Gå til innhold

Bærbar først og fremst til skolebruk

Anbefalte innlegg

Skolen er godt i gang igjen, og jeg begynner å bli litt småfristet av folket som trykker på sine maskiner i timen... Har lenge siklet etter en bærbar, og nå er det på tide å realisere dette ;)

Maskinen, som skal være en PC, skal først og fremst brukes til skolearbeid/på skolen. En ultraportabel/portabel, relativt stillegående maskin hadde da vært å foretrekke.

Det vil da rett og slett gå mest i word, surfing og denslags... Men også litt photoshopping og andre krevende programmer/spill :whistle:.

La oss si et budsjett på 10/12.000,-... Men kom med det dere mener gir value for teh money :)

Peace out.

/Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan, dette er kanskje en maskin som ligger litt under det du ser etter i pris, men siden du også etterlyser ytelse i forhold til pris, vil jeg anbefale den maskinen jeg nettop har kjøpt, Asus A3527.

Jeg har ikke fått den ennå, så jeg kan ikke si noe om maskinen fysisk, men ut fra det jeg sjekka på nettet, ga denne maskinen veldig god ytelse i forhold til prisen og er veldig godt egna til skole-/arbeidsbruk.

Her er specs:

Navn: Asus A3527

Forhandler/pris: Ukens tilbud hos PS Data, koster 6700 kr ferdig frakta til døra

Specs: Celeron M 370 1.5 GHz, 512 MB RAM, 60 GB HD, WLAN, og med DVD +/- RW - litt bedre enn vanlig - 4xUSB 2.0 - også bedre enn vanlig - innebygd web-kamera og kortleser.

Oppgitt batteritid er 2.5 timer, vekt 2.6 kr, følger med Win XP Home og bæreveske og mus.

Det er i hvert fall et tilbud jeg vil anbefale, men jeg vet ikke helt hvor mye bedre maskin du kan få for 3000 ekstra! Lykke til med kjøp! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med denne? Fujitsu Siemens Amilo A1667G 11436 kr

Den har et bra skjermkort, en kraftig prosessor som bruker lite strøm, DVD-brenner og 80GB harddisk.

NielsP: Den pcen du anbefaler er langt ifra god til spill. Den har en svak prosessor og integrert skjermkort som bruker av systemminnet. Dette egner seg absolutt ikke til spill, og jeg ville aldri benyttet det, selv til "kontorarbeid".

Lenke til kommentar

NielsP: Ser slettes ikke verst ut, tusen takk for tipset! Genial pris ift. specs/maskin. Siklet endel etter div. Asus-maskiner. Men hvis jeg først skal kjøre Celly & int. skjermkort, da tror jeg at jeg vil se etter enda mindre maskiner/mindre skjermer enn 15".

effikan: Vel, kan ikke si jeg bare har hørt positivt om Fujitsu Siemens... Innvendinger?

Lenke til kommentar
NielsP: Ser slettes ikke verst ut, tusen takk for tipset! Genial pris ift. specs/maskin. Siklet endel etter div. Asus-maskiner. Men hvis jeg først skal kjøre Celly & int. skjermkort, da tror jeg at jeg vil se etter enda mindre maskiner/mindre skjermer enn 15".

effikan: Vel, kan ikke si jeg bare har hørt positivt om Fujitsu Siemens... Innvendinger?

5045236[/snapback]

Jeg har hørt en del bra om FS, men dette har vel med hvem som sier det og hvilken modell det gjelder. Men jeg kjenner en som er veldig fornøyd med Fujitsu Siemens Amilo A1630, som er vel forgjengeren til denne modellen.

Om du vil ha en billigere pc, med OK prosessor og OK skjermkort: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 8195 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...