kakebox Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) KN8 Ultra AMD Athlon 64 3500+ Geforce 6800GT TwinMos DDR PC3200 2*512MB Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM DVD RW WinXp pro corp SP2 Hei, sliter mye med min nye pc. Det som skjer er at ofte når jeg restarter maskinen så fryser maskinen etter disse meldingene: " NVIDIA Boot Agent 211.0481 CLIENT MAC ADDR: 00 11 09 89 B9 2F GUID: FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFF PXE-E53: No boot filename received PXE-MOF: Exiting NVIDIA Boot Agent DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" " Andre ganger kommer maskinen litt lenger, men fryser før windows får startet opp. Maskinen starter normalt noen ganger hvis jeg slår av maskinen og venter litt før jeg starter den igjen, men før eller siden fryser den(kan ta dager). Jeg får ofte .dll feil, og jeg har prøvd både xp og xp corp. Har formatert og reinstalert windows flere ganger, men etter en stund kommer de samme feilene som tidligere. Maskinen har vært slik siden dag 1. Har sett flere lignende feil i ulike forum, men ikke noe svar. Kan noen hjelpe meg? Endret 20. oktober 2005 av B|Real Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Inlegg redigert....................... Endret 20. oktober 2005 av Gforce Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Gforce slo meg med et øyeblikk.... En annen årsak som eg har sett for samme problem(men på IDE disker) er om kontrolleren har blitt satt til å kjøre i et modus som disken ikkje takler skikkelig. Problemet er at dersom det er tilfellet, så vil du trolig måtte reinstallere hele greia fordi det å endre oppsett i BIOS ofte endrer hvordan diskens 'virtuelle geometri' blir seende ut, og hele disken blir uleselig... Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Ved nærmere søk i google fant jeg en med samme problemet som deg Han prøvde Clear CMOS på hovedkortet og installerte winxp på nytt da funket det og ingen feilmeldinger kom opp Endret 20. oktober 2005 av Gforce Lenke til kommentar
kakebox Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Ved nærmere søk i google fant jeg en med samme problemet som deg Han prøvde Clear CMOS på hovedkortet og installerte winxp på nytt da funket det og ingen feilmeldinger kom opp 5036666[/snapback] Takk for respons. Jeg skal prøve dette ikveld og gi tilbakemelding Lenke til kommentar
kakebox Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Ved nærmere søk i google fant jeg en med samme problemet som deg Han prøvde Clear CMOS på hovedkortet og installerte winxp på nytt da funket det og ingen feilmeldinger kom opp 5036666[/snapback] Takk for respons. Jeg skal prøve dette ikveld og gi tilbakemelding 5037799[/snapback] System fungerer fortsatt ikke, har prøvd resetting av cmos. Nå får jeg ikke fyret den opp i annet enn safemode. Når jeg prøver normal boot får jeg 3 winlogon.exe feil, msgina.dll, sfc.dll og en fil jeg ikke fikk med meg hele filnavnet pga mus cursoren stod i veien, det jeg fikk med var kbd**.dll Systemet har fungert normalt i en 3-4 boot siden sist, har hatt noen feilmeldinger underveis, men stort sett greit. Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 "NVIDIA Boot Agent 211.0481 CLIENT MAC ADDR: 00 11 09 89 B9 2F GUID: FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFF PXE-E53: No boot filename received PXE-MOF: Exiting NVIDIA Boot Agent DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" " Feilmeldinga får du fordi harddisken ikke blir funnet. Prøver derfor å boote via netverkskortet, men finner ikke noe å boote fra derheller. Jeg anbefaler deg å sjekke kablene mellom harddisk og hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå