Gå til innhold

Artic Cooling vs. Zalman


Klekkus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått meg AC nv6 rev2 og må si at den er helt lydløs. Stor forskjell fra standard vifta. Måtte kutte litt på siden av kjøleren for at den skulle få plass da :thumbdown: Men denne lønner seg ikke hvis du skal overklokke. Men stille er den ihvertfall.

 

Det som er positivt med AC kjøleren er at den drar varmlufta med seg ut av kabinettet, noe ikke Zalman gjør.

 

Men det kan hende at Zalman har litt bedre kvalitet, selv om AC har 6 års garanti..

Lenke til kommentar

Jeg vil FRARÅDE å bruke Artic Cooler.

Jeg brukte selv en slik, før den to livet av skjermkortet mitt. Etter ca. 2 mnd. bruk hørte jeg et smell fra kabinettet etterfulgt av en ganske sterk brent lukt. Nærmere undersøkelser viste til at viften hadde stoppet. Den originale kjøleren fungerte heller ikke... Jeg fikk heldigvis returnert kortet og hevet kjøpet, så problemet løste seg (bortsett fra at jeg nå trenger et nytt skjermkort, og AGP-kort er håpløs å få tak i om dagen.). Andre som har hatt samme problem med kjøleren kan rapportere at den tar knekken på selve strømkontakten for vifta på skjermkortet, og at de løste dette med å kople vifta rett på strømforskyningen. I mitt tilfellet tok vifta livet av kortet, så jeg var nok ekstra uheldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...