Gå til innhold

Håper at akam tester pro 815 så snart de kan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde det i dag. Det jeg først la merke til var at det ikke var spesielt raskt på å fokusere (veeeldig tregt om man zoomer mye). Det andre var at det hadde problemer med å i det hele tatt finne fokus på største tele. Det tredje (når jeg endelig hadde fått tatt bildet) var at på skjermen var bildet i en så latterlig dårlig oppløsning at skrift man burde kunne lese var blitt uleselig, linjer var hakkete og ting med mer struktur enn en ensfarget vegg så grøtete ut. Og ja, da snakker jeg om den store skjermen på baksiden (som det for øvrig var et lite h*lvete å bruke ettersom kameraet er så stort og tung. Man må holde det på en armlengdes avstand for at skjermen skal være lett å se, og da blir det alt for tungt i lengden). Menysystemet virket ok, men jeg kjørte meg ved flere anledninger fast. Det sto at man skulle trykke OK for å gå ut av menyen, men da hoppet jeg bare frem og tilbake mellom to menyer.

Men men... kanskje bildekvaliteten er bra? Har ikke testet den enda. Og det gjør jo ikke noe at man kan stille både fokus og zoom med ringer på objektivet. Men personlig ville jeg valgt FZ30 da det tiltalte meg mye bedre i bruk.

Lenke til kommentar
Det tredje (når jeg endelig hadde fått tatt bildet) var at på skjermen var bildet i en så latterlig dårlig oppløsning at skrift man burde kunne lese var blitt uleselig, linjer var hakkete og ting med mer struktur enn en ensfarget vegg så grøtete ut. Og ja, da snakker jeg om den store skjermen på baksiden (som det for øvrig var et lite h*lvete å bruke ettersom kameraet er så stort og tung

Ja, det var vel det jeg fryktet da jeg leste spec'en på FZ30, som viste at det hadde samme oppløsning (235000 pkt) på sin 2-tommer, som Pro815 har på sin 3,5-tommer. Det sier seg jo da selv av det må bli lite detaljert bilde. Og etter å ha fått meg FZ30, og oppdaget at objektivet IKKE tyter ut ved zooming, og at skjermen er dritskarp, er jeg nå svært fornøyd med dette kjøpet. Som jeg skriver i FZ30-tråden her har jeg også klart meg godt i lite lys ved å gå ned på ISO, og får da bilder jeg er fornøyd med (se link i tråden).

Jeg tror Samsung skal få litt trøbbel med salget når kresne seriøse testere får kastet seg over det. Desverre, det virket jo så lovende når de tekniske data lekket ut.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...