Megnus Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hva bør max temperaturen på GPU-en min være? den er på 425mhz og jeg har tenkt til å klokke den opp litt nå (tempen ligger normalt på 50) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hadde vært fint å få vite hvilket skejrmkort det er snakk om. 6800/6600GT/ultra tåler ivhertfall opp i 100 grader. Var ikke så veldig uvanelig at en venn av meg kom opp i 94 grader og dette var ganske normalt (ingen kabinettvifter). Mitt 6800GT tåler vel det samme men ligger på 80-90 grader i full load. (56 grader idle). Vanlighvis merker man masse artifacts hvis kortet blir for varmt. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Levetiden til gpu'en på et skjermkort blir jo forkortet hvis temperaturen blir altfor høy i lange løp. Som 90-100 grader er ganske ekstremt, hehe. Jeg ville ha anbefalt en annen kjøleløsning. Selv ligger 6800gt mitt på 29 grader idle og rundt 40 grader full load. Men så er det vannavkjølt. Ville ikke ha satset på å kjøre kortet hvis det blir kjempe varmt. Men det er jo mine synspunkter, det er sikkert mange der ute som er uenig med meg. Endret 20. oktober 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har laget en annen diskusjon men det var ingen som svarte så jeg startet en ny en men det er et ATI x800gt vi snakker om Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Den absolutte max tempen på kortet er 125 grader, tror jeg. Edit: 50 grader høres fint ut, bare klokk i vei. Er 50 grader load eller idle? Endret 21. oktober 2005 av Økonom Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg klokket det opp til 500mhz fra 425 og da kom den opp i 70 grader. Viften begynnte da å gå kjappere (standar kjøler) Jeg merket faktisk bare 5fps mere i BF2 når jeg klokket 100mhz! (tror jeg trenger mere ram i maskinen for den bruker swap filer når jeg spiller bf2) Hva er idle og load? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Idle = maskien gjør ikke noe Load = maskinen gjør tungt arbeid (spill, 3dmark...) 90-100 grader går helt fint, jeg har værtfall hatt det over lengre perioder... Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Etter jeg klokket opp til 500mhz så er gradene slik: idle- ca 55 grader load- ca 70 grader Burde jeg tyne enda mere ut av grafikk kortet? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du kan klokke til du får artifacs.. Kjør 3D Mark for å finne ut hvor mye du kan klokke før du får dårligere ytelse igjen. Eller du kan spille litt for å se etter artifacs. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Er artifacts feil eller ustabilitet? (er nOOb) Så etter det jeg har skjønt så er det ikke farlig å klokke. Det er rett og slett bare å klokke til det blir ustabilt. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Er artifacts feil eller ustabilitet? (er nOOb) Så etter det jeg har skjønt så er det ikke farlig å klokke. Det er rett og slett bare å klokke til det blir ustabilt. 5045205[/snapback] Artifacts kan være mykje rart, du merkar det når bilde ikkje er slik som det skal være. Altså feil i bildet. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du MÅ også passe på tempen Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg tror ikke jeg klokker mere enn til den blir 70grader for å være på den sikre siden. Er jeg altfor ekstremt pinglete nå? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 ikke noe som heter pinglete, ingen som blir stolt over å koke kortet sitt. At du sier det der betyr bare at du ikke har lyst til å ødelegge lortet, men bare at du har lyst å få litt ekstra ut av kortet ditt. Har du tenkt på å kanskje kjøpe deg en ny kjøler til kortet ditt? uansett la oss høre hvordan det går da Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Dere på dette forumet er bare helt konger Vurderte å kjøpe en væskekjøler for å kunne utnytte kortet maksimalt (og for å minke støy) Går det ann å lage en selv? Noen som anbefaler noen spesielle kjølere? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Det går fint an å lage selv. Let litt rundt på forumet og på forsiden, er endel folk som har gjort det før (inkludert meg selv). Hvis du skal kjøpe et sett, så er mist tsunami og asetek waterchill gode valg i forhold til pris/ytelse. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Eller så har vi jo Zalman Reserator 1 Plus, der har du alt i en enhet og det er veldig lett å koble opp, temp holder seg stabilt på 35-45 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå