Gå til innhold

Hva bør max temperatu på GPU være?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint å få vite hvilket skejrmkort det er snakk om. 6800/6600GT/ultra tåler ivhertfall opp i 100 grader. Var ikke så veldig uvanelig at en venn av meg kom opp i 94 grader og dette var ganske normalt (ingen kabinettvifter). Mitt 6800GT tåler vel det samme men ligger på 80-90 grader i full load. (56 grader idle).

Vanlighvis merker man masse artifacts hvis kortet blir for varmt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Levetiden til gpu'en på et skjermkort blir jo forkortet hvis temperaturen blir altfor høy i lange løp. Som 90-100 grader er ganske ekstremt, hehe. Jeg ville ha anbefalt en annen kjøleløsning. Selv ligger 6800gt mitt på 29 grader idle og rundt 40 grader full load. Men så er det vannavkjølt. Ville ikke ha satset på å kjøre kortet hvis det blir kjempe varmt. Men det er jo mine synspunkter, det er sikkert mange der ute som er uenig med meg.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg klokket det opp til 500mhz fra 425 og da kom den opp i 70 grader. Viften begynnte da å gå kjappere (standar kjøler) Jeg merket faktisk bare 5fps mere i BF2 når jeg klokket 100mhz! (tror jeg trenger mere ram i maskinen for den bruker swap filer når jeg spiller bf2) Hva er idle og load?

Lenke til kommentar
Er artifacts feil eller ustabilitet?  (er nOOb)  Så etter det jeg har skjønt så er det ikke farlig å klokke. Det er rett og slett bare å klokke til det blir ustabilt.  :w00t:

5045205[/snapback]

Artifacts kan være mykje rart, du merkar det når bilde ikkje er slik som det skal være. Altså feil i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...