Gå til innhold

Quake 4 er ikke Doom 3.5


Anbefalte innlegg

Eller, det er hvertfall min mening da:)

 

Ser at veldig mange folk her sier at Quake 4 er Doom 3.5 etter å ha sett et par videoer på nett osv. Kan trøste dere med at dette ikke er tilfellet, gameplayet er mye mye mer actionfylt, man finner ikke totalmørket man gjør i Doom 3, man har en helt nydlig grafikk, plastikk effekten man hadde i Doom 3 er sågodt som borte og singelplayerhistorien er fantastisk, den forsetter der Quake 2 avslutter uten å si noe mer:)

 

Endel har klaget på at Quake 4 ikke dytter inn nye Spillemoduser som man kan se f.eks. i UT2004 etc. Dette stemmer, men til gjengjeld leverer spillet en solid Deathmatch/TDM or CTF opplevelse som ingen andre spill greier å levere.

 

Så, løp og kjøp, EBGames har Special Edition inne i dag, fredag den 21.oct :)

 

Virker som mange forhåndsdømmer spillet og sier at det blir elendig pga. det er basert på Doom Engine, og det har nesten blitt en folketrend ser det ut som "Doom 3? OMG det suger!"

 

Noe underholdene lesing:

http://www.esreality.com/?a=post&id=903587&page=5

 

:))

 

 

Edit:

Etter endel folk som ikke begrunner sine uttalelser, ber jeg alle som tenker å poste begrunne sitt syn, det er like intressant som myggen på veggen om noen ikke forteller hvorfor de liker / ikke liker Quake 4 men bare sier at "Det (ikke) er dårlig."

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet at det er moteriktigt å rakke ned på spill. ;)

 

Det er klart at reklamen ofte lover mer en det leverer, og at det er det som gjör folk lett kritiske, men samtidig er det mye urealistiske forhåpninger ute og går. Vet om flere som rakker ned på et spill bare for noen dager senere innrömme at de har spilt seg gjennom det til trots for "at det er så utrolig dårlig asså!" Näh, så lenge spillet gir deg spillglede, så spill og kos deg og finn det positive!

:w00t:

Lenke til kommentar
Spillet er jo doom3 med nye ting.

5037570[/snapback]

 

Quoted for retardness.

5037634[/snapback]

 

Eh nei?

 

Hvis man ser på SP, så ser det mer ut som en expansion til doom3 enn

quake serien. Skuffet meg at de bruker doom-motoren :thumbdown:

5037717[/snapback]

 

_Ser_ på? Har du prøvd det? Feelingen er ikke nærheten av Doom III.

Selvfølgelig vil det ligne, det er jo Doom III motoren ffs :no: og den eier.

Lenke til kommentar

Hvorfor er "alle" imot Doom 3 motoren?

 

Personlig synes jeg den er genial, den var det når den kom, og den er det fortsatt.

Grafikk er ikke bare om å få ting til å se mest realistisk ut. Husk det, evt se på WoW f.eks.

 

Doom 3 er etter min mening overlegen spesielt med tanke på lys-setting.

 

Jeg gleder meg til Q4 uansett.

Lenke til kommentar

Testa Quake4 i går og ble total-skuffet. Grafikken er kliss lik Doom3. Greit nok at det ikke er like mørkt, men dm-mappene er bra innestengt ihvertfall.

 

En annen ting er jo at 60fps ser helt ræva ut, flyten i grafikken er milevis unna Quake2 og Quake3, skjønner ikke at de blir sammenlignet engang.

 

Edit: glemte å si at rockets går like tregt som papirfly også.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Testa Quake4 i går og ble total-skuffet. Grafikken er kliss lik Doom3. Greit nok at det ikke er like mørkt, men dm-mappene er bra innestengt ihvertfall.

 

En annen ting er jo at 60fps ser helt ræva ut, flyten i grafikken er milevis unna Quake2 og Quake3, skjønner ikke at de blir sammenlignet engang.

 

Edit: glemte å si at rockets går like tregt som papirfly også.

5037852[/snapback]

 

Kjører strålende på min maskin.

Lenke til kommentar
Spillet er jo doom3 med nye ting.

 

Klart at du ikke har testet Quake 4:)

Doom 3 var skummelt, mørke og plastikk-figurer, noe man ikke har i Quake 4, action nivået , AI og alt er totalt annerledes, I doom 3 var det braindead zombies, her er det intelligente stroggs:)

 

Anbefaller deg og teste spillet, det er utrolig bra, og om du har testet det så vil jeg gjerne høre en begrunnelse for ditt utsagn, ellers putter jeg deg i samme bås som alle andre som sier akkurat det du sa der uten noen grunn :)

 

 

Edit:

Kjører High Details i 1280x1024 uten problemer selv, kan kjøre Ultra High men det gir litt problemer.

 

Er glad for å se at mange er positive til spillet og at det ikke blir dømt før det er solgt:)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Spillet er jo doom3 med nye ting.

 

Og Doom3 er Doom 2 med ny grafikk, og Doom 2 var det originale doom uten endringer. Som var en sci-fi versjon av Wolfenstein 3D.

 

Half Life 2 er Half Life med ny grafikk og en middelmådig historie.

 

Hadde du egentlig noe poeng her ut over poenget jeg gjør her?

5038291[/snapback]

 

Jeg sammenlignet 2 forskjellige spill. Feks Quake 4 skulle jo da være Quake3 med nye ting og ny grafikk, men det ble istede Doom3 med nye ting. Og litt lysere scener og ny AI, ble liksom ikke Q3 følselsen.

 

Feks Hl2 klarte og lage hl1 følelsen. Det du sier gir ikke noen mening.

Lenke til kommentar
Kjører strålende på min maskin.

 

Jaså, har du en annen versjon av Quake4 enn meg du kanskje? Jeg har 60 fps konstant, som sagt så synes jeg flyten er helt ræva allikevel sammenlignet med spill som kjører høyere FPS (Quake 1/2/3, HL1/CS/HL2/CSS). Du er tydeligvis ikke så kresen.

Lenke til kommentar
Testa Quake4 i går og ble total-skuffet. Grafikken er kliss lik Doom3. Greit nok at det ikke er like mørkt, men dm-mappene er bra innestengt ihvertfall.

 

En annen ting er jo at 60fps ser helt ræva ut, flyten i grafikken er milevis unna Quake2 og Quake3, skjønner ikke at de blir sammenlignet engang.

 

Edit: glemte å si at rockets går like tregt som papirfly også.

5037852[/snapback]

 

Kjører strålende på min maskin.

5037978[/snapback]

 

Det går reint her og, men ikke like reint som Q3 og Q2.. ikke i nærheten. Jeg merket ikke dette i singleplayer, det var når jeg prøvde multiplayer delen jeg fant ut at det ikke gikk reint nok..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...