jesbak Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei. for en uke siden kjøpte jeg en LINKSYS wireless-g 2,4 gigahertz usb nettwork device, og fikk trådløs router fra nextgentel. det hele har funket bra, men de siste dagene har maskinen på vilkårlige tidspunkter plutselig fryst. diodelyset for power på linksysen lyser da ikke og maskinen er helt låst og reagerer IKKE på CTRL-ALT-DELETE, og jeg må derfor ty til restart av hele maskinen. dette kan skje mens jeg sitter og "jobber" eller når det tilsynelatende ikke er noe aktivitet på maskinen. Har deaktivert og fjernet driver for det gamle nettverkskortet, men har latt det site i maskinen. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Quester Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 tja, jeg vil ikke akkurat kalle dette hjelp da men.. Jeg hadde akkurat det samme problemet, men du vil ikke like svaret på hvordan jeg løste det. Etter å googlet rundt på alle forum som finnes fant jeg ut at mange hadde det samme problemet, men ingen hadde funnet noen løsning på det.. Jeg hadde et 3Com kort jeg da, men kortprodusent varierer. Det er altså ikke på kortet feilen ligger, ikke i mitt og mange andres tilfelle hvertfall. Jeg testet alt som er av drivere, tok ut alt av unødvendige kort (satt igjen med hovedkort, skjermkort, CPU, RAM, 3Com kortet og vifte), utførte oppdateringer av drivere på alt (ink. flashing av bios), renset maskinen, byttet PCI porter på kortene, ect.. På toppen av det hele fungerte det samme kortet utmerket i andre maskiner. Jeg var også i kontakt med 3Com sin kundeservice uten at de kunne si det var et kjent problem. Min teori er at det er en konflikt med annet hardware i maskinen min. Jeg leste att mange hadde redusert hyppigheten av frysing med å bytte plass med lydkortet, men ikke vet jeg. Jeg kan også nevne at maskinen fungerte utmerket så lenge kortet var disablet. da var du kanskje litt spent på hvordan jeg løste det da.. joda, jeg oppdaterte alt (kall det inkjøp av ny maskin hvis du vil) til 12000 kroner.. Sa du ikke ville like det Tror ikke det er slik at alle maskiner skal kunne kjøre tråløst men håper du finner en løsning på problemet, lykke til Q. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå