Megnus Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Har sett litt på de andre diskusjonene og sett at alle har så ekstremt høye minne hastigheter. Jeg har 128mb ddr på mitt x800GT som kjørte 350mhz på minne og 425mhz på core. Nå har jeg klokket opp core til 500 og minne til 400. Alle dere andre har jo minne i 1200 og core i 5/6oo og slikt. Kan minne veldig mye høyere enn core eller er det bare det at jeg har vanelig ddr og ikke kan ha så høy hastighet? Jeg hvet ikke hvordan jeg skal se temperaturen på minnet så jeg er forsiktig med det. Hvor mye har minnehastigheten egentlig å si? (bruker PowerStrip) Takker for svar Endret 21. oktober 2005 av Zuckron Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Når folk skriver 1200MHz på minnet er det egentlig 600 MHz. Tempen på minnet kan du nok ikke se med noe program. Du må bruke termometer. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Hvorfor skriver de ikke bare 600mhz da? Burde jeg være forsiktig med å klokke minne da? Takk for svar Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 du ser når minnet har fått nok, enten får du artifacts som er unormale prikker ,farger osv. på skjermen eller så fryser bare pc, men er du forsiktig og bruker god tid når du klokker så går det bra. ta å øk 5-10mhz og kjør 3dmark og går det bra, restart pc`en..klokk litt til og gjør det samme.....pass på tempen Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Det tar jo noe himla med tid !! hehe Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 ja, men da får du best resultat og så ødelegger du ikke kortet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå