Klekkus Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hva burde man satse på kjøling kontra støy? Arctic Cooling VGA Silencer nVidia 6 Rev2, For nVidia GeForce FX5700, 6200 & 6600GT Eller Zalman VF700-CU, Cobber VGA Cooler, 18,5 - 28,5 db Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Zalman. Har selv ATI1 og NV1 og de støyer mye mer enn VF700-CU vifta jeg monterte i sommer på et 6600GT. Mye lettere å rengjøre er den også og kjøler RAM også. Lenke til kommentar
SSS Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Har fått meg AC nv6 rev2 og må si at den er helt lydløs. Stor forskjell fra standard vifta. Måtte kutte litt på siden av kjøleren for at den skulle få plass da Men denne lønner seg ikke hvis du skal overklokke. Men stille er den ihvertfall. Det som er positivt med AC kjøleren er at den drar varmlufta med seg ut av kabinettet, noe ikke Zalman gjør. Men det kan hende at Zalman har litt bedre kvalitet, selv om AC har 6 års garanti.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Skal montere det på et Asus 6600 gt som jeg snart får. Får en Zalman VF700-CU med leds til 190 kr Sponsing Lenke til kommentar
J-Cool Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg vil FRARÅDE å bruke Artic Cooler. Jeg brukte selv en slik, før den to livet av skjermkortet mitt. Etter ca. 2 mnd. bruk hørte jeg et smell fra kabinettet etterfulgt av en ganske sterk brent lukt. Nærmere undersøkelser viste til at viften hadde stoppet. Den originale kjøleren fungerte heller ikke... Jeg fikk heldigvis returnert kortet og hevet kjøpet, så problemet løste seg (bortsett fra at jeg nå trenger et nytt skjermkort, og AGP-kort er håpløs å få tak i om dagen.). Andre som har hatt samme problem med kjøleren kan rapportere at den tar knekken på selve strømkontakten for vifta på skjermkortet, og at de løste dette med å kople vifta rett på strømforskyningen. I mitt tilfellet tok vifta livet av kortet, så jeg var nok ekstra uheldig. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Så du ødela kortet for så å heve kjøpet? gg Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg har et artic cooling til fx5500 som ikke passet Skal selge det til en kompis som har et fx5700le Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå