kyrre12 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei! Har nettopp satt opp den stasjonære pc-en min på hybelen hvor jeg bor, men når jeg skulle koble til det trådløse nettet fikk jeg ikke opp noe nettverk i det hele tatt. Jeg trodde det var p.g.a dårlig nettverkskort, så jeg kjøpte nytt, med ny antenne. Dette hjalp lite. Får fortsatt ikke opp noe nettverk når jeg søker, men jeg har god signalstyrke på laptopen (SSID Vises uten problemer på den) Har installert nyeste drivere fra nettsidene til cnet. Noen som vet hva som kan være feil? Har prøvd alt jeg kan! Vær så snill å hjelp! Er avhengig av å få den på nett! Bør vel kanskje sies at jeg nettop har formattert pc-en og ikke hatt den på nett siden... Trådløst nettverk: Router: D-Link 624+ PCI-Kort: CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g Antenne: CNet Directional Antenna 6dBi Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Har du prøvd dette? "Siden jeg har engelsk Windows, kan noen ord avvike" Gå til kontrollpanelet og velg 'Network Connections' Dobbeltklikk 'Trådløse nettverksforbindelser' Velger folderen 'Trådløse nettverk' (Som regel den midterste) Velg 'Legg til / Ny' Fyll inn SSID til router og riktig krypteringsinfo. Trykk 'Ok'. Om du ikke får forbindelse, gå inn og rediger krypteringsinfoen. Ofte skal det være 'Shared/Delt' på 'Network Authentication / stadfesting'. Jeg har måttet gjøre det sånn på et nettverk, for å komme på. Nettverket dukket aldri opp i listen ellers. Antar at du bruker Windows til å konfigurere nettverket ditt, og ikke et tredjepartsprogram? Hvis tilfelle er at et tredjepartsprogram styrer dette, prøv med det, eller gjør følgende: Avinstaller alt som har med kortet og gjøre, og sett inn CDen som fulgte med. Ikke installer noe når programmet kjører. Gå heller inn i 'enhetsbehandling', høyreklikk på nettverkskortet og klikk 'oppdater drivere' Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Ja. Har prøvd det. Har også prøvd å bruke både windows og tredjepartsprogramvare, men det funker fortsatt ikke. Har tilogmed prøvd å bytte pci-slot. Ingen effekt... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Du bor på hybel sier du, det vanlige er at de som leier ut hybel lar hybelboere dele nett med eiere. Til det trenger du ikke ruter men et tråløst nv.kort. Du trenger kansje litt info fra hybeleier om innstillinger, ssid, kanal, kryptering...osv. Om du har egen linje skulle du trenge et modem. Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har en laptop som fungerer fint på nett. vi deler ruter, og jeg har all informasjon om nettet. ssid, krypteringsnøkkel o.s.v Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Dere deler ruter ja og du har all informasjon om nettet. Da er det vel bare å fylle inn dataene ( bruk CNett program for kortet ). Når du sier at du får inn SSID så betyr vel det at kortet virker. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Du har ikke klart å låse noe i routeren, slik at den bare slipper inn gitte maskiner? Dvs. at Laptopen din ligger i godkjentlisten, mens den stasjonære ikke gjør det... Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Nei, nei. Jeg sier at SSID vises på laptopen, noe som viser at SSID broadcast er på. Mac filtrering er slått av. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Da tilsier alt at du lett skal kunne komme på nett med den stasjonære. Det må være en bagatell du overser... Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Har du 3.parts applikasjon lagt inn som fulgte med kortet? Du kan prøve å avinstallere dette. Enig at SSID burde dukke opp i oversikten. Jeg bare tenkte at det er mulig at det er noe ukompatibilitet med softwaren som forårsaker feilen. Jeg pleier å *kun* legge inn driveren til et kort, dvs. ikke kjøre setup.exe som installere andre programmer som vanlig. Slik er det kun Windows som styrer trådløse-koblinger, og dermed skaper mindre tull og tøys. Endret 22. oktober 2005 av joebush Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Nei, nei. Jeg sier at SSID vises på laptopen, noe som viser at SSID broadcast er på. Mac filtrering er slått av. 5043610[/snapback] hva mener du? SSID vises, men du ser ikke nettverk? er ikke dette paradoksalt? (eller ser du det f.eks. via netstumbler) har du winxpsp2? kommer du på internet dersom du booter med kanotix / knoppix? Endret 22. oktober 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Nei, nei. Jeg sier at SSID vises på laptopen, noe som viser at SSID broadcast er på. Mac filtrering er slått av. 5043610[/snapback] hva mener du? SSID vises, men du ser ikke nettverk? er ikke dette paradoksalt? (eller ser du det f.eks. via netstumbler) har du winxpsp2? kommer du på internet dersom du booter med kanotix / knoppix? 5044566[/snapback] Han sa veldig klart 2 ganger at SSID vises uten problem på en annen PC. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 veldig klart vil jeg ikke kalle det, uansett, interessant å vite om ruteren ses f.eks. i netstumbler Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Har prøvd netstumbler... fant ikke noe... Har bare innstallert driverne, og ikke programvaren for øyeblikket. Beklager hvis jeg er utydelig, men SSID vises KUN på laptopen min. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hadde et lignende problem en gang. Der var det feil drivere/gamle drivere som var årsaken. Sjekk om det finnes nyere drivere for ditt kort. Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Prøvde nettopp det, men jeg hadde de nyeste... Lenke til kommentar
neXon Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Har du muligheten for å strekke en kabel til routeren? Da finner du ut om det er routeren eller maskinen som trøbler. Er det 128bit krypering? Isåfall kan det vere instillingene til kryperingen som ikke er i orden. Jeg fikset en maskin der nettverket ikke viste før kryperings informaskinen bla innlagt...det var 128bit Står nettverkskortet på DHCP? Fungerer bærbaren på internett i samme rom som den stasjonære maskinen? Har du skrudd på antennen på nettverkskortet? vell, det var mine forslag Endret 24. oktober 2005 av neXon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå