Gå til innhold

Vibrasjon inne i maskin

DataJens

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en Acer TM 3002 wtmi, og er meget fornøyd.

Likefullt.. dersom jeg trykker litt hardt på tastaturtastene, eller på det sølvfargede området foran og til venstre for dette, hørest det ut som om noe vibrerer inne i maskinen. Hvis jeg snur maskinen opp ned, selvom dette gjøres svært rolig, er det en helt tydelig lyd fra inne i maskinen, som om noe er løst... Jeg har tenkt på om det kanskje kan være disken som sitter i et slags "oppheng" eller noe for å unngå støt?

Har noen tilsvarende maskin/erfaringer? Skal det være slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt en Acer TM 3002 wtmi, og er meget fornøyd.

Likefullt.. dersom jeg trykker litt hardt på tastaturtastene, eller på det sølvfargede området foran og til venstre for dette, hørest det ut som om noe vibrerer inne i maskinen. Hvis jeg snur maskinen opp ned, selvom dette gjøres svært rolig, er det en helt tydelig lyd fra inne i maskinen, som om noe er løst... Jeg har tenkt på om det kanskje kan være disken som sitter i et slags "oppheng" eller noe for å unngå støt?

Har noen tilsvarende maskin/erfaringer? Skal det være slik?

5037167[/snapback]

ingen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar

Det er vanskelig gjøre seg noen forestilling om hvor høy og hvor skranglete lyden er. Alle hardisker vibrerer, og det varierer fra nesten ingeting til veldig merkbart (tilogmed på samme modell, siden det er et spørsmål om hvor godt balansert selve diskene er). Når hd kommer bort i chassis eller metalldeler på en spesiell måte, kan man godt tenke seg at det oppstår noe mer lyd enn vanlig, alt etter hvordan konstruksjonen er. Hvis maskinen fungerer godt, er det sannsynligvis ikke noe å legge vekt på.

(evt, kan du jo ta ut hardisken og studere opphenget og se om det ser normalt ut. rist litt på maskinen med hd fjernet. det skal ikke være noe som skrangler).

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt ut harddisken, og det er den som lager en liten lyd når den blir snudd opp ned. Maskinen har jo ikke falt i bakken eller noe, og harddisken fungerer tilsynelatende helt som den skal. Jeg syns det er litt rart å tenke seg at en harddisk som på en eller annen måte er ødelagt, slik at den lager en lyd når den blir snudd opp ned (risting sidelengs gir ingen lyd), fungerer som den skal... Derfor TROR jeg at alt er ok... synspunkter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...