037634[/snapback]

 

Eh nei?

 

Hvis man ser på SP, så ser det mer ut som en expansion til doom3 enn

quake serien. Skuffet meg at de bruker doom-motoren :thumbdown:

5037717[/snapback]

 

SP er jo ikke relevant, da det er multiplayern folk baserer kjøpet av q4 på.

5040757[/snapback]

 

 

Quake 2 har i mange sine øyene, inkludert mine den beste singelplayer historien man får rundt om, derfor er det også mange som kjøper det pga. singelplayer og de aller fleste kjøper det for begge deler. Syntes Quake 4 forsatte Quake 2 historien med stil, meget underholdene med åpning for Quake V og expansions, gleder meg allerede :)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Hvorfor er "alle" imot Doom 3 motoren?

5037760[/snapback]

Fordi grafikken ser elendig ut i forhold til f.eks. HL2 med tilsvarende framerate.

Synes det er merkelig at det bare er jeg som reagerer på dette...

 

Selv UT2003 ser bedre ut enn Doom3 ser ut når jeg må gjør det som må til for å få 60FPS.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Alt over 25 fps er ikke flytende/likegyldig. I dataspill har du ikke den motion blur effekten som du har i filmer dvs. trenger du langt flere fps for at det skal flyte rent.

60fps er et minimum, men du merker godt forskjellen på både 60 fps og 100fps og 60hz og 100hz.

 

Har spillt q4 6timer i dag å vill ikke si at jeg merker noe vondt i hode som jeg ellers får ved 60hz.

 

 

It should also be noted that there is a rather large controversy over what is known as the "feel" of the game frame rate. It is argued that games with extremely high frame rates "feel" better and smoother than those that are just getting by. This is especially true in games such as a first-person shooter. There is often a noticeable choppyness perceived in most computer rendered video, despite it being above the flicker fusion frequency.

 

This choppyness is not a perceived flicker, but a perceived gap between the object in motion and its afterimage left in the eye from the last frame. A computer samples one point in time, then nothing is sampled until the next frame is rendered, so a visible gap can been seen between the moving object and its afterimage in the eye.

 

The reason computer rendered video has a noticeable afterimage separation problem and camera captured video does not is that a camera shutter interrupts the light two or three times for every film frame, thus exposing the film to 2 or 3 samples at different points in time. The light can also enter for the entire time the shutter is open, thus exposing the film to a continuous sample over this time. These multiple samples are naturally interpolated together on the same frame. This leads to a small amount of motion blur between one frame and the next which allows them to smoothly transition.

 

Kilde - Wikipedia

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Hvorfor er "alle" imot Doom 3 motoren?

5037760[/snapback]

Fordi grafikken ser elendig ut i forhold til f.eks. HL2 med tilsvarende framerate.

Synes det er merkelig at det bare er jeg som reagerer på dette...

 

Selv UT2003 ser bedre ut enn Doom3 ser ut når jeg må gjør det som må til for å få 60FPS.

5040968[/snapback]

Der er jeg veldig uenig. Doom 3 motoren er MYE bedre enn source motoren (visuelt sett) i mine øyne. Det eneste Source motoren gjør særlig bra er vann, men det er mange andre spill som har kjempefint vann også, så det er ikke så spesielt. Flammene i HL2 er noe av det mest elendige jeg har sett (tror det bare er et .gif bilde som snur seg etter deg ala 90årene). For min del konkurrerer ikke HL2 i samme klasse om doom 3 motoren en gang. Fysikken og hastigheten er bra, men overall visuelt syns jeg Doom 3 motoren slår knock out på source.

 

Edit: Ser du sier med tilsvarende FPS. Source motoren kjører veldig kjapt (men det er pga. uimponerende grafikk). Jeg kan kjøre begge motorene (i form av doom 3 og HL2) på fullt uansett, og da er D3 best IMO.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Hvorfor er "alle" imot Doom 3 motoren?

5037760[/snapback]

Fordi grafikken ser elendig ut i forhold til f.eks. HL2 med tilsvarende framerate.

Synes det er merkelig at det bare er jeg som reagerer på dette...

 

Selv UT2003 ser bedre ut enn Doom3 ser ut når jeg må gjør det som må til for å få 60FPS.

5040968[/snapback]

 

Steike ta så mye dritt som sies her. Jeg kan ikke fatte og begripe hva slags hurlumhei folk baserer disse tåpelige uttalelsene på! Ærlig talt!

Men du har jo rett, alt som ikke er like bra som HL2 sin grafikk er jo bare pissdårlig da. :roll:

 

BTW: DOOM3 sin motor ER en bedre motor enn HL2's motor. Steike ta, sammenlign folk i Quake 4 med folk i HL2, så skal du se. D3-motoren er MYYYYYE bedre til å modellere. HL2 bruker så utrolig mye "maling" som er malt på modellene. D3-motoren har mye mer 3-dimensjonell modellereing.

 

Uansett om grafikken HADDE vært dårligere enn HL2 sin, så hadde ikke det vært noe å sutre rassen sin rød av. Herregud. Dere minner om noen sutreunger, som forventer at spillet som kommer etter et veldig bra spill MÅ være bedre.

 

Samme med dere som sier "alle kjøper jo Q4 pga. multipayer da". Høres ut som om at dere har diskutert med dere selv om dette. "Jeg kommer nok til å kjøpe Q4 bare for MP, Fred. Hva med deg da Fred? Du også ja? Enn du da Fred? Jasså ja, da er vi tre stykker inni hodet mitt som kjøper det pga. MP da. Det er jo hele verden".

 

Samme med dere som sier at det ar som å spille en utvidelse av DOOM 3. Jeg synes nå nesten at det er et spesielt kriterie man burde følge når man skulle kunne kommentere et spill, og det må være at man først og fremst har prøvd det. :roll:

 

Men jeg tror jeg melder meg ut av denne diskusjonen, jeg. Dere som synes at dette spillet er en D3-klone må bare fortsette å synes det. Jeg selv har hatt mine strålende øyeblikk med Q4 og er kjempeglad for at det har kommet.

Så jeg skal nok ikke klage noe mer på dere her, med mindre det kommer noe som er enda mer banalt enn hva jeg allerede har hørt, som jeg bare ikke kan la drive forbi meg. :p

 

MeTa][iC out.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Quake 3 var en stor skuffelse. Spillet kunne bare spilles som multiplayer, og grafikken var middelmådig allerede da spillet ble lansert i 1999. "Mesterverket" var i tillegg kronet med en lettere modifisert Quake II-motor (eneste forskjellen jeg kommer på er dynamiske skygger).

 

Doom 3-motoren var i August 2004 (og er fortsatt) imponerende. Quake III-motoren har aldri vært imponerende.

5040609[/snapback]

 

Må bare le av denne posten. Multiplayer er det som gjelder i Quake, det har aldri vært noe tess singleplayer. Hvordan du klarer å påstå at Q3 motoren aldri var imponerende stiller jeg meg litt uforstående til, den ble brukt i alle seriøse benchmarks fram til for et par år siden. Eneste konkurrenten når den ble sluppet var Unreal.

 

Til du som mener 25 fps er flytende, slutt å snakk om ting du åpenbart ikke kan noe om. Nei, jeg begrunner ikke dette fordi det er diskutert opp og ned i tusen andre poster.

 

Forresten, det må da være lov å ikke synes Q4 er bra uten at det skal være "syting"? Dette er da et diskusjons-forum, jeg har min mening. Begrunnet det i min første post gjorde jeg også.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det lov å si at Quake 4 er bra, sålenge man har argumenter å backe det opp med :) Det er vel det de fleste folka i tråden reagerer på "Ingen kjøper Q4 for singelplayer" ... Viser jo bare at folka er helt på jordet.

 

 

Edit:

Kan også være litt konstruktive også: Hva kunne bli gjort bedre/annerledes?

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Jeg synes vi kunne få vite litt mer om hva alt dreiet seg om. Hvorfor kjemper de denne krigen? Hvem er stroggene? Hva vil de? Hvilken planet er vi på? Hvem er god og hvem er ond?

Mange ubesvarte spørsmål kom inn i hodet mitt allerede i starten. Man ble nesten kastet litt for raskt ut i den fysiske krigen uten noen spesiell gitt informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...