mau5trap Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Fikk dette tipset for at nettet skal slutte å disconnecte. 1. Go to "Start" > "Control Panel". 2. Double click to open "Network Connections". 3. Right click on your network adapter and go to properties (should be labeled as "NVIDIA nForce Ethernet Controller"). 4. Click on "Configure" and go to the "Advanced" tab. 5. Select "Checksum Offload" and choose disable in the window to the right. 6. Click on Ok. Men jeg fryser fast på trinn 3. Noen som kan si meg hva den er på norsk, og hels trinn 4, 5 og 6 også. Lenke til kommentar
pine Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) 3 . Lokal eller LAN tilkobling. 4 . Egenskaper som regel, så avansert taben 5 . Aner ikke Endret 20. oktober 2005 av pine Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) 3 . Lokal eller LAN tilkobling. 4 . Egenskaper som regel, så avansert taben 5 . Aner ikke 5036511[/snapback] Ahh... Lokal eller LAN. Da ble jeg klokere Men da sitter jeg fast på nr 5 Hvilken skal jeg stykke på au.bmp Endret 20. oktober 2005 av Tubbytazz Lenke til kommentar
r_k Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ahh... Lokal eller LAN. Da ble jeg klokere Men da sitter jeg fast på nr 5 Hvilken skal jeg stykke på au.bmp 5036569[/snapback] Ville satt ei krone på autodetect Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det er litt dårlig forklart i den Guiden din men: Når du har funnet den tilkobling du bruker ( i lokale tilkoblinger ) høyreklikk på den, velg egenskaper. Oppe i høyre del kan du trykke på -Konfigurer-, velg avansert og du vil da finne "Checksum Offload". Ved å klikke på teksten vil du kunne endre verdi. Et lite spørsmål, Hva slags nett er det du har problemer med, tråløst/kabel ? Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Det er litt dårlig forklart i den Guiden din men:Når du har funnet den tilkobling du bruker ( i lokale tilkoblinger ) høyreklikk på den, velg egenskaper. Oppe i høyre del kan du trykke på -Konfigurer-, velg avansert og du vil da finne "Checksum Offload". Ved å klikke på teksten vil du kunne endre verdi. Et lite spørsmål, Hva slags nett er det du har problemer med, tråløst/kabel ? 5036898[/snapback] det er ikke noen "Checksum Offload" inne på den menyes :s Bruker kabel. Trådløs er noe dritt Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Litt rart at du ikke finner det, men det er litt omstendelig å forklare alt i detalj. Men det er en vei til, kan du gå til enhetsbehandling. (kontrollpanel - system -maskinvare - enhetsbehandling ) Der høyreklikker du på nettverkskortet, velg egenskap og fane avansert og så skal du finne det. Tråløst er ikke noe dritt. Har en PC i kjelleren, der spilles de CS, WOW, BF2.. ved hjelp av tråløst nett. Har nesten ikke nedetid. Endret 21. oktober 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Litt rart at du ikke finner det, men det er litt omstendelig å forklare alt i detalj.Men det er en vei til, kan du gå til enhetsbehandling. (kontrollpanel - system -maskinvare - enhetsbehandling ) Der høyreklikker du på nettverkskortet, velg egenskap og fane avansert og så skal du finne det. Tråløst er ikke noe dritt. Har en PC i kjelleren, der spilles de CS, WOW, BF2.. ved hjelp av tråløst nett. Har nesten ikke nedetid. 5039739[/snapback] Skjønner hvor du mener, men se selv... Det er det jeg har å velge mellom. Takk for alle innlegg :=) Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ja, nei der var det jo ingen ting. Men, det er kansje et skudd i blinde, oppdater driveren til nettverkskortet. Det er en klassiker som har hjulpet mange. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jepp, oppdater driveren så får du sikkert flere valg i kontrollpanelet for nettverkskortet. Hvem vet, kanskje du slipper å endre på noe som helst fordi ting begynner å funke Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg tipper den guiden er spesifkk til "NVIDIA nForce Ethernet Controller" nettverkskort. Du har Intel integrert.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå