Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ingen trådløse nettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp satt opp den stasjonære pc-en min på hybelen hvor jeg bor, men når jeg skulle koble til det trådløse nettet fikk jeg ikke opp noe nettverk i det hele tatt. Jeg trodde det var p.g.a dårlig nettverkskort, så jeg kjøpte nytt, med ny antenne. Dette hjalp lite. Får fortsatt ikke opp noe nettverk når jeg søker, men jeg har god signalstyrke på laptopen (SSID Vises uten problemer på den) Har installert nyeste drivere fra nettsidene til cnet. Noen som vet hva som kan være feil? Har prøvd alt jeg kan! :(

Vær så snill å hjelp! Er avhengig av å få den på nett! :cry:

Bør vel kanskje sies at jeg nettop har formattert pc-en og ikke hatt den på nett siden...

Trådløst nettverk:

Router: D-Link 624+

PCI-Kort: CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g

Antenne: CNet Directional Antenna 6dBi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd dette?

"Siden jeg har engelsk Windows, kan noen ord avvike"

Gå til kontrollpanelet og velg 'Network Connections'

Dobbeltklikk 'Trådløse nettverksforbindelser'

Velger folderen 'Trådløse nettverk' (Som regel den midterste)

Velg 'Legg til / Ny'

Fyll inn SSID til router og riktig krypteringsinfo. Trykk 'Ok'.

Om du ikke får forbindelse, gå inn og rediger krypteringsinfoen. Ofte skal det være 'Shared/Delt' på 'Network Authentication / stadfesting'.

Jeg har måttet gjøre det sånn på et nettverk, for å komme på. Nettverket dukket aldri opp i listen ellers.

Antar at du bruker Windows til å konfigurere nettverket ditt, og ikke et tredjepartsprogram? Hvis tilfelle er at et tredjepartsprogram styrer dette, prøv med det, eller gjør følgende:

Avinstaller alt som har med kortet og gjøre, og sett inn CDen som fulgte med. Ikke installer noe når programmet kjører. Gå heller inn i 'enhetsbehandling', høyreklikk på nettverkskortet og klikk 'oppdater drivere'

Lenke til kommentar

Du bor på hybel sier du, det vanlige er at de som leier ut hybel lar hybelboere

dele nett med eiere. Til det trenger du ikke ruter men et tråløst nv.kort. Du

trenger kansje litt info fra hybeleier om innstillinger, ssid, kanal, kryptering...osv.

Om du har egen linje skulle du trenge et modem.

Lenke til kommentar

Har du 3.parts applikasjon lagt inn som fulgte med kortet? Du kan prøve å avinstallere dette.

Enig at SSID burde dukke opp i oversikten. Jeg bare tenkte at det er mulig at det er noe ukompatibilitet med softwaren som forårsaker feilen. Jeg pleier å *kun* legge inn driveren til et kort, dvs. ikke kjøre setup.exe som installere andre programmer som vanlig. Slik er det kun Windows som styrer trådløse-koblinger, og dermed skaper mindre tull og tøys.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Nei, nei. Jeg sier at SSID vises på laptopen, noe som viser at SSID broadcast er på. Mac filtrering er slått av.  :yes:

5043610[/snapback]

hva mener du? SSID vises, men du ser ikke nettverk? er ikke dette paradoksalt? (eller ser du det f.eks. via netstumbler)

har du winxpsp2? kommer du på internet dersom du booter med kanotix / knoppix?

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Nei, nei. Jeg sier at SSID vises på laptopen, noe som viser at SSID broadcast er på. Mac filtrering er slått av.  :yes:

5043610[/snapback]

hva mener du? SSID vises, men du ser ikke nettverk? er ikke dette paradoksalt? (eller ser du det f.eks. via netstumbler)

har du winxpsp2? kommer du på internet dersom du booter med kanotix / knoppix?

5044566[/snapback]

Han sa veldig klart 2 ganger at SSID vises uten problem på en annen PC. ;)

Lenke til kommentar

Har du muligheten for å strekke en kabel til routeren? Da finner du ut om det er routeren eller maskinen som trøbler.

Er det 128bit krypering? Isåfall kan det vere instillingene til kryperingen som ikke er i orden. Jeg fikset en maskin der nettverket ikke viste før kryperings informaskinen bla innlagt...det var 128bit

Står nettverkskortet på DHCP?

Fungerer bærbaren på internett i samme rom som den stasjonære maskinen?

Har du skrudd på antennen på nettverkskortet?

vell, det var mine forslag :D

Endret av neXon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...